![]() |
Videokaart - Geluidskaart
Hallo, Athlon is weer terug.
Mijn pc was kadoek en is gerapreerd. Nu mijn volgende vraag: Ik heb in mijn AGP-slot een Voodoo 3/3500 kaart zitten en direct daaronder een SB Live 1024 geluidskaart. De videokaart wordt best wel wat warm maar is dat schadelijk voor je geluidskaart die er ook iets van mee krijgt???? Please answer... |
de geluidskaart en de videokaart kunnen in principe dezelfde temperatuur aan, en de videokaart zal altijd warmer worden als de geluidskaart omdat de videochip de grootste hittebron is.
Je hoeft echt niet bang te zijn dat je geluidskaart zomaar wegsmelt hoor, pas was het ook 50 graden in mun kast, ik was weggelopen en mijn fans waren uitgevallen, en dan wordt het daarbinnen een echte broeikas. (maar alles deed het nog wel) |
Citaat:
|
een te hoge temperatuur in je kast is niet best voor de levensduur van je hd.
|
Citaat:
|
en overigens is 't beter om de pci direct onder je AGP niet te gebruiken, omdat die de IRQ's deelt met je AGP, dit kan problemen geven (als die er niet zijn niet mee klooten)
|
Citaat:
Nu heb ik het als volgt zitten: AGP Videokaart SB Live 1024 --leeg-- Ethernetadapter --leeg-- Ethernetadapter --leeg-- En nu werkt alles prima zonder enige conflicten. Maar bedankt voor je tippie, alleen bij mij krijgt ie geen conflicten gelukkig. Maar op de pc op mijn werk was dat dus wel het geval, ook conflict. |
Citaat:
je kan ook je geluidskaart op een andere slot plaatsen zo dat die minder warm wordt want warmte is niet echt goed voor electronica het kan wel een bepaalde temperatuur aan maar het word altijd wel warmer in je computer .er zit niets voor niets een ventilator in je pc en op je procesor dus probeer dat maar eens .je kan ook een extra ventilator er in zetten die dingen kosten tegenwoordig bijna niks dus kjk maar wat je gaat doen |
Citaat:
Dus misschien is zo'n ventilator een goed idee ja. Die steek je dan gewoon in een PCI-slot of waarin anders??? P.s. thanx voor je tip |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb zelf ook een dikke koeler erop zitten, gewoon voor de zerkerheid, het fikt niet snel door maar het verkort de levensduur aanzienlijk. (en je moet er zeker een koeler opzetten als je je processor overklokt http://forum.scholieren.com/biggrin.gif )
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan kan ik alles verwisselen. Dus ook die neie geluidskaart. Maar ik weet nu al wat is: De netwerkkaarten zaten te dicht bij elkaar en dat leverde IRQ-conflicten op. Dat heb ik kunnen oplossen dankzij de hulp van een collega, en nu zit alles goed, zonder teveel warmte, het zit nu zo: AGP 3dfx Voodoo 3 --leeg-- SB Live 1024 --leeg-- Netwerkkaart Netwerkkaart --leeg-- Nu werk alles perfect !!! Bedankt voor alle tips van iedereen !!! |
Citaat:
een sumpele superorb heeft mijn duron 600 tot nu toe op 979 (bijna 66% OC!) geholpen... zie me topic over me casemod... more to come!@ ik wil de Ghz!!!! http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
Citaat:
|
Citaat:
VAn alles wat, maar mijn collega's zouden het niet zeker weten dus dacht ik: misschien heeft iemand er al problemen mee gehad. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41. |