![]() |
pijpen?
Ja hallo, met al die topics hier over pijpen vraag ik mij nu eigenlijk toch af vanwaar komt dat stomme woord eigenlijk, waarom niet gewoon zuigen ofzow??? :D
(en aangezien het hier iedereen toch zo interesseert, ik heb het al gedaan, ik was 16 en ja ik ben er goed in!! :p ) hugies xx |
inderdaad... vanwaar komt dat woordje nou toch?
beffen weet ik, maar pijpen... :confused: xxx |
In het Engels is het nog vreemder..
Blowjob, je blaast toch niets? Of ben ik nu echt heel stom aan het lullen? |
Nu maak je me toch wel nieuwsgierig, vanwaar komt beffen dan wel?
en idd bwwwwaaahaaa blowjob klopt nog minder!!! :D :D :D xx |
Nu je het zegt...blowjob snapte ik al nooit trouwens. Maar goed, als je blowt (je weet wel, wiet e.d.) dan blaas je volgensmij ook niet.
|
Pijpen kan onder andere fluiten betekenen. Vergelijk in verband daarmee het Duitse "pfeifen". Het gaat dus om het bespelen van een blaasinstrument, vandaar de herkomst van het woord pijpen. In het Duits wordt het omschreven als "jemand einen blasen". In het Engels kennen we zoals al is vermeld de uitdrukking "to blow someone". Beide uitdrukkingen gaan dus terug op het bespelen van een blaasinstrument.
|
allee ja, beffen, ik heb er geen geleerde uitleg voor hoor, maar in 't vlaams hier zeggen we nogal eens dat iemand "een bef tot daar had" (een lang gezicht trok)
een bef hé :D bef ... smoel ... mond ... noujah 't is geeneens echt nederlands :rolleyes: zal er wel *iets* mee te maken hebben, maar toch niet veel hoor... wacht, ff een hulplijn inschakelen. ... mathfreak? enig idee? ;) xxx |
Waw danku mathfreak voor dit bevredigende antwoord! Hihi we kunnen er misschien de nieuwe versiertruc van maken: hé jij, wil je dat ik je instrument bespeel?? :p :D :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
boeit mij wat zijnzoveel woordne die niet goed te verklaren zijn dus ja het is gewoon lekker mzzzzzzzzl
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
in het duits is het blasen nee dat is lekker :rolleyes: ;)
|
Citaat:
*'I'he Prophet, die zich meestal drukker maakt om wat ie aan het doen is dan hoe het heet* |
Citaat:
|
Citaat:
en voor alle jongens hier: IK WAS LEKKER HET EERST:p ;) :rolleyes: |
Een bef is toch ook zo'n ding die advocaten en lui dragen?
Een soort slabbetje? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08. |