Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Als je geen nagellakremover hebt... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=301330)

K-Cobain 07-12-2002 20:19

Als je geen nagellakremover hebt...

...wat moet je dan doen? Ik was vanavond lekker m'n nagels aan het lakken, maar er zijn er een paar mislukt en wat bleek... we hebben geen nagellakremover meer! En 't is zaterdag, dus ik kan voor maandag geen nieuwe meer kopen. We hebben ook geen pure alcohol ofzo (misschien dat je het daarmee ook kan verwijderen). Wie weet wat werkt? Eraf krabben werkt niet echt bepaald...:S

wondersbestaan 07-12-2002 20:22

Weet het eigenlijk ook niet, maar misschien kun je jif (tegenwoodrig heeft dat trouwens cif, maar dat boeit niet) of anders stickeroplosser gebruiken. Geen idee of het werkt, want ik heb het nog nooit uitgeprobeerd, maar het valt te proberen. Of misschien terpentine?

K-Cobain 07-12-2002 20:29

Ik ging net ff naar m'n moeder en Jif werkte niet... En ik mag morgen alleen buiten met terpentine of stickeroplossing :S Raar mens... Naja thnx iig :)
Met een vijl werkt het trouwens wel, maar niet de randjes enzo :(

Balance 07-12-2002 21:40

heb je mss iets van aceton in huis? Dat gecombineert met wat water helpt mss (geen ervaring, maar aceton zit ook in nagellak remover en zorgt er voor het grootste deel voor dat de nagellak los raakt van je nagel).

En heb je anders geen buurmeisje ofzo waar je iets van zou kunnen lenen?

K-Cobain 07-12-2002 22:22

Citaat:

linda85 schreef:
heb je mss iets van aceton in huis? Dat gecombineert met wat water helpt mss (geen ervaring, maar aceton zit ook in nagellak remover en zorgt er voor het grootste deel voor dat de nagellak los raakt van je nagel).

* Nee, hebben we niet...

En heb je anders geen buurmeisje ofzo waar je iets van zou kunnen lenen?

*Nee, heb ik ook niet :D

Lindansje 08-12-2002 12:00

Formule W (ja dat spul tegen wratten) werkt ook :o

Evito 08-12-2002 12:08

Citaat:

K-Cobain schreef:
Ik ging net ff naar m'n moeder en Jif werkte niet... En ik mag morgen alleen buiten met terpentine of stickeroplossing :S Raar mens... Naja thnx iig :)
Met een vijl werkt het trouwens wel, maar niet de randjes enzo :(

Je bedoelt dat je niet naar buiten mag morgen tenzij je je nagellak hebt verwijderd?

Balance 08-12-2002 12:27

Citaat:

Evito schreef:
Je bedoelt dat je niet naar buiten mag morgen tenzij je je nagellak hebt verwijderd?
Ik dacht dat ze bedoelde dat ze met Stickeroplosser en Terpetine alleen buiten mag werken (vanwege de lucht van dat spul waarschijnlijk) en dat ze gisteravond dat niet meer mocht van d'r moeder, ze moest dus wachten tot vandaag. En dat terwijl ze het het liefst gisteravond d'r al af wilde hebben.

Zo vatte ik het tenminste op, kweet niet of dat klopt?

kleine wicca 08-12-2002 15:21

Bij sommige is het zo dat als je er ngo een laagje overheen doet, dat het dan een dikker stevige laag wordt die je er in zin geheel of grote stukken af kan trekken ..... nah jah maar is het zooooo erg mislukt dan??

K-Cobain 08-12-2002 16:02

Citaat:

linda85 schreef:
Ik dacht dat ze bedoelde dat ze met Stickeroplosser en Terpetine alleen buiten mag werken (vanwege de lucht van dat spul waarschijnlijk) en dat ze gisteravond dat niet meer mocht van d'r moeder, ze moest dus wachten tot vandaag. En dat terwijl ze het het liefst gisteravond d'r al af wilde hebben.

Zo vatte ik het tenminste op, kweet niet of dat klopt?

Ja, dát bedoelde ik ja :)

(Ik krijg nooit straf :p )

damaetas 08-12-2002 20:04

Citaat:

linda85 schreef:
Ik dacht dat ze bedoelde dat ze met Stickeroplosser en Terpetine alleen buiten mag werken (vanwege de lucht van dat spul waarschijnlijk)
is ook waar, best giftig spul als dat zo geconcentreerd is

kirsten 08-12-2002 20:54

Misschien naar een vriendin bellen of zij geen nagallakremover heeft, of anders naar een buurvrouw...

RoSaLiNi 09-12-2002 15:51

Dezefde nagellak eropsmeren en dan stevig afvegen met een tissue. Door de 2e laag nagellak wordt de eerste namelijk ook weer vochtig, en dan veeg je het er veel makkelijker af.

N*A*Shezbaernon.temp 10-12-2002 09:59

Ik gebruik wanneer ik geen nagellakremover heb gewone aceton ... dat is dat spul dat gebruikt werd in nagellakremovers voor ze een ander werkzaam spul gevonden hadden. Nu is het natuurlijk de hele tijd hoe ongezond aceton is, en eerlijk, heel goed is het waarchijnlijk niet, maar voor een keer dan ... maar ja, moeten je ouders wel wat met chemie te maken hebben, anders krijg je het niet zo makkelijk thuis.

Karliene 10-12-2002 10:55

Ik weet niet waar jij woont, maar bijna overal is het elke zondag in december koopzondag dus.. :confused:

Lentekriebel 10-12-2002 19:23

gwoon aceton

K-Cobain 11-12-2002 10:09

Jullie komen allemaal met dezelfde dingen: gewone aceton, buurvrouw enzo... :(
Maar dat kon dus allemaal niet, nu ben ik ook nog ziek en ik ben alleen thuis. Maar het is al goed gekomen hoor :)
Namelijk met een vijl :p

Toet0r 13-12-2002 15:06

tijdje geleden zat ik ook wat te koten met nagelak (ook zwarte :rolleyes: :p dus dat zie je helmaal lekker..) en toen bleek dus ook dat we geen nagelakremover meer hadden (shit...) dus toen heb ik het maar met een schaar geprobeerd dr af te krabben...tja t werkt wel opzich..maar als je een andere oplossing heb doe dat dan, alleen als dr niks anders op zit :rolleyes: :p

skatefamke 13-12-2002 17:43

in vele gevallen is nagellakremover pure aceton met een geurtje en een kleurtje. aceton kan dus zowieso, als je dat in huis hebt.

Roosa 13-12-2002 19:16

Ik heb het vroeger een keer per ongeluk met een duur luchtje(chanel) van mijn moeder gdaan(de flesjes leken op elkaar) en dat werkte erg goed(maaja dat is wel zonde natuurlijk)

Blenderhead 14-12-2002 16:26

k heb ook zoiets nodig....

snoopy 14-12-2002 16:36

met je tanden ofzow? :)

plonkie 15-12-2002 12:45

Bij buren of vriendinne? :D

K-Cobain 15-12-2002 13:46

Ben d'er even niet geweest, maar ik heb nu al nagellakremover *yay* Ik was alleen beetje geirriteerd want ik had het allang niet meer nodig enzo :S

~Sjeherazade~ 15-12-2002 15:16

eau de cologne

ringpower 17-12-2002 10:36

ik heb pas geleden nog mijn muren geschilderd (blauw) en toen heb ik de muurverf van mijn handen gehaald met terpetine , misschien is dat een idee .............ach ik heb geen verstand van dat soort meiden dingen
dikke kus aan alle meiden hier, :cool: ralph

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.