![]() |
beugeltje....
ik ben nu 3 dagen van mijn beugel af die ik 14 maanden heb gehad en mijn tanden gaan alweer fout staan. Ik heb weer 4 spleetjes tussen mijn tanden!!!!
Nu krijg ik maandag een nachtbeugel maar komen mijn tanden wel weer goed te staan??? iemand hier ervaring mee?? |
Citaat:
REIE |
hoe kan da na 3 dagen al komen ??? :rolleyes:
|
(roos)
Nou dan zou ik gelijk ff terug gaan naar de ortho. MIsschien kan hij spalkjes achter je tanden bevestigen. |
kben teruggeweest naar de ortho en hij zag het meteen toen ik binnen kwam. Ik moet nu een maand het nachtbeugeltje(ook overdag alsk thuis ben) en daarna als ze dan goed staan een spalkje. Maar kben benieuwd want 2 uur nadat ik de beugel uit heb gedaan staan ze weer fout! Kword er helemaal gek van!
|
Raar dat je niet meteen een spalkje heb gekregen.
|
Ja inderdaad... Meestal krijg je meteen als je slotjes verwijderd worden een spalkje voor een jaar of 2.. ligt er aan wat jou ortho het beste vind..
|
(roos)
Ik kreeg eerst ook niet meteen een spalkje. Mijn ortho wilde me een nachtbeugel geven. Nu weet ik hoe laag mijn zelfdiscipline is wat betreft het dragen van ongemakkelijke beugels etc :D Dus ik heb gewoon gevraagd om een spalkje. Niet alle ortho's willen spalkjes geven, omdat tandplak daar makkelijker aan blijft hangen (net als bij een slotjesbeugel, maar dan ook nog eens achter je tanden). Je moet extra goed poetsen dus. |
Citaat:
|
Ik heb ook een beugel gehad en mijn tanden staan nu ook weer schots en scheef. Toen ik naar de orthodontist ging vertelde hij mij dat als ik weer een beugel wilde het heel duur zou worden (je bent na je 18e niet meer verzekerd voor de orthodontist) en hij kon geen garantie geven dat het zo zou blijven staan ...
Love, Lis |
Citaat:
ik heb ook een beugel gehad, en bij mij gingen ze ook weer scheef staan. ik heb weer opnieuw een beugel gekregen voor 2 jaar... :( |
Citaat:
Ik schijn hierna ook nog een nachtbeugel te moeten (heb nu slotjes), maar daar is mij niks van gezegd. Heb ik eigenlijk niet zoveel zin in, dus zo'n spalkje zou wel een uitkomst zijn :). |
Meestal vinden ze het wel goed hoor...
maar iedereen krijgt volgens mij eerst nog een nachtbeugel, om het langzaam aan af te bouwen. En dan die spalkjes, zo is het bij mij in ieder geval wel gegaan. |
Citaat:
|
Heel veel pubers krijgen te vroeg een beugel en als gevolg gaan hun tanden doordat ze nog groeien erNA nog weer scheef staan, de mijne hebben die neiging steeds minder iverigens. Kben nu 3 jaar van mn vaste beugel af (ja echt waar, 3 jaar zowat, ik was ook erg jong, maar ik had complicaties met mn mondje ;)) en heb die retainer een jaar lang snachts gedragen :) kutding
nu doe ik hem af en toe nog in, en je kunt het verschil vrij goed zien. Mettertijd gaan mn tanden steeds minder scheefstaan nu :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36. |