![]() |
Big problem met optische muis
Wij hebben dus een optische muis van Logitech. Maar als je ergens heen beweegt met de muis, dan blijft ie soms 'haken', dan beweeg je wel met de muis, maar dan blijft het aanwijzertje heeeeeeeel trillerig op dezelfde plaats. Meestal gaat het wel goed, maar soms blijft ie echt haken, dan staat ie stil en zo. En als je de muis helemaal trilvrij hebt, dus stil, geen handen op het werkblad en zo, dan trilt ie uit zichzelf soms ook en verplaats de aanwijzer zich langzaam terwijl de muis geheel stil ligt.
Ligt dit aan de muis??? Of de muismat??? Of is dat gewoon voor een optische muis???? alvast bedankt Kupu |
wie heeft er nou een muismat met een optische muis........
ennuh, ik heb de logitech ook, hij trilt heeeeel soms, bijna nooit, maar komt omdat het oppervlak een beetje spiegelt |
Je moet een oppervlak hebben met profiel zoals een bureau (hout, geen glas) en geen muismat...
|
Citaat:
Greetz Xc |
Citaat:
|
als ik van u was zou ik de baterijen eens vervangen!!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
hoewel, correct, een Logitech optical muis heeft geen batterijen..... hij krijgt z'n power van de pc zelf (niet draatloos) |
OK, maar of ik nou de muismat gebruik of het gewone bureablad(gebeitst hout) maakt niks uit. Trillen doet ie nog steeds... Het heeft wel wat geholpen, maar niet erg veel. Niet genoeg tenminste...
|
Oh dus jij hebt die ondraadlose (raar woord).. Ik heb helemaal draadloos.. Misschien zit het in je MouseWare... moet je es kijken,,
Greetz XC |
Citaat:
anders moet je zoals eerder gezegd kijken of je de gevoeligheid wat lager kan zetten in de software van je moussy |
Citaat:
Bovendien: Meer is beter, ook de resolutie. Schokkerigheid wordt meestal veroorzaakt doordat de muis niet genoeg verschil 'ziet'. Blank gelakt hout bijvoorbeeld. Ik heb een fijne muismat van de belastingdienst, met een logitech optische muis, en hij werkt dus echt perfect. |
Citaat:
Greetz XC |
Citaat:
|
Citaat:
|
Gewoon alle troep (muismatten, cdroms, floppies, ect) van je bureau vegen, ff met een doekje je muis van onderen schoonmaken, dan doet 'ie het wel weer (als je geen glazen bureau hebt)
|
Ik heb het vaak alleen als hij schuin ligt, maar anders niet.
|
Citaat:
|
Sorry hoor maar ik heb ook zo'n ding en totaal geen problemen, met muismat zonder muismat, op mijn hand, gewoon over het bureau, over mijn glas overal doet ie het... Alleen op de monitor werkt ie wat minder.
En ik heb de refresh rate op zijn hoogst staan... Bij mij werkt ie goed. |
Dat trillen is normaal, komt zoals gezegd, door het scannen van het oppervlakte... Het kan inderdaad aan je muismat liggen. Zonder muismat, heb ik nergens last van, maar een beetje trillen voor zoveel precisie ? Dat heb ik er wel voor over
|
Citaat:
Ow ja, een spijkerbroek werkt ook prima http://forum.scholieren.com/biggrin.gif Constrast is het belangrijkste. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24. |