![]() |
beter?
ik heb een p3 800MHZ, 128MB RAM en een G-FORCE256 SDR.
'k Zou graag 128MB geheugen bijsteken, maar nu zou'k graag weten wat voor een effect dat zal geven, en vooral dan op het 3d vlak. |
Als jij zegt 'op het 3D-vlak' neem ik aan de FPS in spellen. Die gaat er niet op vooruit door extra geheugen bij te plaatsen. Voor de meeste spellen is 128 mb trouwens nog wel voldoende. Als het er jou om gaat om in 3D-(schiet)spellen een hogere FPS te krijgen dan kun je je geld beter steken in een andere videokaart.
Aan de andere kant, als je toch geheugen bij wil plaatsen, moet je dat gewoon doen. Gooi er dan meteen maar een stokje van 256 extra bij, dat kost toch maar iets van 90 piek ofzo... |
je zult qua FPS weinig verschil merken zoals Nare Man al zei..
mijn vader heeft een P3-733(133FSB), en voorheen ook 128MB RAM.. hij heeft er 256MB bijgeprikt, dus nu 384MB RAM, en qua laadtijden in spellen en snelheid (maar dan niet in FPS) is grandioos vooruitgegaan.. met name in geheugenintensieve spellen (Tropico bijvoorbeeld).. zeker de moeite waard! -- helemaal als je W2K gaat draaien, of in de toekomst XP (of nu als je een RC of beta kan downloaden).. die lusten wel een slok geheugen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik had eerst 128, toen 256 en nu 768MB.
Het ligt heel erg aan het soort spel dat je speelt. Bij black & white bijvoorbeeld helpt het rederlijk, bij UT ook een beetje maar bij Q3 bijna niet. Bij Total Annihilation werkt het stukken lekkerder in grote levels met veel units. |
De laadtijden gaan zwaar vooruit
|
Ik had eerst 64, toen 128 toen 256 en nu (bijna http://forum.scholieren.com/biggrin.gif ) 768, het verschil tussen 64 en 128 was zeer groot, tussen 128 en 256 ook heel groot, nu hopen dat 256->768 ook veel verschil oplevert
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03. |