Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   God is Gone, Gone is Good, Good is Gone! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=308001)

nickyikke 13-12-2002 22:20

God is Gone, Gone is Good, Good is Gone!

Out of my life you are
I'm feeling really happy
Like on a friday night in a bar
Okay, maybe I was a bit snappy,
But I'm sure you'd understand
I waited for you to leave a long time
Though I first thought that I cant
You showed me happy colours like yellow and lime
They say that you'll keep on knocking at my door
But what they don't know is that my door stays closed
The entire love-one-another story is actually a real bore!
When I last met you it was at the coast
I am glad that you're out of my life
I wonder why I am writing this
Though I feel in fresh water I've just made a dive
A new fresh start sealed with a kiss
I know it doesn't make any sense
But I'm just a very confuzed girl
All I want is independence
And maybe one day, I'll find a beautiful pearl...

LiNiaaL 14-12-2002 15:16

over het gebruik van het engels heb je nog wat te leren, maar wat je zegt, en hoe, is prachtig. het gedicht op zich vind ik niet geweldig, maar het leest toch wel fijn. nog een ding: waar slaat die laatste regel op??? tenzij je me die kunt uitleggen laat ik die in mijn gedachten weg :P :)

nickyikke 14-12-2002 18:27

dank je voor je reactie, en ik denk niet dat ik kwa engels veel te leren heb want ik heb 3 jaar op een engelstalige school gezeten in het buitenland, en ben net weer terug van daar. De laaste regel betekent eigenlijk dat alhoewel het goede weg is, mischhien, ooit op een dag zal ik toch iets moois en goeds tegelijk vinden.

Anne 14-12-2002 18:28

Ik vind de eerste 4 regels het beste, die lopen wel goed :) De rest is ook goed hoor.

Type 14-12-2002 18:58

er zou hier en daar wel een kommatje tussen mogen, maar idd, het engels is goed hoor...

Verder vind ik persoonlijk de manier van schrijven wat... kinderlijk sosm.
Ik ben een persoon die van lange, sierlijke, 'krullerige' zinnen houdt.

But that's just me... You did well, and it's a pretty good poem.
Hoewel niet helemaal mijn stijl ;)

-WaterFall- 17-12-2002 09:35

Citaat:

nickyikke schreef:
dank je voor je reactie, en ik denk niet dat ik kwa engels veel te leren heb want ik heb 3 jaar op een engelstalige school gezeten in het buitenland, en ben net weer terug van daar. De laaste regel betekent eigenlijk dat alhoewel het goede weg is, mischhien, ooit op een dag zal ik toch iets moois en goeds tegelijk vinden.
Er valt nog wel iets te veranderen aan dat Engels hoor, want echt goed is het niet, sommige dingen kloppen grammaticaal niet. En dat je op een Engelstalige school hebt gezeten is geen argument, want er zijn ook zat mensen die al tig jaar op een Nederlandstalige school zitten en die er ook geen flikker van kunnen.

Citaat:

Though I first thought that I cant
Dit klopt al niet. Dan zou het moeten zijn "couldn't"

Verder schrijf je confused met een s en niet met een z. Verder zitten er nog dingen in die gewoon niet mooi klinken en die gewoon niet lopen..

Freyja 18-12-2002 16:20

Sommige regels gaan echt helemaal nergens over...

Oh-BOEMah D-Lux 19-12-2002 15:57

PRACHTIG! Het puurste werk hier. Welk een zuiverheid, dit is echt waar heel Art Sense op is gebaseerd. Monumentaal!

moucie 19-12-2002 20:39

Citaat:

Oh-BOEMah D-Lux schreef:
PRACHTIG! Het puurste werk hier. Welk een zuiverheid, dit is echt waar heel Art Sense op is gebaseerd. Monumentaal!
overdrijven is ook een kunst.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.