![]() |
staal venijn
hier ow kom spreek toch meester tedere woorden gelanceerd in glas balancerend wegend tegen rand van glans en rook in dauw op tafel ligt een medicijn van tegen kwijn en pijn geslepen, omhuld sterk een snijdend staal venijn |
ik mis iets van een einde...hoewel je het wel als eind ekunt zien is er toch iets wat ik eraan mis...
over het algemeen wel aardige dichtstijl, leuke verandering in je metrum... |
Wat is de betekenis van ow in het gedicht? Het lijkt wel spreektaal, msn-taal om het nog duidelijker te zeggen (ik zeg het altijd op msn ;)). Het staat er een beetje vreemd, ik snap het niet helemaal.
Wat betreft de reactie van Secreet: daar ben ik het wel mee eens. Naast een einde mis ik ook nog eens een begin aan het gedicht, dat zal wel aan mij liggen, maar ik vind het wel jammer. De verandering in het metrum ligt inderdaad tussen de eerste en tweede strofe, heb je daar nog een bedoeling mee? Over het algemeen vind ik het gedicht best mooi, ik heb dus alleen een paar vragen. :) |
dank jullie wel
ik zal het nog wel uitleggen, maar nu even niet. |
Citaat:
Even over het gedicht: Ik vind de 1e zin een beetje irritant lezen, te veel woorden. Voor de rest mooi en apart/ goed verwoord! Soms moet ik wat zoeken naar het ritme. (K) |
Nu iedereen toch zo bezig is met het zeuren over het niveau enzow, wil ik toch even eerlijk zijn.
Dit gedicht is grammaticaal gezien niet bepaald een hoogstandje. Er zit geen hoofdzin in. Het is meer een opsomming van mooie woorden, die verder geen samenhang hebben. |
Citaat:
dit is puur een woordgeregen schrijfsel, meer ook niet. En over niveau, een gedicht spreekt je aan of niet en deze is niet grammaticaal opgezet, zeker niet, houd ik me niet mee bezig :D. |
Grandiose woordkeus, wat ik nog creatief noem.
|
Citaat:
|
Citaat:
als volgt zie een persoon eenzaam aan een tafeltje zuipend, rokend, denkend. drinken tot de daad om het staal vennijn (= een mes) te gaan gebruiken. |
Woordgebruik is leuk, kort maar krachtig gedicht.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20. |