![]() |
Overdrive, de moeite waard?
Hallo!
Een van mijn computers is een Compaq Prolinea 466 met een 486 Dx II 66Mhz processor erin. (Socket3) Ik heb dezelfde processor in mijn la liggen die het prima doet maar die heeft overdrive! Moet ik hem nu inbouwen en scheelt dat snelheidswinst, en zoja moet ik er dan ook een coolertje opzetten? Dat laatste zal een beetje lastig worden en volgens een vriend is het helemaal niet nodig om op een 486 Dx II 66 processor met overdrive een coolertje te zetten. Of wel? En is het nu de moeite waard om in te bouwen? Help!! |
Nee.
Bij alles onder de Pentium-75 is het zonde om er nog tijd in te stoppen, of je moet het leuk vinden om zelf te knutselen. Maarja, als het je puur om het knutselen gaat, dan kom je zelf wel achter het antwoord op je vraag denk ik... |
is niet de moeite waard
het is wel een klein verschil, maar dat merk je toch niet |
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom wil je dat weten? Overdrive (een toevoeging in/op je processor?) schijnt sneller te zijn maar het had geen effect meer op de snellere pentiums. Intel maakt nu dus geen overdrives meer..
[/B][/QUOTE] |
Citaat:
Overdrive CPUs zijn niet sneller. Je hebt bijvoorbeeld overdrive 486DX CPUs die een 486SX kunnen vervangen. Overdrive CPUs waren een serie CPUs die speciaal bedoelt waren als upgrade van een oudere tragere CPU. |
[jaja.... Maar het heeft dus geen zin om een 486 Dx II 66 door een 486 Dx II 66 met overdrive te vervangen??
Maar nog steeds zit ik hier ook mee- Moet er nu een coolertje op of niet>>>???? Ohja hoe duur is een goede 486 Dx4 133Mhz die óók in socket 3 past? (te vinden op pc-dumpdagen?) |
Citaat:
B Beter van wel. Op m'n 486DX4/100 zat ook een fan. C Wat de gek d'r voor geeft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29. |