Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   [Stelling] Als een klas zòver gaat dat de leraar wordt weggepest, (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=308413)

Quiana 14-12-2002 14:59

[Stelling] Als een klas zòver gaat dat de leraar wordt weggepest,

.. is dat de schuld van die leraar zelf.

Ok, moet hier dus een discussie hierover voeren,
maar wil ff wat dingen van anderen horen,
kan ik ook ff kijken waar ik het mee eens ben ed.
Heb wel een beetje een idee,
maar andere meningen zijn altijd handig. :) :o

marlies 14-12-2002 15:04

Nee, schuld van allebei. Die docent is niet autoritair genoeg, maar die leerlingen zijn niet goed genoeg opgevoed en zien niet de gevolgen van hun daden in.

Conan the Librarian 14-12-2002 16:27

Sommige klassen zijn gewoon moeilijker dan andere. Het enige verwijt dat je aan zo'n leraar mag maken, is dat hij (zij) niet sterk genoeg in z'n schoenen staat. Maar dat is met driekwart van de nieuwbakken docenten zo...

Het ligt eraan of je de asocialiteit van de betreffende leerlingen als constante, niet mee te rekenen factor ziet of niet. :)

[KeiZeR] 14-12-2002 17:19

als de leraar zich een beetje fair opstelt en niet zo enorm ouderwets is, maar lekker mee ouwehoert met de klas, dan weet de klas precies tot hoever ze mogen gaan en gaan dan zeker niet verder, tenminste bij ons op school werkt het bij de leraren die het doen!!!!!!!!!!1
(y)

waaromniet? 15-12-2002 14:26

Citaat:

marlies schreef:
Nee, schuld van allebei. Die docent is niet autoritair genoeg, maar die leerlingen zijn niet goed genoeg opgevoed en zien niet de gevolgen van hun daden in.

Of juist te autoritair...

Marsel 15-12-2002 14:58

Wij hadden in de eerste een invalster voor frans..Ze kon egt geen les geven, sprak zowat geen normaal nederlands... zo ver weten te krijgen dat ze jankend de klas uit liep! :(
Best wel ver... de hele klas zou uren straf krijgen.. nooit meer wat van gehoord.. en die docente ook nooit meer gezien... maja

Quiana 15-12-2002 15:24

Maar als die leraar niet goed z'n grenzen aangeeft,
vind ik dat het wel een beetje z'n eigen schuld is..
De klas gaat dan steeds verder enzo,
als dan vanaf het begin werd gezegd van;
nu gaan jullie tever oid,
dan zou het misn niet zo ver komen..
Mja, t ligt idd wel een btje aan de klas denk ik ook.. :S

PV 15-12-2002 16:10

Eerst wilde ik zeggen, de schuld van de klas.. maar 't is ook wel de schuld van de docent zelf, hij/zij moet op de juiste manier weten op te treden.

Thomas 15-12-2002 21:20

Als zo´n docent zich weg laat pesten dan heeft die desbetreffende docent veel te weinig karakter en is niet bepaald geschikt voor het vak. Dan is het ook nog zo dat die leerlingen niet voor de docent leren, maar voor zichzelf. Als ik, als docent zijnde, zo een klas zou hebben dan zou ik juist keer op keer terugkomen.

alpha 16-12-2002 10:31

Hier ben ik het niet mee eens.
Leerlingen willen nou eenmaal alles uitproberen. En ookal kan de leraar goed lesgeven, wanneer hij naar een andere school gaat wil nou eenmaal iedereen proberen wat er te proberen kan.

JCI 16-12-2002 10:58

Ik heb het zelf mee gemaakt was wel vet eigelijk, maar zielig voor die man.
was met biologie. die kerel kon dus echt geen les geven
Als je wat deed gaf i een zucht, soms zei die ga je maar melden maar dan bleef je gewoon zitten en ging de les "verder"
Op het eind van het jaar gingen lui zelf op hem springen en aan hem hangen. hij is uiteraard gestopt als leraar

Nomen-nescio 16-12-2002 11:59

De klas..
Leraren zijn ook mensen, kom op zeg. Tuurlijk moet de leraar het allemaal in de hand hebben enzo, maar in sommige gevallen is dat echt niet haalbaar.. Dan leg ik de schuld toch bij de leerlingen, meer respect mag dan toch wel..

Thomas 16-12-2002 14:26

Citaat:

Nomen-nescio schreef:
De klas..
Leraren zijn ook mensen, kom op zeg. Tuurlijk moet de leraar het allemaal in de hand hebben enzo, maar in sommige gevallen is dat echt niet haalbaar.. Dan leg ik de schuld toch bij de leerlingen, meer respect mag dan toch wel..

Daar ben ik het absoluut mee eens!

Sithan 16-12-2002 15:58

Ieder mens weet dondersgoed hoever ver genoeg is...dus de klas heeft schuld en niet de leraar...
of vind je dat als een klasgenootje wordt weggepest, dat ook de schuld van dat klasgenootje was, omdat ie misschien wat apart was?

tacidvs 16-12-2002 16:21

Juist, de klas is de schuld, stomme kinderen...

KurtYo 16-12-2002 16:22

Citaat:

Nomen-nescio schreef:
De klas..

ik denk inderdaad dat je er rekening mee moet houden dat leraren net zo goed mensen zijn als dat de leerlingen zijn. het zijn geen soort supermensen of iets dergelijks. ze hebben hun fouten en gebreken. maar ook heeft ieder mens zijn sterke punten. veel leerlingen willen dat bij onderwijzers schijnbaar niet inzien. toch denk ik dat de leraren wel enige schuld hebben aan het feit dat leerlingen zich misdragen. zij stellen, zoals al eerder gezegt, zich niet of juist te autoritair op. je moet de gulden middenweg zien te vinden. maar dat is heel moeilijk. als je net nieuw binnenkomt en je wordt direct weggepest kun je moeilijk alles zomaar weer even op de rails krijgen. de grootste oorzaak is denk ik de maatschappij. de tolerantie in de nederlandse samenleving is te aan het worden. men moet inzien dat de opvoeding vaak verzaakt en dat de jeugd steeds meer het respect voor de medemens verliest (let wel: ik behoor ook nog tot de jeugd :D en spreek uiteraard niet uit ervaring ;) :D

Thomas 16-12-2002 16:27

Citaat:

tacidvs schreef:
Juist, de klas is de schuld, stomme kinderen...
Met als aanvulling dat die docent ook eens wat karakter kan tonen. Die klas hoeft toch niet voor hem te leren, als ze niet willen. Jammer voor hun dan.

Menahem 17-12-2002 19:32

Kijk, in d brugklas is dat misschien heel stoer, maar dat is echt niets om trots op te zijn, of een doel om naar te streven.

Ik heb medelijden met diegenen die dat wél op hun geweten hebben. Maar ook een vraagje:
Waar zien jullie jezelf later?

Stumpers... (n)

azaziël 17-12-2002 21:49

I agree
quote: "Kijk, in d brugklas is dat misschien heel stoer, maar dat is echt niets om trots op te zijn, of een doel om naar te streven.

Ik heb medelijden met diegenen die dat wél op hun geweten hebben. Maar ook een vraagje:
Waar zien jullie jezelf later?

Stumpers... (n) "

Nomen-nescio 17-12-2002 21:56

Citaat:

Wawl schreef:
Met als aanvulling dat die docent ook eens wat karakter kan tonen. Die klas hoeft toch niet voor hem te leren, als ze niet willen. Jammer voor hun dan.
Dan moeten ze niet naar school komen..

Thomas 18-12-2002 08:28

Citaat:

Nomen-nescio schreef:
Dan moeten ze niet naar school komen..
Uiteraard, maar ben persoonlijk van mening dat een docent zich niet zo gemakkelijk moet laten wegpesten.

^Dragon^ 20-12-2002 13:58

een docent moet aan het begin van het jaar al laten zien wie de baas is. Dit hoeft niet eens per se superstreng te zijn. Als hij maar laat zien dat het stil moet zijn en dat het huiswerk af moet zijn. Zo leer je iig ook. Naarmate het jaar vordert kan de leraar wat losser doen, af en toe een grapje enzo.

Nomen-nescio 29-12-2002 22:48

Citaat:

Bosdwerg schreef:
een docent moet aan het begin van het jaar al laten zien wie de baas is. Dit hoeft niet eens per se superstreng te zijn. Als hij maar laat zien dat het stil moet zijn en dat het huiswerk af moet zijn. Zo leer je iig ook. Naarmate het jaar vordert kan de leraar wat losser doen, af en toe een grapje enzo.
bij een enorme kutklas werkt zelfs dat niet

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.