![]() |
Voeding? Help
Sinds dat ik een paar dagen geleden een nieuwe Maxtor 30gb harddisk in heb gebouwd heb ik een probleem.
Het geluid bij het afspelen van mp3 in Winamp hangt&hapert wanneer ik de computer op welke manier dan ook belast, bijv, bij het openen van Internet Explorer en soms zelfs bij het gebruik van de muis. Ik denk dat het aan de kracht van de voeding ligt... (Geforce+2xHD op 235 watt is toch te veel?) ik heb de volgende configuratie: Enlight 235 watt psu Intel Pentium II 350 Asus P3V4X mobo 128 mb dane elec Quantum Fireball LCT10 5,1 gb 5400 rpm ata 66 Maxtor VL40 30,4 gb 5400 rpm ata 100 Philips 36x cdrom Sony 4x cdrw Elsa Erazor X Geforce SDR Sb 64 Special Edition etc. Ligt het nu aan het gebrek aan watt of aan iets anders? |
Aan iets anders, want als je een te krap bemeten voeding hebt merk je dat eerder aan instabiliteit in games enzo (omdat je videokaart dan meer stroom trekt dan gewoon in windows)
Overigens moet voor een P2-350 een 235w voeding ruim voldoende zijn. Je moet wel echt aan 300w gaan denken wanneer je bv. een Thunderbird >900MHz hebt. ------------------ Intelligent life beyond this planet |
In principe zou je voeding het makkelijk kunnen trekken. Het zijn met name de AMD systemen die 300watt wel lekker vinden.
Ik heb vrijwel dezelfde configuratie als jij en heb totaal geen problemen met de voeding. |
Thnx, maaja, nu weet ik nog niet waardoor het geluid hapert http://forum.scholieren.com/frown.gif
|
Hij hapert ook wanneer ik het van de oude hd doe dus daar ligt het niet aan
|
Kijk ff of dma aan staat.
Zo niet.. Aanzetten. ------------------ slechte forumbazen bestaan niet. (c) Koen Roumen [Dit bericht is aangepast door Elpie (27-02-2001).] |
dma staat aan maar dat werkt dus ook niet, alhoewel ik er nu weer minder last van heb (btw dma stond dus wel al aan)
|
opgelost, geluid is weer ok nadat ik het ps2 reactievermogen lager heb gezet
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01. |