Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   wat is je drama top 10? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=308115)

G.T.C. 14-12-2002 00:04

wat is je drama top 10?

uhh, naja.....ik zou het eigenlijk niet weten.

Maar ja, ik heb net The virgin suicides gekeken en ik wil eigenlijk wel wat meer drama dvd's gaan kopen. Dat soort films liggen mij ook wel blijkbaar.

Dus kunnen jullie effe je drama top 10 maken. dan heb ik wat leuks om uit te kiezen :D

Thank you!

Vash! 14-12-2002 00:43

Dit zijn gewoon een paar die ik wel goed vind, kep denk ik nie echt een top ofzow

Monsters Ball
The Green Mile

sja zit me films langs te kijken maar wat is eigenlijk drama?? valt er bijna altijd wel onder maar ze hebben vaak een ander hoofdthema

Je moet Monster Ball maar eens kijken, die is ook wel indrukwekkend, en Puff Daddy wordt gefrituurd :D

G.T.C. 14-12-2002 10:13

Citaat:

Vash! schreef:
Dit zijn gewoon een paar die ik wel goed vind, kep denk ik nie echt een top ofzow

Monsters Ball
The Green Mile

sja zit me films langs te kijken maar wat is eigenlijk drama?? valt er bijna altijd wel onder maar ze hebben vaak een ander hoofdthema

Je moet Monster Ball maar eens kijken, die is ook wel indrukwekkend, en Puff Daddy wordt gefrituurd :D

Is het wel een beetje goeie film dan, als P diddy er in speelt. Zijn acteer prestaties bij EMA's waren ook niet echt geweldig :(

The green mile heb ik al heel lang op mijn pc staan. Ik heb hem nog steeds niet gezien, maar ik hoor idd wel vaker dat het zwaar goeie film is. Ik ga hem binnenkort echt maar is kijken, want ik word nou wel erg benieuwd. Als het wat is, koop ik hem meteen op dvd :p

Maar ik zat nog effe te denken, patch adams vond ik bijvoorbeeld ook wel een hele goeie drama film. Maar het is idd lastig om te omschrijven wat drama is. Want Patch adams zou je misschien meer een romtische-komedie / drama, moeten noemen :confused: .
Maar dat vind ik dan toch nog wel drama weet je wel. Notting Hill, valt bij mij toch echt meer onder een romatische film. Ook een hele goeie film BTW.

Maar ik kan ook niet echt een site vinden waar ze een drama top (whatever) hebben. Ik heb wel wat gezien, maar dan staan er in de drama top 10 dingen als, LOTR en Costa. Jah, dan denk ik ook, WHAT THE FUCK.

Dus als iemand nog een goeie website weet is dat ook welkom :D

Diesel 14-12-2002 10:55

Onder andere:

When Trumpets Fade, Memento, Amadeus, One Flew Over the Cuckoo's Nest, The People vs. Larry Flynt, Two Bits, And Justice for All, The Green Mile, The Shawshank Redemption

ETC. ETC.

Martijn 14-12-2002 11:53

The Shawshank Redeption!!!!

Rhinus 14-12-2002 12:30

The People vs. Larry Flynt

Sithan 14-12-2002 13:02

Brokedown Palace
My Girl
K-Pax
stealing Beauty
Ik ook van jou
Philadelphia
The Shawshank Redemption
Patch Adams

G.T.C. 14-12-2002 17:47

Citaat:

Sithan schreef:
Brokedown Palace
My Girl
K-Pax
stealing Beauty
Ik ook van jou
Philadelphia
The Shawshank Redemption
Patch Adams

Die Philadelphia is toch met tom hanks, dat hij kanker heeft, en heel zijn leven veranderd?

En waar gaat die Brokedown palace over? Ik weet dat Claire Danes er in speelt, maar verder weet ik eigenlijk niks.

Sithan 14-12-2002 17:54

Citaat:

G.T.C. schreef:
Die Philadelphia is toch met tom hanks, dat hij kanker heeft, en heel zijn leven veranderd?

En waar gaat die Brokedown palace over? Ik weet dat Claire Danes er in speelt, maar verder weet ik eigenlijk niks.

In Philadelphia heeft Tom Hanks aids...

Brokedown palace gaat over 2 meiden die in thailand vastkomen wegens het smokkelen van drugs...

Vlooienband 14-12-2002 18:17

The Shawshank Redemption
Evita
The green mile
...
..
.

Balance 14-12-2002 21:18

- Sliding doors
- American beauty
- The green mile
- Forrest Gump (:o;))
- the virgin suicides
- my girl

Joostje 14-12-2002 21:30

Heavenly Creatures

InsaneBarbie 14-12-2002 22:14

Citaat:

linda85 schreef:
- Sliding doors
- American beauty
- The green mile
- Forrest Gump (:o;))
- the virgin suicides
- my girl

forrest gump is mooi ja. en my girl is echt een jankfilm! vreselijk, maar wel leuk :)

battlestar 14-12-2002 23:33

dancer in the dark
in the bedroom
kramer vs. kramer
i am sam
a beautiful mind
one flew over the cuckoo's nest
the virgin suicides

in willekeurige volgorde
meer schiet me even niet te binnen..

konflict 14-12-2002 23:41

1. american beauty
2. american beauty
3. american beauty
4. american beauty
5. the virgin suicides (soundtrack is koel)
6. american beauty
7. american beauty

hm

ik kan er maar 7 bedenken

G.T.C. 15-12-2002 09:51

Citaat:

InsaneBarbie schreef:
forrest gump is mooi ja. en my girl is echt een jankfilm! vreselijk, maar wel leuk :)
Ja, idd. Die twee had ik al is gezien. Forrest Gump is ook zo mooi gemaakt, met al die oude beelden, waar ze tom hanks dan bij hebben gemonteerd.

En My Girl is inderdaad ook een topper! Echt zo zielig :( . Ook wel leuke soundtrack trouwens. Beetje oud nummer, maar klinkt wel goed :p

G.T.C. 15-12-2002 09:55

Ben zo te zien dus ook niet de enige die The vrigin suicides zo'n goeie film vind.

Soww, ik heb gister The green mile gekeken. Ik had nogal hoge verwachtingen van de film, omdat jullie zeiden dat ie wel in de top 10 mocht staan. Nou, dat is ook zeker niks te veel gezegd. Ik denk dat dat een van de beste films is, die ik ooit gezien heb.
Ik had zo'n beetje heel de film, tranen in mijn ogen, van angst, verdriet en blijdschap tegelijk. Echt een aangrijpende film is dat zeg!!
Die ga ik absoluut kopen.

Hopelijk blijft ie zo goed, en niet alleen de eerste keer :)

Rioto 15-12-2002 22:35

Men of Honor ( toch ? )

MeCute1983 16-12-2002 01:18

Return to paradise schijnt erg goed te zijn (y)

Tox 16-12-2002 13:36

1. Festen
2. Americain Beauty
3. The green mile
4. Forrest Gump
5. K-pax

ja en de rest boeit ff nie

rozijntje 16-12-2002 14:14

ik vind pay it forward wel een hele mooie film, ontroerend

Diesel 16-12-2002 14:15

Citaat:

MeCute1983 schreef:
Return to paradise schijnt erg goed te zijn (y)
Valt wel mee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.