![]() |
Harddisk die niet herkend wordt.
Ik heb een harddisk uit een computer gehaald die weggegooid zou worden.Nu heb ik hem een keer op slave en een keer op cable select gezet maar hij wordt niet herkend.De PC geeft ook een keer de melding dat er een boot failure is.Het kan zijn dat de HD kadoek is of ik doe iets niet goed.Wat denken jullie???
Alvast bedankt. Groeten. |
logisch vervolg: zet em eens op master?
verder: zorg dat ie goed ingesteld is in je bios en dat ie bootable is en waarom werd die pc weggegooid, misschien omdat ie kapot is? |
Ik wilde die HD als 2e schijf gebruiken voor backup enz.Dus master is het dan zowiezo al niet.
|
dan moet ie op slave staan
|
Als je Harddiks niet word herkent kan de oorzaak zijn door:
1)Instelling Master/Slave niet correct Mogelijke oplossing is op de harddisk goed instellen. 2) 2e mogelijke oorzaak harddisk-parameters foutief opgeslagen Controleer dan ff je BIOS 3) Auto-herkenning gedeactiveerd ==> inschakelen Veel succes nog. |
autoherkenning is in mijn bios een parameter voor de HD instelling
|
Ik heb de HD uit een computer gehaald waar ze zeker van waren dat ie nog werkte maar waar zoveel nieuwe hardware in moest dat ze hem weg hebben gegooid.Op de HD kan Win 95 zitten maar hij kan ook helemaal leeg zijn.Ik denk dat ik een lesje BIOS nodig heb.Ik heb in een computer een HD zitten waar de computer normaal op draait.De ene kant van de flatcable zit op de HD, de andere op het moederbord.Ertussen zit nog een connector en daar zette ik de "nieuwe" HD op.Ik heb me weleens laten vertellen dat je dan de jumper op cable select moet zetten.
Wie kan mij duidelijk uitleggen wat Courage bedoeld met punt 2 en 3. Alvast bedankt. Groeten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31. |