Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   loom (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=301325)

fruitvliegje 07-12-2002 20:09

loom

ik heb een klein probleempje, ik moet leren voor examens,
maar ik ben nu al een uurtje keiloom,en alles wat ik lees dringt niet tot me door :confused: (van economie dan)

tips??

wondersbestaan 07-12-2002 20:19

Even afstand nemen van het leren, en iets anders gaan doen. Als je je niet kunt concentreren, heeft het leren ook geen zin, dus kun je beter even iets anders gaan doen. Na een pauze kun je het misschien later nog een keer proberen. Anders weet ik eigenlijk ook niet zo veel. Sucecs!

Leonoor 07-12-2002 20:26

idd ff pauze nemen, ga ff buiten lopen of ff douchen oid...

fruitvliegje 07-12-2002 20:45

Citaat:

Leonoor schreef:
jamaar dat is het net, ik heb van de hele dag nog niks gedaan!

Leonoor 07-12-2002 20:47

Citaat:

fruitvliegje schreef:
jamaar dat is het net, ik heb van de hele dag nog niks gedaan!
Volgende keer eerder beginnen dan...'s avonds is het vaak ook lastiger leren... Misschien staat de verwarming te hoog oid? Kun je ook loom van worden. 'k zou ff douchen oid, dat frist vaak wel op en daarna er ff flink tegen aan gaan met leren.

K-Cobain 07-12-2002 20:51

Bij mij helpt slapen meestal, maar aangezien het al 21.50 is, wordt je dan pas rond 10 uur wakker (das het handigst, gewoon een uurjte ofzo) en dan heeft het misschien bij jou een hele negatieve invloed op je brein oid :D
Maja... ik zou het verder niet weten :(

Leonoor 07-12-2002 21:48

Citaat:

K-Cobain schreef:
maar aangezien het al 21.50 is, wordt je dan pas rond 10 uur wakker (das het handigst, gewoon een uurjte ofzo)
Van 21.50 tot 10 (22.00 neem ik aan ;)) uur is nog altijd maar 10 minuten, geen uurtje. ;) Bij mij helpt een uurtje slapen btw vaak ook wel, maar iid niet echt handig als het al laat is.

Balance 07-12-2002 21:54

Citaat:

Leonoor schreef:
Van douchen wordt je slaperig. Je lichaam koelt af nadat je in een warme douche bent geweest en denk daardoor dat het tijd is om te gaan slapen (want normaal is dat ook wat er gebeurt als je slaperig wordt).
Dus als ik jou was zou ik niet gaan douchen. Pauze nemen ofzo lijkt me wel een goed idee :)

soms leer je nog wel eens iets van een werkstuk maken :)

K-Cobain 07-12-2002 22:31

Citaat:

Leonoor schreef:
Van 21.50 tot 10 (22.00 neem ik aan ;)) uur is nog altijd maar 10 minuten, geen uurtje. ;) Bij mij helpt een uurtje slapen btw vaak ook wel, maar iid niet echt handig als het al laat is.
Ghehe :D :D :D
Ik bedoelde dus: tot 23.00 u

Leonoor 08-12-2002 09:15

Citaat:

linda85 schreef:
Van douchen wordt je slaperig. Je lichaam koelt af nadat je in een warme douche bent geweest en denk daardoor dat het tijd is om te gaan slapen (want normaal is dat ook wat er gebeurt als je slaperig wordt).
Wie heeft het over een warme douche? :p Een douche, en dan vooral een niet te warme douche, maakt mij juist vaak wakker. Plus dat niet alle mensen gaan slapen na het douchen, sommige mensen douchen juist 's ochtends. ;)

~*skoolgirl*~ 12-12-2002 19:05

pauze nemen helpt meestal wel,....en niet na dat je hebt gegeten gaan leren want dan gaat de energie in het verwerken van je voedsel zitten en kun je je niet meer goed concentreren heb ik eens gehoord dus misschien dat dat werkt....
~xxx~

she_devil 18-12-2002 15:11

ik heb hetzelfde probleem... ter ontspanning ben ik even aan het internetten maar nu zit ik alweer bijna 1.5 uur op internet dus met het leren schiet het nog niet erg op...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.