![]() |
[Stemwijzer Stelling] Softdrugs
De verkoop van softdrugs moet worden gelegaliseerd.
|
Ik ben zelfs voor legalisatie van alle drugs. Uiteraard met hoge accijns e.d.
Daarmee kun je namelijk de drugswereld controleerbaar houden, en de stromingen kanaliseren. Daarnaast wordt het een stuk goedkoper als het niet meer illegaal is, waardoor verslaafden zich niet meer aan diefstal e.d. schuldig hoeven te maken. Andere visie: als we eens kijken wat tig jaar verbieden van drugs ons heeft opgeleverd...niets! Anders dan een ontzettend lomp politieapparaat dat niet functioneert. Laat ze alsjeblieft hun energie ergens anders insteken. En alle argumenten tegen ("meer verslaafden als het legaal is", "schadelijk voor de gezondheid", etcetera) zijn allemaal al geroepen tijdens de legalisatie van alcohol. En heeft dat tot meer drankverslaafden geleid? Nee. Zelfde met het gedoogde softdrugsbeleid van dit moment. Recent onderzoekt toont aan dat Nederland absoluut niet bovenaan staat kwa canabisgebruik in Europa. Dus zorgt 'legalisatie' ervoor dat het meer gebruikt wordt? Nee. Mijn (liberale) denkwijze moge duidelijk zijn.:) |
Crack-cocaļne is ietsjes zwaarder verslavend dan alcohol en je gaat er ook eerder aan onderdoor... Maarja, je kunt eigenlijk bijna niet anders dan legaliseren, ware het niet dat we dan gezeur krijgen met het buitenland.
Ik denk dat je het best softdrugs kunt gedogen kunt gedogen en dan wachten tot iedereen inziet dat cannabis niet zo duivels is als gedacht. Zie ook het zaterdags bijvoegsel van afgelopen zaterdag, in California zijn ze ook voor legalisatie van cannabis. |
Wat de inhoudelijke argumentatie betreft heeft Unex me de woorden al uit de mond genomen.
|
Als je softdrugs verbiedt, dan wordt de drempel naar harddrugs verlaagd naar "NUL". Nu is die drempel veel hoger omdat je gewoon naar de coffieshop kan gaan om een jointje te kopen... Als dat niet meer mag, moet je je joint bij de zelfde persoon gaan kopen die ook cocaine verkoopt. Wat houd je dan tegen om dat ook eens te proberen...
Dus legaliatie van SOFTdrugs... :p |
Citaat:
Onderzoek heeft allang uitgewezen dat mensen niet sneller aan de harddrugs zouden raken als softdrugs en/of harddrugs gelegaliseerd zouden worden. Het is nu namelijk ook al zo dat mensen die per se willen experimenteren, toch wel vrij makkelijk aan het spul kunnen komen.= |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kut heej, kannie daar óók al niet meer terecht :S Misschien dat Lenie 't Hart nog plek heeft?
|
Ik ben het hier trouwens mee eens, voor argumentatie verwijs ik onder andere naar Unexplained.
|
Mee Eens. Pas geleden in een andere topic al uitgelegd waarom.
|
Citaat:
|
Citaat:
maargoed, ik ben het eens met Unex en jou etc. redenen heeft unex al gegeven en verder staan er nog zat redenen op een topic op het drugsforum dat ik lang geleden geopend heb. vraag me trouwens af wat dit op actualiteit doet, dit hoort op het drugsforum. |
Citaat:
|
:rolleyes:
Citaat:
*wijst naar titel* [Stemwijzer Stelling] Softdrugs dit is een stemwijzer steling, zie ook notitie bovenaan actualiteit en nieuws |
Ik ben voor legalisering. Waarom geen legalisering van softdrugs als alcohol en sigaretten wel mogen?
Wat mij betreft wordt softdrugs verkocht met raadgeving voor mogelijke gevaren voor de gezondheid en accijnsheffing. Legalisering zorgt er voor dat er goed toezicht mogelijk is. |
Citaat:
|
eens, legaliseren en controleren.
REIE |
Citaat:
|
In heel Europa voor. Alleen in Nederland tegen.
|
Helemaal met Unexplained eens, alleen wel met een leeftijdsgrens die streng gecontroleerd wordt.
|
Citaat:
|
Het moet duidelijk verboden blijven. Je kan wel drugs op de markt brengen, maar dan is de kans dat de illegaliteit blijft zeer groot. Foute pillen komen op de markt ze kunnen dan niet snel onderschept worden.
En ik snap sowieso niet dat er mensen zijn die dit verbod op drugs willen opheffen. Je ziet zo dat het dodelijk is en ook de behoefte eraan is gewoon dom. Je bent jezelf niet als je het gebruikt je kan dan niet eens goed nadenken. Het geeft tevens veel overlast als het gelegaliseerd wordt. En het buitenland zal er niet positief tegen over staan. Gung-ho |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Totale legalisatie zal zeer problematisch worden, het zal niet gepikt worden door de internationale gemeenschap. Maar het legaliseren van cannabis moet mogelijk zijn, ook omdat het drugsbeleid in de omringende landen iets liberaler lijkt te worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28. |