![]() |
hd probleem...
ik heb een p200 sinds gister..
die heeft het probleem dat de hd niet wordt erkent.. in de bios ook niet als ik op auto ga.. hij heeft bijna 4 jaar in de bak gezeten.. ik heb de aansluitingen verschillende keren verandert.. de edi kabel vervangen.. jumpers nagecheckt.. maar ik kan de fout niet vinden.. heeft een van jullie hier ervaringen mee of weet tie toevallig oplossing? spec. merk: seagate 4092 cyls 16 heads 63 sectors.. 2,1 gb.. adioz, |
ik zou zeggen, probeer eerst die hd maar eens in een andere pc kijken of ie het daar doet, anders kan ie wel eens defect zijn?
|
spint je hardeschijf wél op bij het aanzetten? zo ja; probeer hem eens in een ander systeem.. zo nee; check je voeding eens na..
|
alsie niet spint tijdens aanzetten PC:
Zet je PC aan laat dan ff je PC stuiteren.. Hierdoor krijgt je HD een tikkie en willie wel us gaan spin-uppen.. is alleen niet zo heel erg goed voor de rest van de onderdelen enzow.. maar het wil wel is helpen |
Jaja... http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif dat lijkt me ook heel gezond.
Als-ie wel spint maar je BIOS detect 'm niet: probeer dat ding in een ander bakkie. Kijk of je BIOS alles op autodetect, LBA enz heeft staan. Als-ie niet spint: check de voedingskabels, check de IDE-kabel (sommige BIOS/harddisk combo's laten de harddisk ook niet spinnen als de IDE-kabel verkeerd(om) zit) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23. |