Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [duel monitor] divx maar op een beeldscherm? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=307733)

de postbode 13-12-2002 18:35

[duel monitor] divx maar op een beeldscherm?

hey allemaal, een vaag probleem. k heb van mn oom een oude 15'' crt monitor cadaue gekregen. da's leuk. maar nu hou k vanaaf een film avondje en omdat mn standaart 15'' tftje niet echt een groot kijk oppervlak heeft dacht ik van kom, laat ik dat andere monitortje aan de andere kant van mn bureau als cloon draaien... dat gaat prima en zo (ti4400 asus) hij cloont hem fijn. alleen divx wil ie niet afspelen op dat andere beeldscherm, je ziet gewoon een zwart beeld :s iemand een idee... k heb zelf een tijdje met 2 monitors gedraai op mn oude zompu maar toen dit nog noot tegen gekomen...

-de postbode-

Orion16 13-12-2002 18:58

Citaat:

de postbode schreef:
hey allemaal, een vaag probleem. k heb van mn oom een oude 15'' crt monitor cadaue gekregen. da's leuk. maar nu hou k vanaaf een film avondje en omdat mn standaart 15'' tftje niet echt een groot kijk oppervlak heeft dacht ik van kom, laat ik dat andere monitortje aan de andere kant van mn bureau als cloon draaien... dat gaat prima en zo (ti4400 asus) hij cloont hem fijn. alleen divx wil ie niet afspelen op dat andere beeldscherm, je ziet gewoon een zwart beeld :s iemand een idee... k heb zelf een tijdje met 2 monitors gedraai op mn oude zompu maar toen dit nog noot tegen gekomen...

-de postbode-

Geen DivX op een ander beeldscherm??? Maar voor de rest laat hij wel gewoon beeld zien. Vreemd hoor. Lukt het wel met een spelletje of AVI / MPEG filmpje? Probeer anders je instellingen, PAL ipv. NTSC, of had je dat al gedaan?

perseus 13-12-2002 20:09

Sommige programma's geven een zwart beeld weer bij 2e schermen. Bijv. het programma dat ik gebruik om dvd's af te spelen (Intervideo Windvd) geeft bij sommige films een zwart beeld weer op de tv, puur softwarematig, want met een ander programma lukt het wel (kopieerbeveiliging?). Iig zou ik eens een ander proggie proberen en kijken of het daarmee wel lukt. Met divx-player doet ie ut hier prima.

Koen 13-12-2002 20:39

Ligt inderdaad aan je programma. WMP bijvoorbeeld laat video's alleen op de primairy monitor zien. Er waren wel programma's die 't ook op de secundaire monitor af konden spelen, maar ik kan even niet op de namen komen :o

JJzD 13-12-2002 21:58

Citaat:

Koen schreef:
Ligt inderdaad aan je programma. WMP bijvoorbeeld laat video's alleen op de primairy monitor zien. Er waren wel programma's die 't ook op de secundaire monitor af konden spelen, maar ik kan even niet op de namen komen :o
ultramon??

de postbode 14-12-2002 10:24

laat ook maar, dit was echt een domme actie van me.. :\ vergeten de overlay aan te zetten op het 2e beeldscherm.. en dan doet ie het dus niet, *stom stom*

-de postbode-

Orion16 14-12-2002 17:11

Ik weet niet of het verschil uitmaakt, ik heb een verschillende Geforce's gehad met TV-OUT en allemaal deden ze het perfect! Ik gebruikte alleen wel een TV-scherm als kloonscherm. Ik had ook verder geen problemen met DivX's, DVD's en spelletjes.

Koen 14-12-2002 17:22

Citaat:

de postbode schreef:
laat ook maar, dit was echt een domme actie van me.. :\ vergeten de overlay aan te zetten op het 2e beeldscherm.. en dan doet ie het dus niet, *stom stom*

-de postbode-

Uhm niet om 't een of ander hoor, maar waar doe je dat dan? :)

de postbode 14-12-2002 18:50

Citaat:

Koen schreef:
Uhm niet om 't een of ander hoor, maar waar doe je dat dan? :)
eigenschappen van je videokaart... bij mijn ti4400 staat er een tabblaadje met overlay opties bij. met de mogelijkheden
- uitgeschakelt
- primair beeldscherm
- secunair beeldscherm

:)

-de postbode-

Manus J. van Alles 14-12-2002 19:13

Ja, dat lijkt me wel een nuttige optie in dit geval :)

Koen 14-12-2002 20:09

Hm gewoon via System ed? Waarom heeft mijn Ti4200 dat dan niet? :|

de postbode 14-12-2002 20:27

Citaat:

Koen schreef:
Hm gewoon via System ed? Waarom heeft mijn Ti4200 dat dan niet? :|
hmm, probeer:
--> eigenschappen beeldscherm, instellingen, geavaceerd, ti4400 (4200 in jou geval), en dan in het tabblad links staat een tab met overlay.

-de postbode-

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.