Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   gebroken pootje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=307824)

snoetje 13-12-2002 19:58

gebroken pootje

een fietser heeft me kat aangereden en daardoor heeft hij 2 botjes gebroken in zijn rechter voor pootje.
ik ben naar de dierenarts gegaan en die heeft foto's gemaakt. en ze hebben de kat onder narcoze gebracht, en gips om ze pootje heen gedaan.
hij heeft ook een kraag gekregen en we gingen naar huis. na 10 minuten heeft hij met die andere poot het gips en het kraagje eraf getrokken. :( we gingen meteen terug naar de dierenarts. daar hadden we een discussie, en mijn kat is nu thuis zonder gips.

heeft iemand van jullie advies hoe ik het verder aan moet pakken?
ik heb voor niks het gips en de foto betaald, want de kat heeft het er gelijk vanaf getrokken.
wat moet ik doen? :confused:

perseus 13-12-2002 20:17

Spalken met een paar ijsstokjes oid?

Leonoor 13-12-2002 21:22

Citaat:

perseus schreef:
Spalken met een paar ijsstokjes oid?
Dan groeit het denk ik verkeerd aan elkaar...maar ja...zonder spalken ook... Hoe kan een kat gips er in vredesnaam vanaf trekken...??? :confused:

snoetje 13-12-2002 22:01

Citaat:

Leonoor schreef:
Dan groeit het denk ik verkeerd aan elkaar...maar ja...zonder spalken ook... Hoe kan een kat gips er in vredesnaam vanaf trekken...??? :confused:
jaaa het kan wel met zijn pootje heeft hij het eraf gerukt. het gaat allemaal zo snel..
en we hebben het net gedaan ook met stokjes, de kat is wel bang en het doet erg pijn.
echt zielig :o

Havock 14-12-2002 10:48

hmz, heel erg stevig laten inspalken lijkt me.

misschien em voorlopig binnenhouden en ze nagels af laten knippen ofzo?

dat ie et er niet af kan krabben?

of is dat "onmenselijk"?

DarkRaven 14-12-2002 16:19

Opnieuw gips laten zetten ofzo, maar dan veeeel steviger. Vraag die dierenarts wat het beste is :)

snoetje 14-12-2002 16:30

Citaat:

DarkRaven schreef:
Opnieuw gips laten zetten ofzo, maar dan veeeel steviger. Vraag die dierenarts wat het beste is :)
heb ik gedaan.. alleen die dierenarts is niet een van de beste :rolleyes: maarja.. het gaat gelukkig al wat beter met me kat.

DarkRaven 14-12-2002 19:37

Citaat:

snoetje schreef:
maarja.. het gaat gelukkig al wat beter met me kat.
(y)

snoetje 15-12-2002 10:44

Citaat:

DarkRaven schreef:
(y)
:)

DarkRaven 15-12-2002 16:17

Citaat:

snoetje schreef:

amor 16-12-2002 12:46

Citaat:

snoetje schreef:
heb ik gedaan.. alleen die dierenarts is niet een van de beste :rolleyes: maarja.. het gaat gelukkig al wat beter met me kat.
Mischien beter om naar een andere goeie dierenarts te gaan. Nu heb je waarschijnlijk veel geld betaald voor nix. Volgens mij zat dat gips dr niet echt goed om als je kat het dr zo afhaald. Hoor altijd wel dat ze verband er makkelijk kunnen afhalen maar gips??

snoetje 16-12-2002 16:40

Citaat:

amor schreef:
Mischien beter om naar een andere goeie dierenarts te gaan. Nu heb je waarschijnlijk veel geld betaald voor nix. Volgens mij zat dat gips dr niet echt goed om als je kat het dr zo afhaald. Hoor altijd wel dat ze verband er makkelijk kunnen afhalen maar gips??
Jaa.. we hebben hetzelfde met onze hond meegemaakt. waren we eerst ook naar dezelfde dierenarts geweest en toen hadden we 400 euro betaald toen kwamen we thuis en had de hond zelf ook t verband eraf gehaald daarna zijn we naar een andere dierenarts geweest toen waren we weer nog eens 200 euro eraan kwijt. dus vanavond gaat me moeder naar dezelfde dierenarts kijken of ze wat voor die kat kunnen doen. ik denk zelf dat er weer gips om het pootje heen komt. :rolleyes: hmmm ja we zien het wel.. ik hoop dat alles goed komt met het katje.

Ertensoep 17-12-2002 14:31

Mjah, even een andere dierenarts naar laten kijken, en hopen dat het nu beter gaat.
Ik zou zelf niet meer naar die eerste dierenarts toegaan, als ie het bij je ond EN bij je kat al verkeert heeft gedaan, zou ik er weinig vertrouwen meer in hebben...

*is gek* 30-12-2002 23:30

onze vroegere kat, die eeft wel 5 keer z'n poot gebroke... we gingen daar den 1ste keer me naar den dierenarts, maar die zei gwn: geneest wel vanzelf :)... de andere 4 x zijn we nie meer gweest... ee kat trekt z'n plan wel, hoor... (de onze deed da toch iig)

Fade of Light 31-12-2002 00:10

Citaat:

Havock schreef:
hmz, heel erg stevig laten inspalken lijkt me.

NEE!

JE mag NOOIT erg stevig inspalken. Hierdoor zul je dingen afknellen

SuperSanne 10-01-2003 19:35

z'n andere pootje ook in het gips??? Tjonge.... dit klinkt als iets dat je op video moet hebben voor toekomstige verjaardagsfeestjes... (sorry, flauwe grap)

fennigje 28-01-2003 16:12

een andere dierenarts zoeken, een kat kan het er echt niet zomaar vanaf trekken en met een kap al helemaal niet

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.