![]() |
[linux mandrake] hoe verwijder ik mandrake
hoe verander ik de boot ini van mandrake? ik wil dat programma niet meer gebruiken, ik vind het zwaar irritant. WINDOWS RULEZ! hoe kan ik het het beste verwijderen? eraf gooien lijkt mij niet zo'n goed plan...
ik gebruik trouwens kde 3 |
Citaat:
(Heeft er niks mee te maken, daarom vond ik dat wel grappig, niks persoonlijks ;)) Je wil waarschijnlijk je LILO of Grub verwijderen. Heb je Windows XP? Zoja, dan kan je die cd erin drukken, opnieuw opstarten, kiezen voor systeem herstel en vervolgens fixboot en fixmbr. Windows schrijft dan een nieuwe opstart sector, en je kan windows weer normaal booten. In Windows kan je dan met een partitie proggie de partities van je Linux installatie verwijderen. |
DANK JE!
"(Heeft er niks mee te maken, daarom vond ik dat wel grappig, niks persoonlijks ) " daarom kan ik er ook niet mee omgaan... (het licht niet aan de pc maar aan de gebruiker.....) |
Ik heb ook Linux 10x verwijderd en opnieuw geinstalleerd voordat ik 't leuk begon te vinden. Overigens niet als desktop OS, wel voor m'n servertje.
|
Citaat:
Linux is gewoon oefenen, lezen, doen, niet opgeven, lezen, doorgaan, lezen, opnieuw doen, lezen, etc. |
maar dat truucje met die windows cd dat lukt me niet helaas
|
Citaat:
|
ik kan niet booten vanaf de windows cd
|
Bios -> advanced bios settings -> boot sequence -> veranderen in cdrom, c, a. Dan zou het moeten werken.
|
helaas....
|
Hoe heb je Windows geinstalleerd dan?
|
Citaat:
c:\>d:<enter> d:\>cd i386 <enter> d:\i386>setup <enter> zoiets dach ik |
boot dan weer naar dos en type daat
fdisk /mbr en reboot dan... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik werk nu paar maanden, met linux en ik wil liever niet meer terug naar windows maarja zal wel voor school moeten in febrauri, kijken of ik ergens nog een oude kut pc kan krijgen voor windoos. |
Citaat:
En als ik me niet sterk vergis past Windows (zelfs Windows 9x/ME) het MBR aan tijdens de installatie. Dus na installatie even je bootdevices weer in de goede orde terugzetten en klaar is je kunstgebit. |
Citaat:
Citaat:
Er vanuit gaande dat er van de HD linux geboot wordt (En dat dus Lilo of Grub in het MBR gezet is; wat 9 van de 10 distro's standaard doet), is het terugzetten van een Windows MBR voldoende om Windows weer probleemloos te kunnen starten. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35. |