![]() |
LAN netwerk
hoi
weet iemand mijn probleem op te lossen? ik heb een laptop en een normale computer;die ik via een 0 modem wil verbinden. weet iemand hoe het precies moet? ook als het gelukt is en je bestanden wilt delen? laat dan iets van je horen geen geklets over wel of niet serieeel a.u.b. [Dit bericht is aangepast door smile1 (04-04-2001).] |
via een 0 modem? uhmz, je kunt wel een netwerk adapter in je pc bouwen en een netwerk pcmcia kaartje in je laptop en die met een crosslink verbinden, dan moet het gaan.
|
Citaat:
ga naar je hoofdpc, ga naar "directe kabelverbinding" in communicatie van je buro-accesoires, en stel je pc in als server, dan zegt ie uiteindelijk iets als "wacht op inkomend verkeer op com1" ga nu naar je laptop en doe 'tzelfde, maar stel deze in als client, dan verbind je 'n, en laat de server zien dat ie contact heeft, je 1e doel, een netwerkje, is bereikt, ook al gaat dit erg sloom (op de seriele maximaal 1 Mbit, dat betekent 128 Kbyte/sec, als 't veeeeeel trager gaat moet je via de apparaatbeheer ([alt]+dubbelklik deze computer / apparaatbeheer) in de preferences van je com poorten de snelheid op maximaal zetten) doel 2, filesharing: [a;t]+dubbelklok op netwerkomgeving op je desktop, en zet een vinkje bij "ik wil anderen toegang kunnen geven tot mijn bestanden" en ook voor printerdelen (op server EN client) (meestal vraagt dit een reboot) dan [alt]+dubbelklik je op de file/map die je wil sharen en zoek je naar 't tabblad "delen" waat je ook die functie aan kan zetten de rest spreekt voor zich hoop ik verders moet je letten op dat de workgroup op beide pjuters 't zelfde is ingesteld, dat doe je in de properties van je netwerkomgeving. en zorg ook dat de poortsnelheid op beide pc's gelijk is. succes! PS. de shortcut [alt]+dubbelklik gebruik ik zelf ook veel, om de eigenschappen van een file weer te geven, dit kan ook met een rechterklik op de file en dan eigenschappen te klikken, maar als+dubbelklik is gewoon sneller [edit] vergeten dat je 'm ook aan moet sluiten http://forum.scholieren.com/smile.gif |
ok voor deze keer dan maar http://forum.scholieren.com/biggrin.gif
|
een 0-moden is dus niet serieel
gaat via de printerpoort aansluiten sen overzetten, makkelijker kan niet |
je kan beter een netwerkje aanleggen, dat roeleert meer. Alhoewel, met een laptop is dat natuurlijk niet zo handig. Als je wilt mp-en dan moet je tegenwoordig wel een netwerk hebben, nix ondersteunt die zwaar verouderde kabeltjes...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een null-modem is er zowel in parallel als serieel, maar -zoals jij ook al zei- wordt de paralelle variant ook wel "laplink" genoemd. De maximale overdrachtssnelheid van de seriele poort is 117200bps dus 14.65kB/s wel wat meer als die 128kB/s die ik iemand anders zag schrijven. Het makkelijkste is serieel null-modem, als je laptop een printerpoort heeft kun je de parallele (laplink) variant gebruiken, maar snel&makkelijk is USB, tot 1MB per seconde (12Mb/s - overhead). Het netwerkprincipe van simpele NIC in je pc en een pcmcia kaartje in je laptoppie zal waarschijnlijk het snelste, maar ook het duurste en het moeilijkst te installeren zijn. Aan de andere kant kan je -als het bij jou van toepassing is- in het geval van de netwerkkaartjes het makkelijkste even snel inloggen op het bedrijfsnetwerk (ik ruik de mp3z al http://forum.scholieren.com/smile.gif). Net wat het beste bij je situatie past dus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06. |