![]() |
Help ik zie geen rood meer
Ik zie met mijn beeldscherm alleen nog maar groen en blauw (en alle combinaties van die twee) maar rood is niet meer van de partij. Als het elektronenkanon naar de 'hasjemedeie' is, kan er dan nog iets aan gedaan worden en zoja wat?
|
sla eens tegen het beeld/bureau aan. dit kan helpen (een draadje dat loz zit ofzo). Dit hielp in ieder geval wel bij mij.
|
Dan is het snoer van je beeldscherm naar de terror. Ik had hetzelfde. Door zo'n snoertje lopen drie kanalen, voor elk van het RGB-model één. Als dat snoertje kapot is, zie je dus één kleur niet waardoor het beeld vernaggelt wordt. Als je een snoer hebt wat zowel van de monitor als van de videokaart loskan, heb je geluk. Zoniet, dan moet je ff een nieuw snoertje eraan laten zetten, dat zal in de buurt van de 50-75 piek kosten, hangt ervanaf waar en door wie je het laat doen...
|
Eerst ff alles aandrukken en *zelfs* de schroevjes aandraaien! http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Nou sla eens tegen je monitor ik heb dat ook wel 'ns gehad. Controleer ook je instellingen van je monitor!
En anders: probeer eens De Wallen http://forum.scholieren.com/wink.gif |
Citaat:
|
in de monitor (onder de kap dus) zitten 3 scroefkoppen rood geel en blauw die kun je aan draaien dus dan draai je de rode schroefkop aan...
|
Bedankt voor de reacties!
|
NIET ZOMAAR JE MONITOR OPENSCHROEVEN!!! Het elektronenkanon gebruikt ongeveer 20.000 Volt om de elektronen te versnellen en die lading is er niet zomaar af als je de stekker er uit trekt....
Dit probleem is waarschijnlijk je monitorsnoer die je een beetje heen en weer moet bewegen, maar als je per se in je monitor wilt kloten moet je de stekker er uit trekken en hem een uur of drie laten staan... suc6 |
Citaat:
|
Citaat:
dan heb ik best veel geluk want ik heb vaak een monitor open geschroefd ;p |
Citaat:
nou, ik heb ook wel geleerd dat er zoiets als condensatoren bestaan. Ik kijk heus wel uit mijn doppen, maar dat &#&&*^[censuur] beeldscherm geeft nog steeds geen rood weer. Alle gegeven raad ten spijt. Maar een nieuwe kopen. Nogmaals bedankt voor de hulpvaardigheid. |
Citaat:
|
Ga naar de dokter :+
|
koop gewoon een nieuwe pc
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11. |