![]() |
is dit wel gezond????!
Ik hoorde laatst van een vriendin dat als je water dronk tijdens het eten, je dan alle goede stoffen ook wegspoelde samen met de slechte, en dat je dus niet aankomt..klopt dit en mag het wel?
|
total bullshit if you ask me.....
als je melk drinkt dan kan die je vitaminen c weg nemen ofzo, maar van water?? in al het voedsel zit water dusss.... ik drink altijd bwater bij m'n voedesel |
het is toch juist goed om veel water te drinken, waarom dan niet bij het eten, volgens mij is het onzin..
|
Als je drinkt tijdens of vlak voor het eten, verdun je het maagzuur waardoor het eten minder makkelijk verteerd wordt. Zo blijft het eten dus langer in de maag. Het heeft niks te maken met afvallen of aankomen.
Mollusc |
onzin, je maagzuur verdun je er niks mee, want dat is lichter dan water en drijft er dus bovenop geloof ik. En water wordt heel snel uit de maag verwijderd.
|
Het is wel slecht, voor die tijd is het niet erg om water te drinken maar tijdens het eten en na het eten is het gewoon niet verstandig....
en ongezond.. |
Citaat:
|
Ik denk niet dat het klopt maar water drinken tijdens het eten is zowiezo gezonder dan bijv. Cola of iets dergelijks is bv. niet echt goed voor je.
Wat ook kan zijn is dat als je dan water drinkt je sneller vol bent en dus minder eet. |
drinken bij het eten is sowieso niet heel gezond. Je moet trouwens ook nooit met drinken je eten wegspoelen, als je begrijpt wat ik bedoel.
|
ik drink soms wel een liter water tijdens het eten, en nu zeggen ze dat dat niet mag? ik dacht dat het zorgde dat je eten dunner werd en dus makkelijker verteerbaar. en je hebt minder honger!
|
Het mág wel, het is alleen niet verstandig om het te doen als je vlak erna moet sporten ofzo. Het eten blijft namelijk (doordat het maagzuur wordt verdund) langer in je maag, waardoor je dat gevoel van 'ik heb net gegeten' langer hebt. En da's vervelend tijdens het sporten.
En maagzuur lost wél op in water, jnieuwelaar. Zoals @pie al zei. Mollusc |
Het klopt dat het maagzuur wordt verdunt in water, dus de ph daalt.
Maar wanneer je kijkt bij vitamine C (ook een zuur) dan mag dat heus wel oplossen lijkt me, het aan mol vit C blijft dan toch gelijk. |
Citaat:
|
Dus wat is het nou? Mag het wel of mag het niet?
|
bull-shit
ik drink gewoon bij t eten wat ik wil.. is heus niet slecht |
weleens bedacht dat er ook maagzuur GEVORMD wordt??
tis toch niet een vaste hoeveelheid die daar je hele leven een beetje zit te w8en en eten verteert.... |
Wat een ongelofelijke fabeltjes. Ik hoor graag van jullie de bronnen waar die onzin vandaan komt. Hele volksstammen drinken bij het eten, en nu zou het ineens slecht zijn..? Kul, als je het mij vraagt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51. |