![]() |
Schrijfopdracht [Parallel]
Schrijf twee 'parallelle' gedichten,
wat zoveel wil zeggen als, twee gedichten die los van elkaar een gedicht zijn maar als je naast elkaar zou zetten, één gedicht zijn als je de regels achter elkaar zet, bijvoorbeeld: 1: Ik houd van jou en jij van mij passen en meten 2: en jouw liefhebbendheid en mijn onhebbelijkheid zijn belangrijke zaken Samen: Ik houd van jou en jouw liefhebbendheid en jij van mij en mijn onhebbelijkheid passen en meten zijn belangrijke zaken Nu is dit een lelijk voorbeeld, het beste wat ik zo kon bedenken, maar het is ook bijvoorbeeld leuk als je gedicht door een bepaald woord in het parallelle gedicht een totaal andere betekenis krijgt anyways: try |
Jammer dat hier nog niemand op heeft gereageerd. Vindt dit wel een uitdaging; zou zo pats boem even niets weten; maar ik ga eens kijken of ik een leuk gedicht met deze structuur kan maken.
|
Tof! (y)
|
Jep (y) , ik zal ook 's kijken of ik iets in ekaar kan flansen:).
|
Misschien wel leuker om het topic niet te blijven uppen met een beoordeling van het idee maar het zelf te gaan toepassen...
|
1
Ik zie de zon En zij ziet mij Ik kijk omhoog en voel De warmte om mij heen 2 Zij reikt boven de bomen Zij raakt mij in mijn hart Warme stralen; die zich spreiden in dromen Komt alleen door jou, van jou alleen. Samen: Ik zie de zon; Zij reikt boven de bomen En zij ziet mij; Zij raakt mij in mijn hart Ik kijk omhoog en voel; Warme stralen; die zich spreiden in dromen De warmte om mij heen; Komt alleen door jou, van jou alleen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00. |