![]() |
Help mij!
Mijn CD-Rom speler valt steeds weg. Als ik mijn pc opstart geeft de pc aan NLSFUNC bestand gevonden dat niet herkend is. Dan doet de cd-rom het niet. Pas als ik weer opnieuw opstart komt de cd-rom terug. Hoe los ik dit op/
|
Je hebt onvoldoende informatie gegeven om het probleem op te lossen, maar ik kan je wel vertellen dat NLSFunc niets te maken heeft met het CD-ROM-station.
|
Citaat:
|
als ik het goed begrijp, je cd-rom speler zie je als je windows opstart nog wel in deze computer, maar later na een tijdje niet meer?? hmmzz... en als je een cdtje erin doet met een autorun filetje, start die wel automatisch op?
|
Als ik me pc opstart zie ik op windows geen cd-rom hij doet het dan ook niet. start ik opnieuw op dan verschijnt ie weer wel, en dan doet ie het ook weer. en soms wordt dat NLSFUNC bericht gegeven.
|
goede busmasterdrivers geinstalleerd?
je voeding is wel OK? |
Als ik windows opnieuw installeer, kan dit probleem dan opgelost zijn? ik hem Windows ME.
|
Citaat:
opnieuw installeren helpt soms (bij mij noemde windows me mijn cd-rom een removable drive) maar ga eerst eens naar control panel (configuratie scherm) system (systeem) devices (eeeh, aanhangende apparaten ofzo http://forum.scholieren.com/smile.gif) en kijk of je cd-rom daar staat/ met of zonder fout melding... zo, ja, what's there? anders moet je misschien even je kast open maken en kijken of alle kabels wel goed vast zitten of start pc op met opstart diskette, zeg opstarten met cd-rom ondersteuning, kijk of hij het dan doet (je moet weten of het soft of hardware is) ... |
ps. geef de volgende keer een duidelijker onderwerp....
|
Citaat:
Zou het ook kunnen helpen als ik nieuwe drivers zou downloaden van het net? |
Citaat:
wat staat we onder system/devices? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26. |