![]() |
Arcturus - The Sham Mirrors
et zal vast wel bij wat mensen hier bekend zijn, maar toch.. Dit is muziek voor et getrainde oor :p Deze lui uit Noorwegen maken een aparte vorm van black metal, we noemen et maar even progressieve black metal ;) De zang is van Chris 'Garm' / 'Trickster G.' Rygg, dus mensen die van Ulver houden kunnen dit waarschijnlijk ook wel waarderen :)
ik ken tot nu toe alleen nog maar deze cd van ze, maar ze hebben al verschillende cd's en EP op hun naam staan, waarvan The Sham Mirrors de nieuwste is (inmiddels half jaartje oud). De muziek heeft in elk geval genoeg afwisseling zodat et ook niet black metal fans zal kunnen bekoren :) van cleane zang, tot elektronische stukken tot piano, et zit er allemaal in. Downloadtips - Kinetic - Nightmare Heaven (mijn favo) - Collapse Generation - Radical Cut (waarbij Ihsahn van Emperor meeblert) ach de hele cd is hartstikke goed.. CD hoes The Sham Mirrors: http://conceptsfa.nl/~vkroesse/arctu...hammirrors.jpg ik zou zeggen beluister et en spui uw mening |
daar wil ik al wat van hebben sinds ik alleen maar goeie berichten heb gehoord over deze band :s draaien trouwens al een behoorlijk tijdje mee geloof ik, vorige cd komt uuit 1998 ofzo. maar ik zal et es tsjecken :)
|
kheb alle cd's....heersssss!!!!
|
ik heb hem liggen hier, hij is geweldig... :)
|
wel grappig om af en toe te luisteren, ik vind het niet spectaculair ofzo...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
La masquerade Infernale is absoluut top. Een stuk vreemder en minder samenhangend dan Sham Mirrors, sommige nummers hebben echt een carnafal achtig gevoel over zich heen, anderen zijn heerlijk atmosferisch. Disquised masters zijn remixen van de 2 voor genoemde albums waarbij sommige nummers haast niet herkenbaar meer zijn. Veel techno-beats, drum 'n base passages, dan weer industrial. Alleen voor de openminded people die muziek waarderen en niet zozeer black metal alleen. Sham Mirrors is in mijn ogen een aardige release, zit goed in elkaar en iedere cent waard, maar in vergelijking tot eerdere albums een lichte teleurstelling omdat ze zichzelf altijd tot het uiterste hebben gepushed en nu 'slechts' een solide werk hebben uitgebracht. Aan de andere kant denk ik dat mensen die Arcturus alleen van Sham Mirros kennen eerdere albums minder kunnen waarderen. |
Ik heb de "My Angel" 7", Constellation en de Reconstellation bootleg en dat vind ik voldoende. Het nieuwe werk boeit mij iets minder.
|
ARCUTRUS!!!!!!!
GENIAAL!!!! heb alles (uiteraard :P) heeeeeeeeeeeeeeersch trickster G heerscht |
Voor degenen die het nog niet weten -->
Ontdekte na al een jaar Masquerade te hebben dat er een secret track op zit, als je track 1 aanzet en vervolgens terug spoelt hoor je nog wat vaag gefluister en gemompel. Was wel grappig om na zo'n lange tijd opeens te ontdekken :) |
Arcturus = Garm, Garm = Ulver! Ulver is geniaal en zo is Arcturus ook.
|
hehe gister een stukje geluisterd TOEVALLIG :D
(y) klonk wel aardig |
Citaat:
maar zo te lezen kan ik de rest ook wel waarderen keer es op jacht gaan |
Citaat:
|
La Masquarade Infernal is echt steengoed!
|
Citaat:
Bergtatt is toch een van de beste albums ooit... |
heersch. Toch blijf ik het vaag vinden dat als Vork hier een topic over opent iedereen reageert. Toen ik een half jaar terug dit album aanprees moest niemand er iets van weten, hehe. Sorry, kmoest gewoon ff klagen. :D
Als je dit trouwens geweldig vindt, probeer dan ook Solefald eens. De cd's Neonism en Pills against the Ageless Ills zijn geniaal. |
Citaat:
maargoed, dank, zal es tjekken |
Citaat:
|
Citaat:
dat komt omdat het hier vol zit met hielenlikkers. |
Citaat:
vork is forumbaas-af ;) |
ja maar hij heerscht nog steeds duchtig
|
nie zorken
|
:D Sorry Antoon heb nog steeds niks kunnen vinden op mIRC.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16. |