![]() |
hersenvliesontsteking/nekkramp
wat zijn de verschijnselen die je krijgt waardoor je weet da je hersenvliesontsteking/nekkramp hebt?
|
van die meningokokken is het geloof ik kramp in de nek (niet meer op je borst kunnen doen) en blauwe plekken over je lichaam. Je kunt ook misselijk zijn enzo
|
Citaat:
voor de rest krijg je ook bloedvergifteging door. Het is niet zozeer 'kramp' dat je krijgt, dan wel verstijfde spieren en grote bloeduitstortingen. |
je krijgt koorts.....je krijgt een vreemd soort "bewustzijnsverlies", anderen zien dat je er niet helemaal meer bij bent, zeg maar. Je valt dan af en toe ff weg. Verder beetjuh griep-achtige verschijnselen.
Zodra je die blauwe plekjes krijgt moet je echt naar het ziekenhuis VLIEGEN want voor je t weet is het te laat... En als je al een week met griep verschijnselen zit heb je het in elk geval niet. Het gaat echt supersnel...binnen 12 uur kun je al dood zijn. http://forum.scholieren.com/frown.gif |
of 4 uur http://forum.scholieren.com/frown.gif, netzoals een vriendin van mn klasgenote
|
ik heb het zekere voor het onzekere genomen ik heb eergisteren een prik gehaald, ik raad het jou ook aan \1
|
Mijn vader heeft hersenvliesontsteking gehad.
Hij kwam thuis van een zaknreis, beetje moe enzo. En ging op de bank liggen om even uit de rusten. Hoofdpijn, koorts. Mijn moeder vond het beetje erg worden en vroeg dus ook of hij zijn kin op zijn borst kon doen. Ze schrok want het lukte niet. Dus snel dokter gebeld. Die kwam heel snel en daarna ambulance gebeld. Als hij een uur later was geweest, was hij dood. |
Als je je kin niet meer op je borst kan duwen is het fout, anders is er geloof ik nix aan de hand.
Toen ik een poosje geleden, midden in zo'n meningokokken epidemie ziek werd kwam de dokter even langs om te kijken of ik mijn kin nog op mijn borst kon duwen. toen dat nog lukte ging hij meteen weer weg (naar de volgende mogelijke patient.) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22. |