![]() |
Zondaars!
Wat is jullie grootste zonde, die jullie toe willen geven uiteraard
|
waarschijnlijk dat ik hier op reageer...
|
onverschilligheid voor bepaalde dingen (en voor andere dan weer net het tegenovergestelde, heel raar)
|
Citaat:
|
dan moet ik eerst een lijst hebben met alle zondes.
en daar valt over te discussieren. vandaag nog een femaler christen, ik vroeg of ze voor strengere straffen was of niet, zij zei ja voor strengere straffen (vader is rechter) , dus ik proberen een hele discussie op gang te brengen over 'zalig zij de zachtmoedigen' en 'oordeelt niet want dan zul je worden geoordeeld', maarja jammer geoeg lijkt zij niet echt van discussies te houden en wilde dus dat de discussie al snel stopgezet werd. kan er niet tegen, geef dan gewoon toe dat je niet volgens die bijbel leeft en er alleen de delen uithaalt die je zelf leuk vind. maarja. |
nog zonden: onkuisheid :o , vraatzucht (maar gelukkig geen gierigheid/egoïsme dus: *bied iedereen stukkie mokka-jokola aan* :D ), krankzinnigheid (naar't schijnt is dat ook een zonde, pfrt), ...
ik ben niet zo braaf eigenlijk, geef ik onder moeite toe. |
ik vin alles wak doe wel puik eigenlijk
|
Citaat:
|
Is het een zonde om niet te doen wat je hart je ingeeft? :confused:
|
dat is afhankelijk wat je hart je ingeeft en wat je verstand je zegt denk ik, ik denk dat je geweten een mix van beiden is.
Het is niet alleen een zonde dat je niet doet wat je zelf juist acht, ook wat "de maatschappij" hiervan vindt. Wat jij een zonde vindt kan een ander heel normaal vinden Allemaal afhankelijk van de samenloop van omstandigheden. |
Ik bén een zonde....:p Ik heb bijna alle 7 hoofdzondes al gehad of heb ze nog :cool: (ik = aardslui, inhalig, wraakzuchtig...you name it, and it's me:p)
|
als je even een lijst zou kunnen geven met zondes, kruis ik wel aan waar ik me schuldig aan maak :p
|
ja dahag, moek jullie werk gaan opknappen zeker,
geen fantasie ofzo? |
ik weet niet wat jij onder zonde verstaat.
|
In mijn ogen bestaan zonden niet. Maar als je de 7 hoofdzonden erbij haalt de iemand verzonnen heeft, dan:
Luiheid, boven alles Ijdelheid Vraatzucht Afgunst wellust woede en gierigheid Daarbij vast ook nog een berg zondes, waarvan ik geeneens weet dat ze zondes zijn. Maar ik ben een gelukkig mens. Gelukkiger dan de meest heb ik het idee, dus zo slecht kan het niet zijn |
vooruit dan: laten we stellen dat een zonde iets is waar je veel spijt van hebt, zo goed?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zie de paradox :p Zonden zijn creepy. Zonden bekennen even creepier. |
het leven is creepy, en ikin het bijzonder, vandaar deze creepy vraag in de meest creepy tijd van het jaar. :o
|
Citaat:
|
jij kickt wel gigantisch op vergelijkingsmateriaal istnie?
Maar ik zal je bij deze een beetje tegemoed komen: Geloof - creepy :o familie - creepy :o gevoel in je buik als je verliefd bent - creepy :o Henny Huisman - creepy :o Een mooie vrouw hebben, maar het toch nooit helemaal vertrouwen of je haar nou alleen hebt - creepy :o nerveus zijn voor iets - creepy :o de toekomst van de aarde - creepy :o niet weten waar de menselijke hersenen toe in staat zijn - creepy :o hele goeie seks terwijl je ook slechte schijnt te kunnen hebben - creepy :o Need I say more? :eek: |
Citaat:
Is zeer noodzakelijk om dingen te kunnen relativeren. Maar goed. Zonden, die je met je mee draagt, die in je ziel gegrift staan? Is dat wel verenigbaar met christelijke vergeving? Waarom doen christenen daar überhaupt zo moeilijk over en dan zeggen dat ze vergevingsgezind zijn? Waarom moet je er zo'n kunstje voor God bij doen? Kunstjes, ja. Van die dingen die je hond moet doen voor een koekje. |
Waarom vebind jij zonden met het Christendom?
Zonden kunnen daar geheel los van staan, is een gewoon woord. Niet per sé in verband met christendom... K unnen we zonden hier definiëren als: Iets wat je hebt gedaan, wat je (achteraf of niet) beter niet had kunnen doen en dus spijt van hebt ? Verder ben ik het trouwens wel met je eens wat betreft het christendom en hun "vergevingsgezindheid" |
Citaat:
Maar ik denk wel dat 'zonde' een religieus woord is. Net zoals woorden als 'heilig' en 'hel'. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48. |