![]() |
SUB-woofer
heeft iem. tips om nog meer bass te halen uit subwoofer?
Greetzzzzz... NRG'ke [Dit bericht is aangepast door NRGBoY (13-04-2001).] |
Ja, de bas op je versterker hoger zetten.
Of de subwoofer zo dicht mogelijk bij muren plaatsen. Op de grond in een hoek is ideaal. |
Citaat:
|
op kamer
|
In de hoek laten blazen.
Gat niet tegen de muur zetten maar een ruimte van 20-30cm overlaten. |
ja anders komt er geen lucht meer uit, ook handig om speakers met een uitgang aan de achterkant op een iets kortere afstand van de muur te plaatsen: 5 cm
|
Als je een dicht bed heb zou eigenlijk dus daar je subwoofer in moeten leggen. Dan een gat in je bed maken en alles aan de binnekand van je bed bekleden met geluidsisolerend materiaal.
Dan bouw je nog een extra luchtdruk op in/onder je bed.... |
http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif
Grappig idee, maar niet praktisch uitvoerbaar. Een bed heeft namelijk een inhoud van vele honderden liters. Je kunt bijna geen luidspreker vinden die zo'n grote kast nodig heeft. Resultaat: de luidspreker die je in je bed inbouwt klinkt ontzettend slecht en is ook nauwelijks te belasten. Als je een kast bouwt, moet je het ook echt goed doen. Maar daar kan ik je alles over vertellen. |
Citaat:
|
Op de grond zetten
|
uh.. is ut een passieve of actieve?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan heb je gewoon geluk gehad. Ik ga niet uitwijden over resonantiefrequenties en Thiele-Small parameters, maar er is een verschil tussen een lompe bas horen, en een écht góede subwoofer bouwen. Voor dat laatste kies ik dus.
Maar goed, als jij tevreden bent heb ik niks gezegd, ff goeie vrienden... |
Citaat:
|
Ik heb ook een subwoofer onder mijn bed liggen en als ik hem er onder uit haal geeft ie weinig bas leg ik hem eronder kan ik het ruitje van ons latgen klagen dus onder je beddoen lijkt mij het beste...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57. |