![]() |
mini-disc
ik heb dacht ik is ergens gezien of gelezen (ik weet nimeer waar) da ge 3cd's ofzo, op één minidisc schijfje kon zetten. kan dit ook met een draagbare minidisc recorder ??
zo ja, zou er mij dan iemand het type kunnen zeggen, en eventueel hoeveel dat het kost. ik ben van belgie, dus belgische prijzen zouden wel handig zijn. nederlandse mag ook, als ik er maar een beetje een gedacht kan van hebben, van de prijs. gelieve te reageren als ge der iets van weet ... |
ik vind het knap als jij 3 cd's op een 74 minuten minidisk krijgt
[Dit bericht is aangepast door durex (16-05-2001).] |
Wat een onzin, er passen gewoon 74 minuten muziek op een minidiscje hoor. Misschien dat er tegenwoordig wel spelers te krijgen zijn waarbij je de compressie in kunt stellen, dan zal er meer muziek op een discje passen. Maar dat zal dan gepaard gaan met een slechtere kwaliteit.
|
Je bedoelt het zogenaamde LP opname-systeem. (LP staat voor LongPlay)
Op deze manier past er 2x zoveel op een minidisc. Er is ook een mode dat er 4x zoveel op een minidisc past. Hier is echter de geluidskwaliteit niet meer supergoed. (ongeveer vergelijkbaar met MP3). De nieuwere MiniDisc spelers / walkmans kunnen met LP overweg, maar de ouwere kunnen de LP muziek niet afspelen. Dus als je LP muziek opneemt dan kun je die niet in je walkman afspelen als die geen LP ondersteund. Kijk zeker even op de onderstaande Engelse link. http://www.minidisc.org/mdlpfaq.html |
prijs is rond de 600 gulden, is dus 600 × 18 = 10800 BEF.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42. |