![]() |
Zwarte rand om laptopbeeldscherm!
Hallo,
Ik heb een compaq LTE 5150 laptop gekocht met een schermresolutie van maximaal 800x600. Er zit nog geen Windows 95 op, ik heb er nu tijdelijk Windows 3.1 opstaan maar ik zie een zwarte rand om mijn beeld heen mijn laptop maakt dus hier geen gebruik van de volledige 11.3" schermgrootte!! Als ik er Windows 95 op zet en ik stel de schermresolutie in op 800x600 heb ik dan wel weer volledige beeldgrootte? |
Beetje aan de monitor controls kloten? Breder maken, hoger enzo, kan iig op CRT monitors, vast ook wel op TFT dingen.
Enneh, sla ook tegen de montitor, helpt vaak :+ |
Waarschijnlijk draai je nu dan in een lagere resolutie (640 * 480 ??) en gebruik je dus ook niet alle pixels van je TFT display. Je hebt dan een 640 * 480 beeld met daaromheen een zware rand.
Als je je resolutie verhoogt naar 800*600 is het waarschijnlijk wel schermvullend. Meestal kun je ook nog een soort "zoom" functie aanzetten zodat een lagere resolutie opgerekt wordt en het beeldvullend is, maar dit is meestal niet om aan te zien. |
Citaat:
|
Meestal kun je op laptops in de bios wel ergens instellen dat het beeld op volledig scherm wordt uitgerekt, maar dan ziet het er slecht uit en je krijgt niet meer details ofzo.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31. |