Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Arcturus - The Sham Mirrors (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=303455)

Vork 09-12-2002 19:32

Arcturus - The Sham Mirrors

et zal vast wel bij wat mensen hier bekend zijn, maar toch.. Dit is muziek voor et getrainde oor :p Deze lui uit Noorwegen maken een aparte vorm van black metal, we noemen et maar even progressieve black metal ;) De zang is van Chris 'Garm' / 'Trickster G.' Rygg, dus mensen die van Ulver houden kunnen dit waarschijnlijk ook wel waarderen :)
ik ken tot nu toe alleen nog maar deze cd van ze, maar ze hebben al verschillende cd's en EP op hun naam staan, waarvan The Sham Mirrors de nieuwste is (inmiddels half jaartje oud). De muziek heeft in elk geval genoeg afwisseling zodat et ook niet black metal fans zal kunnen bekoren :) van cleane zang, tot elektronische stukken tot piano, et zit er allemaal in.

Downloadtips

- Kinetic
- Nightmare Heaven (mijn favo)
- Collapse Generation
- Radical Cut (waarbij Ihsahn van Emperor meeblert)

ach de hele cd is hartstikke goed..

CD hoes The Sham Mirrors:

http://conceptsfa.nl/~vkroesse/arctu...hammirrors.jpg

ik zou zeggen beluister et en spui uw mening

Master of Puppets 09-12-2002 20:03

daar wil ik al wat van hebben sinds ik alleen maar goeie berichten heb gehoord over deze band :s draaien trouwens al een behoorlijk tijdje mee geloof ik, vorige cd komt uuit 1998 ofzo. maar ik zal et es tsjecken :)

DeadHearT 09-12-2002 20:15

kheb alle cd's....heersssss!!!!

Ulfheðin 09-12-2002 21:17

ik heb hem liggen hier, hij is geweldig... :)

Infaustus 09-12-2002 21:49

wel grappig om af en toe te luisteren, ik vind het niet spectaculair ofzo...

Vork 10-12-2002 13:44

Citaat:

DeadHearT schreef:
kheb alle cd's....heersssss!!!!
zijn die vorige cd's van et zelfde caliber?

Ulfheðin 10-12-2002 14:14

Citaat:

Vork schreef:
ik heb een nummer gehoord op de cd "Nordic Metal (a tribute to gayronymous)" en dat was alleen keyboard, bas en drum. klonk heel erg epic black metal achtig

NecroDopey 11-12-2002 12:40

Citaat:

Vork schreef:
Aspera hiems symfonia is een stuk rauwer en minder avant garde. Eerder te vergelijken met melodieuse black, ik denk neit dat je Arcturus terug herkent. Persoonlijk vind ik het een heerlijke plaat.

La masquerade Infernale is absoluut top. Een stuk vreemder en minder samenhangend dan Sham Mirrors, sommige nummers hebben echt een carnafal achtig gevoel over zich heen, anderen zijn heerlijk atmosferisch.

Disquised masters zijn remixen van de 2 voor genoemde albums waarbij sommige nummers haast niet herkenbaar meer zijn. Veel techno-beats, drum 'n base passages, dan weer industrial. Alleen voor de openminded people die muziek waarderen en niet zozeer black metal alleen.

Sham Mirrors is in mijn ogen een aardige release, zit goed in elkaar en iedere cent waard, maar in vergelijking tot eerdere albums een lichte teleurstelling omdat ze zichzelf altijd tot het uiterste hebben gepushed en nu 'slechts' een solide werk hebben uitgebracht. Aan de andere kant denk ik dat mensen die Arcturus alleen van Sham Mirros kennen eerdere albums minder kunnen waarderen.

Nordens Konge 11-12-2002 19:28

Ik heb de "My Angel" 7", Constellation en de Reconstellation bootleg en dat vind ik voldoende. Het nieuwe werk boeit mij iets minder.

Demorpheus 11-12-2002 22:23

ARCUTRUS!!!!!!!

GENIAAL!!!!

heb alles (uiteraard :P)

heeeeeeeeeeeeeeersch

trickster G heerscht

NecroDopey 12-12-2002 07:50

Voor degenen die het nog niet weten -->
Ontdekte na al een jaar Masquerade te hebben dat er een secret track op zit, als je track 1 aanzet en vervolgens terug spoelt hoor je nog wat vaag gefluister en gemompel. Was wel grappig om na zo'n lange tijd opeens te ontdekken :)

DEADLOCKED 12-12-2002 08:33

Arcturus = Garm, Garm = Ulver! Ulver is geniaal en zo is Arcturus ook.

Stigmata666 12-12-2002 08:51

hehe gister een stukje geluisterd TOEVALLIG :D

(y) klonk wel aardig

Vork 12-12-2002 14:24

Citaat:

NecroDopey schreef:
Aspera hiems symfonia is een stuk rauwer en minder avant garde. Eerder te vergelijken met melodieuse black, ik denk neit dat je Arcturus terug herkent. Persoonlijk vind ik het een heerlijke plaat.

La masquerade Infernale is absoluut top. Een stuk vreemder en minder samenhangend dan Sham Mirrors, sommige nummers hebben echt een carnafal achtig gevoel over zich heen, anderen zijn heerlijk atmosferisch.

Disquised masters zijn remixen van de 2 voor genoemde albums waarbij sommige nummers haast niet herkenbaar meer zijn. Veel techno-beats, drum 'n base passages, dan weer industrial. Alleen voor de openminded people die muziek waarderen en niet zozeer black metal alleen.

Sham Mirrors is in mijn ogen een aardige release, zit goed in elkaar en iedere cent waard, maar in vergelijking tot eerdere albums een lichte teleurstelling omdat ze zichzelf altijd tot het uiterste hebben gepushed en nu 'slechts' een solide werk hebben uitgebracht. Aan de andere kant denk ik dat mensen die Arcturus alleen van Sham Mirros kennen eerdere albums minder kunnen waarderen.

dank voor den uitleg :)

maar zo te lezen kan ik de rest ook wel waarderen
keer es op jacht gaan

Vork 12-12-2002 14:25

Citaat:

Stigmata666 schreef:
hehe gister een stukje geluisterd TOEVALLIG :D

(y) klonk wel aardig

wat een toeval :D

Skyforger 12-12-2002 16:24

La Masquarade Infernal is echt steengoed!

Ulfheðin 12-12-2002 17:06

Citaat:

DEADLOCKED schreef:
Arcturus = Garm, Garm = Ulver! Ulver is geniaal en zo is Arcturus ook.
Ulver van vroeger is geniaal

Bergtatt is toch een van de beste albums ooit...

Ce-El-Wan 12-12-2002 22:47

heersch. Toch blijf ik het vaag vinden dat als Vork hier een topic over opent iedereen reageert. Toen ik een half jaar terug dit album aanprees moest niemand er iets van weten, hehe. Sorry, kmoest gewoon ff klagen. :D

Als je dit trouwens geweldig vindt, probeer dan ook Solefald eens. De cd's Neonism en Pills against the Ageless Ills zijn geniaal.

Vork 13-12-2002 09:51

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:
heersch. Toch blijf ik het vaag vinden dat als Vork hier een topic over opent iedereen reageert. Toen ik een half jaar terug dit album aanprees moest niemand er iets van weten, hehe. Sorry, kmoest gewoon ff klagen. :D

Als je dit trouwens geweldig vindt, probeer dan ook Solefald eens. De cd's Neonism en Pills against the Ageless Ills zijn geniaal.

hehe, das ook voor et eerst sinds tijden hoor, mijn laatste topics zijn ook niet zo gewild :p

maargoed, dank, zal es tjekken

Ulfheðin 13-12-2002 13:00

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

Een half jaar geleden had ik het album niet (mooi gevonden) ;)

Infaustus 13-12-2002 18:01

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

dat komt omdat het hier vol zit met hielenlikkers.

Ulfheðin 13-12-2002 18:49

Citaat:

Infaustus schreef:
dat komt omdat het hier vol zit met hielenlikkers.
die hebben het duidelijk niet op een rijtje

vork is forumbaas-af ;)

Infaustus 13-12-2002 18:58

ja maar hij heerscht nog steeds duchtig

Vork 14-12-2002 00:15

nie zorken

jnieuwelaar 14-12-2002 07:36

:D Sorry Antoon heb nog steeds niks kunnen vinden op mIRC.

NecroDopey 14-12-2002 09:41

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

Kvond Pills against the ageless ills eerlijk gezegd nogal tegenvallen. Neonism is weird, maar geniaal. Pills is veel te standaard, na paar luisterbeurten had je het wel weer door terwijl Neonism nog steeds heerlijk weg luistert... or is this just meh? :p

Ce-El-Wan 14-12-2002 14:16

Citaat:

NecroDopey schreef:
Kvond Pills against the ageless ills eerlijk gezegd nogal tegenvallen. Neonism is weird, maar geniaal. Pills is veel te standaard, na paar luisterbeurten had je het wel weer door terwijl Neonism nog steeds heerlijk weg luistert... or is this just meh? :p
ik dat het just joe iz... Want hoe kun je een album als Pills in godsnaam standaard noemen?? :p maar goed... ieder z'n ding. Ik ben in iig retebenieuwd daar de nieuwe Solefald. (begin volgend jaar ergens)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.