N*A*Shezbaernon.temp |
13-12-2002 19:41 |
Citaat:
Gatara schreef:
Klinkt logisch ja. Hm,... ik heb een keer 12 keer in 1 uur moeten overgeven. :( ik kan me niet voorstellen hoe je dat vrijwillig kunt doen :confused:
|
Hmm ... vrijwillig ... ik kon het me ook een lange tijd niet voorstellen, want ik HAAT overgeven, was er vroeger gewoon panisch voor, maar ja, grenzen verleggen enzow :mad: . Wanneer je zo bang voor voedsel bent en jezelf zo erg haat, dat je de van gedachte alleen al aan het voedsel dat in je maag zou moeten blijven schrikt, doe je werkelijk alles om het eten weg te krijgen ... En wanneer je eenmaal MOET, is het niet echt vrijwillig meer. Bovendien, er zijn trucjes die het minder erg maken, waar je vrij snel achter komt.
Citaat:
Wat voor een gedachte gaat er eigenlijk door je hoofd als je het met opzet doet?
En ben je niet bang dat je jezelf beschadigt?
|
De gedachte ... verschilt. De laatste tijd, want ik probeer af te kicken, is het meestal hoe zwak en debiel ik ben omdat ik het WEER doe, anders natuurlijk mezelf uitschelden omdat ik zoveel gedronken had dat ik moet overgeven, en hele erge angst dat het niet lukt en het allemaal binnen blijft ( nou ja, tot ik de laxeertabletten heb gebruikt :rolleyes: ). En ik weet wel welke schade het mijn lichaam aanricht, vandaar ook dat ik er mee wil en moet en ZAL ( vanaf morgen :rolleyes: ) stoppen, maar op het moment zelf is het de enige "oplossing".
Citaat:
Toen ik een jaar of 13 was, zag ik een reportage over een meisje met anorexia. Ze woog zo weinig dat ze dus niet meer ongesteld werd. Ze was vel over been en nog zag ze zichzelf als dik in de spiegel.
Enge reportage vond ik :/
|
Wie was er niet ongesteld, zei je :o ? Nou ja, kan niet zeggen dat ik menses bepaald zou missen, vond het altijd al vies en vervelend en kinderen wil ik toch nooit hebben. Ik ben eigenlijk ook heel bang door mijn eetstoornis ... ja ja, ik heb zo ook mijn rationele momenten.
Citaat:
Schrik jij niet als je andere mensen in jouw situatie ziet? Of praat je dan juist je eigen situatie goed door te zeggen: hah, ik ben niet de enige.
|
Zoals ik al boven had geschreven, ik weet wat ik mezelf aandoe, ik ben soms ook heel erg bang, en nix maakt me verdrietiger dan te zien hoe ook anderen zich kapot maken ... Ik praat mijn eetstoornis niet goed en zou het ook nooit proberen, het heet ook niet voor nix een eetSTOORNIS, ik ontken niet dat ik een probleem heb.
Ik ben 100% ;) ... Tsjechisch
|