Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Ben je verslaafd? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=303055)

snoetje 09-12-2002 14:52

Ben je verslaafd?

Denk dat de vraag wel duidelijk is...
Ben je verslaafd aan alcohol of drugs? is er een dag of weekend dat jij er niet zonder kan??
Ik vind het zelf best lekker om in het weekend lekker naar de kl :o te gaan maar niet te vaak!

Mad Ruda 09-12-2002 15:35

Citaat:

snoetje schreef:
Denk dat de vraag wel duidelijk is...
Ben je verslaafd aan alcohol of drugs? is er een dag of weekend dat jij er niet zonder kan??
Ik vind het zelf best lekker om in het weekend lekker naar de kl :o te gaan maar niet te vaak!

mevrouwtje...ten eerste:

alcohol = OOK drugs.

Ten tweede: ik ben niet verslaafd, maar geniet ook nooit met mate...dus het zit allemaal wel snor.

Zodra je door de bomen de krenten niet meer uit de pap kan fleppen moet je eens ernstig gaan nadenken over een bezoekje aan 1 of andere Betty Ford kliniek dan ook.

Tot dan, just chill. Life is short.

How would life be, if the world smoke weed? Guaranteed there would be peace, not greed. :cool:

snoetje 09-12-2002 16:15

oja oke.. ik wou het alleen van jullie weten.
en dat alcohol ook drugs was wist ik wel... alleen omdat het forum zelf ook zo heet Drugs & Alcohol <<<

Mad Ruda 09-12-2002 16:32

Citaat:

snoetje schreef:
oja oke.. ik wou het alleen van jullie weten.
en dat alcohol ook drugs was wist ik wel... alleen omdat het forum zelf ook zo heet Drugs & Alcohol <<<

fair enough.

ja heb je nee kon je krijgen :P :cool: ;)

substantial 09-12-2002 16:33

Citaat:

Mad Ruda schreef:

Zodra je door de bomen de krenten niet meer uit de pap kan fleppen moet je eens ernstig gaan nadenken over een bezoekje aan 1 of andere Betty Ford kliniek dan ook.

whahahawoei geweldige zin (y)

en verslaafd? neej ik denk het niet
wel een regelmatige behoefte, maar kword niet gek als ik niks gebruik ofso

Muizzz 09-12-2002 16:57

neeh niet verslaafd
gewoon zin, soms.
maar ik heb het niet nodig

Locke 09-12-2002 17:32

Ben wel aardig nicotine caffeine en wiet verslaaft ja ..

Copeland 09-12-2002 17:35

dat lijkt me niet tchil

snoetje 10-12-2002 14:43

mij ook niet!

Griller 10-12-2002 17:36

In dat geval zou je mij verslaafd kunnen noemen, als ik niet 1 keer per week iets van drugs gebruikt om helemaal los te komen dan wordt ik best wel chagerijnig enzo en heb ik een kutgevoel alsof ik mijn week heb verkloot....

CokemanLalalala 10-12-2002 19:44

aan drugs ben ik zeker niet verslaafd maar met alcohol drinken zou ik niet kunnen stoppen. heb daar altijd wel een bepaalde drang naar :o

]{ing 10-12-2002 20:44

wiet

eztah 10-12-2002 20:47

hasj

Shutdown 15-12-2002 20:27

xtc, wiet

verslaafd : ja

tip : doe niet te vaak

waarom : depressief, gemengde gevoelens op een zondagavond, je wordt vergeetachtig, je vergeet hoevaak je het ook alweer heb gedaan deze maand :|

dus waarom niet nog een keer...

"Beltaine" 15-12-2002 22:39

ik verlang meer naar het gevoel dan naar het gebruiken zelf (blowen dan)

Iotje 16-12-2002 09:49

Citaat:

]{ing schreef:
wiet

*Fallen_Tear* 16-12-2002 14:09

Nope :)

mirthe 16-12-2002 14:17

voor zover ik zelf denk niet nee...

Apeklit 17-12-2002 18:18

JA MAN

LiViNg EnD 21-12-2002 13:54

neuhh.. alleen sigaretten...
ik drink niet zo veel.. en verder blow ik wel regelmatig.. maar ik kan makkelijk een maand zonder... en waarschijnlijk ook een jaar dus neuhh..

drama 25-12-2002 20:23

Zeker...ik ben geestelijk verslaafd aan hasj. En na het gebruik van xtc, speed of paddestoeltjes heb ik de dagen erna de drang om weer te gebruiken. Als ik de dagen erna niet gebruik is er niets aan de hand en zakt het gevoel weg.

vrolijkevlinder 25-12-2002 21:40

Ik rook elke avond zowiezo een joint of pijp. En op feestjes nog wel wat meer. Veel mensen zeggen dta je niet aan wiet verslaafd kan raken. Ik denk daar wel anders over. Ik drink daarintegen wel bijna nooit en als i het wel doe is het wel gecombineerd met wiet. Ik rook ook niet zoveel shag meer ofzo, maar wiet. Damn, Kan ik echt niet vanaf blijven.

I_am_anouk 26-12-2002 10:17

ben niet verslaafd...
wel lekkurhh

mirthe 26-12-2002 13:00

Citaat:

drama schreef:
Zeker...ik ben geestelijk verslaafd aan hasj. En na het gebruik van xtc, speed of paddestoeltjes heb ik de dagen erna de drang om weer te gebruiken. Als ik de dagen erna niet gebruik is er niets aan de hand en zakt het gevoel weg.
nou...als dat verslaafd zijn is heb ik dat zeker ook met bier en tripmiddelen :rolleyes:

drama 26-12-2002 15:42

Citaat:

mirthe schreef:
nou...als dat verslaafd zijn is heb ik dat zeker ook met bier en tripmiddelen :rolleyes:
Nee, da's geen verslaving maar de fase ervoor...

Angerfist 26-12-2002 15:55

ik kan ni zonder joints :eek: voor rest ben ik nergens aan verslaafd ,sigarreten rook ik ook ni (y)

Minni 26-12-2002 16:20

Citaat:

Angerfist schreef:
ik kan ni zonder joints :eek: voor rest ben ik nergens aan verslaafd ,sigarreten rook ik ook ni (y)
same here :)

love is life 26-12-2002 16:24

Het is niet echt een kwestie van verslaafd zijn denk ik maar eerder een drang om dat 'gezellig' en los gevoel weer op te roepen door bv alcohol te drinken of drugs te gebruiken ... Ik kan bv als ik op een feestje of dergelijke ben niet van de alcohol of joints blijven maar buiten die feestjes heb ik daar geen drang naar ...

vrolijkevlinder 26-12-2002 19:07

Ben nu net gestopt. Tenminste, gestopt met m'n verslavingen. Rook nog heel af en toe, nu nog ongeveer 3 shagjes per week of zo. En ik blow alleen nog op feestjes.

Ik heb vanaf de herfstvakantie elke dag een blow gerookt of 2 of 3, maar meestal meer. Maar dat ging toch niet zo goed samen met mijn opleiding. Heb ik ook meteen goed voornemen voor dit jaar. :)

Griller 29-12-2002 12:22

Citaat:

Barelientje schreef:
ik heb er wel best vaak zin in...maar ik kan makkelijk zonder...
en alcohol doek bijna nooit dus geen moeite mee

:rolleyes: en daarom ben je ook weer begonnen met roken , en daarom ben je niet gewoon voor de zekerheid gestopt met blowen om in het leger te komen :rolleyes:

Griller 29-12-2002 14:21

Citaat:

Barelientje schreef:
zeikzeikzeikzeikzeikzeikzeikzeikzeikzeikzeikzeikzeikzeikzeikzeikzeik
JunkJunkJunkJunkJunkJunkJunkJunkJunkJunkJunkJunkJunkJunkJunkJunk

Minni 29-12-2002 19:10

Citaat:

]{ing schreef:
wiet
Tja ik ben zolangzamerhand voor de tweede keer in 2,5 jaar tot de conclusie gekomen (eigenlijk ook al eerder...) dat ik idd echt verslaafd ben aan wiet. Ach :)

Ik rook geen sigaretten en drink vrijwel niets, dus zoooo erg maak ik me geen zorgen.

Blenderhead 29-12-2002 23:12

volgens 'professionele' bronnen zou k een alcohist en drugsverslaaf zijn met meer dan 3 bier per dag en meer dan 2 joints per dag....

maar zo beschouw k mezelf niet... een dag zonder heb k geen moeite mee... t komt alleen niet zo vaak voor....

mirthe 29-12-2002 23:28

Citaat:

birthmark schreef:
volgens 'professionele' bronnen zou k een alcohist en drugsverslaaf zijn met meer dan 3 bier per dag en meer dan 2 joints per dag....

maar zo beschouw k mezelf niet... een dag zonder heb k geen moeite mee... t komt alleen niet zo vaak voor....

zou ik gezegt kunnen hebben, zonder het drugsgedeelte dan.

x_roosje_x 30-12-2002 11:38

Enkel verslaafd aan sigarette

Griller 30-12-2002 11:41

Citaat:

Minnitje schreef:
Tja ik ben zolangzamerhand voor de tweede keer in 2,5 jaar tot de conclusie gekomen (eigenlijk ook al eerder...) dat ik idd echt verslaafd ben aan wiet. Ach :)

Ik rook geen sigaretten en drink vrijwel niets, dus zoooo erg maak ik me geen zorgen.

Dus jij bent al verslaafd vanaf je 12e :rolleyes: lijkt mij sterk

mood indigow 30-12-2002 11:45

wiet.

Pan Am 30-12-2002 14:00

Aan sigaretten en caffeine. In principe ben ik wat betreft harddrugs en partydrugs een club-gebruiker. Ben een beetje een clubslet wat dat betreft....bijna iedereen kent mij in het clubcircuit, zowel homo als hetero-clubs, vandaar dat ik regelmatig dingen krijg. En dat sla ik niet af :o

DarkCat 30-12-2002 15:15

Ben inmiddels voor de zoveelste keer nicotineverslaafd. Ik stop steeds (om gezondheid enzo) en als ik net weer begin kan ik rustig een weekje zonder, maar inmiddels ga ik me na een halve dag alweer nicotinejunk voelen :o
Heb een tijdje veel geblowt (meerdere tijdjes eigenlijk) maar nooit heel erg een drang naar gehad. Wel lekker.
Alcoholverslaafd ben ik ook niet, maar drink wel elke dag alcohol en als ik een week niet drink, mis ik het wel..

Conclusie: geen buitensporige verslavingen :D

Minni 30-12-2002 16:02

Citaat:

Griller schreef:
Dus jij bent al verslaafd vanaf je 12e :rolleyes: lijkt mij sterk
Nee, ik bedoelde: ik blow nu 2,5 jaar, en in die periode ben ik dus de 2e keer verslaafd. Vorige keer was 1,5 jaar geleden, toen ben ik geminderd met groot succes (y). Dat ga ik dus weer doen, ik weet dat ik het kan :)

Blenderhead 31-12-2002 18:22

Citaat:

ADHD schreef:
Aan sigaretten en caffeine. In principe ben ik wat betreft harddrugs en partydrugs een club-gebruiker. Ben een beetje een clubslet wat dat betreft....bijna iedereen kent mij in het clubcircuit, zowel homo als hetero-clubs, vandaar dat ik regelmatig dingen krijg. En dat sla ik niet af :o

hmz... t zal wel niet... maar ken je ene tim? 17jr. homo, komt uit cuik ofzo...

hij kende ook iemand van dit forum gloof ik....

Pan Am 01-01-2003 21:10

Citaat:

birthmark schreef:
hmz... t zal wel niet... maar ken je ene tim? 17jr. homo, komt uit cuik ofzo...

hij kende ook iemand van dit forum gloof ik....

Mmmmm, de combinatie Tim & Cuijk komt me redelijk bekend voor....zou kunnen dat ik hem van Red & Blue ken....vraag maar eens :)

Blenderhead 01-01-2003 21:39

Citaat:

ADHD schreef:
Mmmmm, de combinatie Tim & Cuijk komt me redelijk bekend voor....zou kunnen dat ik hem van Red & Blue ken....vraag maar eens :)
mag k je naam weten?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.