![]() |
voor de muziekmakers onder ons:wat is het laatste dat je leerde naspelen
ikke:elek gitaar blink 182-dammit
|
basgitaar:
no use for a name - coming too close |
Children of Bodom - Everytime I die
& Smashing Pumpkins - Thru the eyes of ruby Gitaar |
drums:
the police - message in a bottle |
wat nummers van stevie ray vaughn (gitaar)
|
Sparta - Cut Your Ribbon
Gitaar |
Qotsa - Songs for the deaf cd
|
gitaar... no use for a name - international you day
|
the cure - friday im in love
|
Tori Amos - Winter op de piano
|
Ummm, ik denk I Am The Walrus van de Beatles, met de extra lange instrumentale coda, als in de versie van Oasis (B-kant van Ciggaretes & Alchohol), die ze tijdens een soundcheck voor een Sony Music conferentie hebben opgenomen. (Nee, hij is NIET live opgenomen zoals in de hoes staat, het geklap en geschreeuw van het publiek is ge-sampled van een bootleg van The Small Faces.)
|
Goo Goo Dolls - Iris
|
Het eerste nummer dat ik (helemaal zelfstandig) kon spelen:
Rancid - Don Giovanni :o en nu kan ik dat hele album wel zo'n beetje spelen (incl. Axiom) |
kep zitten blasten als een idioot !
maar ik kan dying fetus niet naspelen :( |
Citaat:
DIe ga ik maar eens proberen te bassen. |
Citaat:
B = Bass S = Snare 1___2___3___4___ BBSBBBSBBBSBBBSB of 1___2___3___4___ BSBSBSBSBSBSBSBS of 1___2___3___4___ S S S S S S S S BBBBBBBBBBBBBBBB of anders? |
Citaat:
de basics is heel snel hihat / snare... wat je met de bass doet mag verschillen kutschurft doet de makkelijkste blast, luister maar eens |
Nothing Else Matters, de elek. solo...
|
Oh, het LAATSTE nummer wat ik heb leren spelen:
SOIA - Scratch the Surface trouwens, SwAaZ effect dat de bassist live gebruikt (y)! |
Citaat:
|
Thus Spake the Nightspirit - Emperor, maar de tab klopte niet helemaal dus ik ben halverwege maar opgehouden.
Voor gitaar dus :p |
de goede versie van Yellow van Coldplay op de gitaar waarbij je de hoge E-snaar naar een D# stemt en de D-snaar naar een B stemt.
|
delen uit dissection ~ where dead angels lie
|
gitaar: Dream Theater - The Glass Prison (t gaat alleen best nog vaak ontzettend fout)
bas: Muse - Plug In Baby |
blastbeat is gebasseerd op zoveel mogelijk afwisselende snare en bass noten, dus:
s x x x x b x x x x meeste drummers spelen em ook zo s x x x x b xxxxxxxx bedenk gewoon wat combinaties, de truuk zit em toch in het tempo. waar je het tempo mee aanduid (ride, highats) is ook open aan eigen invulling, maar de meeste metal drummers tikken stevig mee omdat ze in principe te banaal zijn om iets creatiefs te kunnen. |
Carn schreef:
blastbeat is gebasseerd op zoveel mogelijk afwisselende snare en bass noten, dus in principe gewoon sbsbsbsbsbsbsb etc meeste drummers spelen em ook zo s x x x x b xxxxxxxx bedenk gewoon wat combinaties, de truuk zit em toch in het tempo. waar je het tempo mee aanduid (ride, highats) is ook open aan eigen invulling, maar de meeste metal drummers tikken stevig mee omdat ze in principe te banaal zijn om iets creatiefs te kunnen. Ik ben zelf trouwens bezig met Machine Heads' A Thousand Lies |
Citaat:
|
een wannabe drummer.....wummer dat het is :P
|
ik geloof... eh.. noctural rites - pentagram
|
Citaat:
ben nu trouwens bezig met blink 182-carousel(solo=tof:p) |
Bas;
Switchblade Symphony - Invisible |
Fear Factory - Self Bias Resistor
drums. |
das een leuke voor den voeten.
|
ik kan fear of the dark van iron maiden op mijn blokfluit (y)
|
Bass
"I wish" van Stevie Wonder :o t zat in mn hoofd... :o |
The Moor van Opeth op gitaar.
|
Citaat:
|
Anathema- paar nummers van AFDTE en Judgement, moest uurtje wachten dus ging ff naar muzieklokaal, combinatie CD + computer + gitaar heerscht (y):D
|
Jimi Hendrix's cover van Come On, als op het Electric Ladyland album (verekte moeilijk voor beginners).
|
op de piano: jingle bells en een andere die met glooooooooooooooooooooooooooooooooooooooriaaaaaaaaaaaaaaaaaaa glooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooria in ex(???) deo! (2x)
Mijn muziekleraar vindt et leuk om mij dit soort liedjes op te geven... :s en elk jaar een steeds moeilijkere versie :o |
basgitaar:
assorted jelly beans - braindead |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:p |
Citaat:
Jaja, nobele ik. |
dus snees is het oogappeltje? :p
|
glycerine van bush op gitaar
|
Het eerste fluitstukje dat gespeeld word in Moondance van Nightwish (Dwarsfluit dus :|)
|
Citaat:
|
hmz...
basgitaar: nirvana - lounge act ... alleen de intro en prechorus gedaan |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52. |