![]() |
Zonnebank
Hallo, ik weet niet of dit al eens geweest is... maar hier mijn vraag.
Is een zonnebank nou echt zou slecht voor je?? Krijg je er snel huidkanker van?? Maar wat zou beter zijn?? 1 a 2 keer per week een heel jaar of een paar keer in het jaar een kuur van 1,5 week?? Alvast bedankt |
zonnebank is niet slecht voor, als je het maar niet te vaak en te lang doet
|
http://www.internetshop.nl/public/in...ed-slecht.html
Samenvattend kunnen we concluderen dat het veiliger en gezonder is om onder een zonnebank te bruinen dan in de zon omdat we: 1. bij een zonnebank weten wat we aan het doen zijn (huidtype & lampen) 2. de tijd nauwkeurig kunnen doseren en beheersen en we het gebruiken zoveel als goed voor ons is en niet meer. 3. niet meer overmatig aan UV-licht blootgesteld hoeven te worden tijdens onze zonnige vakanties |
Het is beter om helemaal niet extra bruin te willen worden, wat bruin zijn is eigenlijk een teken van beschadiging van de huid.
|
Citaat:
REIE |
het verhaal "je krijgt huidkanker van een zonnebank" komt doordat de meeste mensen zich niet insmeren (niet beschermen tegen evt. schadelijke stralingen) als ze onder de zonnebank gaan en daardoor dus kunnen verbranden en daardoor huiskanker kunnen krijgen. Ook onder de zonnebank moet je je huid beschermen!
Als je vaak zonnebankt, krijg je (later) sneller een rimpeligere huid. Maar 2x per jaar een kuur van 10x en voor de rest gedoseerd zon in de zomer is niet slecht. Zelfs goed om je huid(pigment) aan het einde van de winter alvast te laten wennen aan "zon", i.p.v. je huid in de zomer meteen bloot te stellen aan volle zon. |
Citaat:
|
wordt je van een zonnebank wel bruin want nbij mij lopen er meisjes in de klas die oranje zijn en die hebben nu echt een eigensdunk van: o ik ben zo mooi en knap
groeten ralph |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15. |