![]() |
unlocken van een AMD TB
dit moet door een beetje te gaan tekenen op de core..
maar ik wilde weten of hier veel risico aan vast zit??? |
niet op de core, maar op de cpu, en amper risico, je moet alleen de juiste banen verbinden (heb ik al 3x gedaan) en niet buiten de lijntjes he!
|
die bruggetjes verbinden stelt dus geen hol voor..
kan weinig verkeerd gaan mocht je een beetje een oog/hand-coördinatieprobleem hebben kun je speciale stickers kopen en over je CPU plakken.. die verbinden automatisch dan de L6-bruggen, alleen nogal prijzige oplossing vergeleken met een bruna B6-potlood (hoe zachter hoe beter; meer geleiding) |
men neme een HB potloodje en liniaal :-)
verder kijk ff op www.tweakers.net voor info over dit soort zaken. |
Vulpotlood
|
mja vulpotlood met HB staafje en liniaaltje voor optimale resultaten (minder kans dat je het fout doet heheh)
|
Vulpen leegspuiten op dat ding http://forum.scholieren.com/biggrin.gif
Neej serieus, op www.tweakers.net staat daarover genoef info. 2 streepjes zetten et voila http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
ja, tweakes.net kom ik vaak..
ik weet ook wel hoe het moet enzo, maar als er (bijna) geen risico's aan zitten doe ik dah wel.. hoehoog zou je een 1000MHz kunnen krijgen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
er zit nu een kut cooler op, maar ik kop gewoon een nieuwe..
ik weet nog niet welke.. en hoezo welke core ik heb?? |
Citaat:
probeer dit eerst eens, unlock hem, zet de multiplier op 8, en de FSB op 133.. met een beetje mazzel trekt ie dat wel, zit je alsnog wel op 1064MHz, maar je bussnelheid is wel veel sneller.. bovendien belast je de rest van de hardware niet, omdat (wanneer je het jumpertje op je moederbord eraftrekt voor 133FSB) je systeem dan automatisch de snelheid van andere componenten aanpast.. als je dan stabiel draait op 8x133 (stabiel wil zeggen niet vastlopen in een paar uur 3DMark 2000 of een andere systeemterger) kun je hoger proberen.. je core voltage kun je ook nog iets opschroeven mocht ie instabiel worden, kan helpen.. |
kan je er inplaats van 3DMark ook een koe (zie sign) op laten draaien..
ik denk dat die veel meer vergt van je Cpu als 3DMark.. |
Citaat:
Wil je echt een goeie test dan zou je alle soort berekeningen moeten doen.. neem dus iets als 3DMark ofzow.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25. |