![]() |
Welk merk harde schijf?
Dus... Morgen ga ik er een bestellen. Zelf ben ik fan van Western Digital, maar de 60 Gb daarvan (WD600AB) draait helaas maar op 5400 rpm. Op Maxtor ben ik totaal afgeknapt, alleen maar problemen. Maar is bijvoorbeeld de IC 35L060 van IBM ook goed?
[Dit bericht is aangepast door WouTaH (29-06-2001).] |
maxtor is bezig met een harddisk van 100GB
heb ik ergens gelezen,dus ff wachten en koop dat,(als ie binnekort uitkomt dan,weet niet precies wanneer) |
ikzelf heb goede ervaringen met Maxtor..
lekker snel en vrij stabiel.. |
heb zelf altijd maxtor.. is niet echt ergens op gebaseerd, maar ze zijn iig nooit kapot gegaan.
en die 100gb zal de eerste tijd wel gruwelijk duur zijn, dus om die te kopen lijkt me niet erg slim.. |
IBM is tot nu nog echt ut snelst volgens mijn
|
IBM is met die hd die jij wil denk ik idd het snelst, maar ik heb zelf in alle pc's een WD hangen en in pc's die ik soms upgrade (en dan hd's) neem ik ook altijd WD. Maar aangezien de WD 60gb op 5400 rpm draait, tsja, dan zou je toch serieus over IBM gaan denken..... http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
IBM of Maxtor, neem niet genoegen met minder.
IBM 60 GXP 60 GB 7200 RPM ATA100 Maxtor Diamond60+ 60 GB 7200 RPM ATA100 |
Ik heb de IBM Dekstar 30,7Gb 7200rpm ATA100
en een Seagate Baracuda III 40,8Gb 7200rpm ATA100. Lopen allebei lekker. |
ik zou geen WD of Seagate nemen..
dingen zijn nogal traag en wat mnder betrouwbaar naa mijn mening.. |
Maxtor 100GB (5400rpm) = 860 piek
|
Citaat:
Die Maxtor is ook een mooie, snelle schijf, maar nét iets trager dan de IBM...maar het verschil is maximaal Koop in ieder geval GEEN Seagate Barracuda ATA II/III of een Quantum Fireball Plus AS...dat zijn echt rotschijven. Die Fireball+ AS heb ik zelf twee weken gehad...beviel me absoluut niet - voelt traag (nauwelijks sneller dan m'n ouwe Fireball-CX 5400tpm) |
Citaat:
|
Quantum en Seagate, bler, 2 gecrashte HD's heb je dan!
|
|
er zit hier een maxtor in
fijn en gezellig ik heb niets te klagen |
Ik ben heel erg tevreden met m'n IBM (30 gigabyte, 7200 rpm)
|
Citaat:
|
ik vervolg de topic ff hoor..
mijn hd (seagata)is ook kapoetsie nl.. dussu.. seagate en mxtor en ibm zijn zo ongeveer de namen? |
hmm draai zelf al 4 jaar Quantum, nooit 1 probleem gehad, ben begonnen met een fireball ST1.6 toen een St4.3, CR6.4 en LM20.5 (7200rpm) ik snap dus niet wat ut probleem is?
|
Citaat:
Citaat:
Verder: kijk gewoon op www.storagereview.com (hierboven ook al gezegd), daar valt echt alles te lezen over de schijven die je wel en niet moet kopen + een hoop achtergrondinformatie... |
Koop geen maxtor als je gaat werken met win2000. Dat gaf heel veel problemen bij de pc van iemand anders, die ik voor hem in elkaar zette. Uiteindelijk loopt het nu goed, maar kreeg eerst veel errors. Als ik een service pack installeer, maakt niet uit welke, krijg ik een blauw scherm met een stop error. Met windows 98 zijn er trouwens totaal geen problemen.
Ik heb zelf een IBM, en die geeft die problemen niet en is heel snel. Het is de dtla-307030. Het enige is wel dat ik 16 KB bad sectors heb, terwijl hij nog helemaal niet zo oud is. Er schijnen ook mensen te zijn bij wie hun 307030 al snel kapot gaat, maar anderen hebben daar juist helemaal geen last van. Maar ik zou dus voor een IBM gaan, de 60gxp, het nieuwste model. Kijk op pricewatch.tweakers.net voor goedkope winkels. |
Citaat:
|
http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif Ja duh, als je een DTLA-307030 hebt is dat een Deskstar 75GXP. Die schijnen nogal wat problemen te hebben gegeven bij een hoop end-users. Zelf ken ik twee jongens met een 75GXP en die hebben nog geen problemen ondervonden, maar je leest toch nog regelmatig op forums dat er ééntje de geest geeft.
Overigens zou ik 16k aan bad sectors niet pikken, van geen enkel merk of type schijf. Een schijf hoort gewoon 100% in orde te zijn, punt uit. En over die Maxtor onder Win2K: op Storagereview kwam aan het licht dat Maxtor schijven onder 2K steevast minder presteren dan andere schijven. Maar het ging hier om een verschil van nog geen 2 á 3%...niet merkbaar dus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59. |