Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   gebroken pootje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=307824)

snoetje 13-12-2002 19:58

gebroken pootje

een fietser heeft me kat aangereden en daardoor heeft hij 2 botjes gebroken in zijn rechter voor pootje.
ik ben naar de dierenarts gegaan en die heeft foto's gemaakt. en ze hebben de kat onder narcoze gebracht, en gips om ze pootje heen gedaan.
hij heeft ook een kraag gekregen en we gingen naar huis. na 10 minuten heeft hij met die andere poot het gips en het kraagje eraf getrokken. :( we gingen meteen terug naar de dierenarts. daar hadden we een discussie, en mijn kat is nu thuis zonder gips.

heeft iemand van jullie advies hoe ik het verder aan moet pakken?
ik heb voor niks het gips en de foto betaald, want de kat heeft het er gelijk vanaf getrokken.
wat moet ik doen? :confused:

perseus 13-12-2002 20:17

Spalken met een paar ijsstokjes oid?

Leonoor 13-12-2002 21:22

Citaat:

perseus schreef:
Spalken met een paar ijsstokjes oid?
Dan groeit het denk ik verkeerd aan elkaar...maar ja...zonder spalken ook... Hoe kan een kat gips er in vredesnaam vanaf trekken...??? :confused:

snoetje 13-12-2002 22:01

Citaat:

Leonoor schreef:
Dan groeit het denk ik verkeerd aan elkaar...maar ja...zonder spalken ook... Hoe kan een kat gips er in vredesnaam vanaf trekken...??? :confused:
jaaa het kan wel met zijn pootje heeft hij het eraf gerukt. het gaat allemaal zo snel..
en we hebben het net gedaan ook met stokjes, de kat is wel bang en het doet erg pijn.
echt zielig :o

Havock 14-12-2002 10:48

hmz, heel erg stevig laten inspalken lijkt me.

misschien em voorlopig binnenhouden en ze nagels af laten knippen ofzo?

dat ie et er niet af kan krabben?

of is dat "onmenselijk"?

DarkRaven 14-12-2002 16:19

Opnieuw gips laten zetten ofzo, maar dan veeeel steviger. Vraag die dierenarts wat het beste is :)