Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   eigen dierenwinkel (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=300888)

tiktoktak 07-12-2002 13:04

eigen dierenwinkel

Nu doe ik nog de opleidng eerste verkoper bij een supermarkt maar ik weet dat dat niet is wat ik echt later wil gaan doen. Ik zit meer te denken aan een eigen zaak, en dan voornamelijk een dierspeciaalzaak. Die kunnen we hier best gebruiken en het lijkt me ook een leuke sector. Alleen is mij verteld dat die sector niet bij het ROC zit, waar ik nu op school zit. Ik heb al een beetje gezocht maar ik kan alleen niks vinden. Weet iemand waar je zo'n opleidng kan doen gericht op dierenspeciaalzaak. Ik dacht bij het groenhorst maar ik kan niks vindn op de website. Alvast bedankt :)

Dr. Oetker 07-12-2002 14:36

Citaat:

tiktoktak schreef:
de opleidng eerste verkoper bij een supermarkt
dat is niet hetzelfde als verkoper een neem ik aan :confused:

Juliah 07-12-2002 16:53

Meisje dat ik ken doet mbo dierverzorging ('k weenie waar) en die kan dat volgens mij ook doen...zo iets iig...'k weet het niet precies, want ik zie haar nooit meer.

~Meliss@~ 08-12-2002 14:05

Citaat:

Juliah schreef:
Meisje dat ik ken doet mbo dierverzorging ('k weenie waar) en die kan dat volgens mij ook doen...zo iets iig...'k weet het niet precies, want ik zie haar nooit meer.
Ja, dat klopt....ik doe ook MBO dierverzorging en dan kan dat inderdaad

Mindfields 08-12-2002 14:23

Citaat:

tiktoktak schreef:
Nu doe ik nog de opleidng eerste verkoper bij een supermarkt maar ik weet dat dat niet is wat ik echt later wil gaan doen. Ik zit meer te denken aan een eigen zaak, en dan voornamelijk een dierspeciaalzaak. Die kunnen we hier best gebruiken en het lijkt me ook een leuke sector. Alleen is mij verteld dat die sector niet bij het ROC zit, waar ik nu op school zit. Ik heb al een beetje gezocht maar ik kan alleen niks vinden. Weet iemand waar je zo'n opleidng kan doen gericht op dierenspeciaalzaak. Ik dacht bij het groenhorst maar ik kan niks vindn op de website. Alvast bedankt :)
Nou, ik woon in Velp, en ik weet dus wel wat van die scholen hier in de buurt, en bij het Groenhorst kan je volgens mij alleen maar ivbo en vmbo doen hoor.

Thomas 08-12-2002 20:57

Citaat:

tiktoktak schreef:
Ik zit meer te denken aan een eigen zaak, en dan voornamelijk een dierspeciaalzaak.
Heb je enig idee wat daar allemaal bij komt kijken?!

Jozzy 09-12-2002 13:31

Citaat:

~Meliss@~ schreef:
Ja, dat klopt....ik doe ook MBO dierverzorging en dan kan dat inderdaad

Die opleiding kan o.a. in Dordrecht. Ik weet niet waar je woont (staat ook niet in je profiel), dus ik zeg het maar even... :)

tiktoktak 11-12-2002 18:07

Citaat:

Wawl schreef:
Heb je enig idee wat daar allemaal bij komt kijken?!
Tuurlijk! Ik weet heus best wel dat het niet gemakkelijk is! Daar heb ik heus wel bij nagedacht. Ik werk fulltime in een supermarkt en weet hoeveel werk het is. Ook mijn tante heeft een eigen winkel en die heeft het ook niet het gemakkelijkst

Thomas 11-12-2002 20:27

Citaat:

tiktoktak schreef:
Tuurlijk!
Niet alleen de dingen die je hierboven hebt beschreven horen daarbij. Ook organisatorische dingen spelen hierbij een rol; denk aan de rechtsvorm, financiering, marketing, productbeleid enz enz. Dat zijn allemaal kleine aspecten die wel degelijk goed bekeken dienen te worden.

tiktoktak 15-12-2002 20:18

duh!
Doe niet alsof ik naïef ben. Ik weet dat het veel werk is en er heel wat bij komt kijken. Maar als ik eenmaal mijn zinnen ergens op gezet heb ga ik er ook voor de volle 200 % voor

Parvus 15-12-2002 20:41

een eigen dieren speciaalzaak kost erg veel geld om dat op te zetten :)

Thomas 15-12-2002 21:26

Citaat:

Parvus schreef:
een eigen dieren speciaalzaak kost erg veel geld om dat op te zetten :)
Oja? Dat hoeft helemaal niet. De bank geeft ontzettend graag een lening aan een eenmanzaak omdat die persoon achter die zaak op die manier hoofdelijk aansprakelijk is. Dat is dus een manier om je winkelpand te financieren. Verder zul je al verstand hebben van de spullen die je gaat verkopen dus die knowhow kost je niets. Je zult moeten gaan inkopen en verkopen en dat kost geld, maar als je dat goed doet maak je winst waardoor het weer niets gekost heeft. Tuurlijk moet je geld in de onderneming stoppen, maar dit hoeft helemaal niet zo veel te zijn hoor.

Zeker niet als je de kennis hebt van het opzetten van een eigen zaak.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.