![]() |
de ballerina
De eenzame ballerina danst
evenwichtig, met haar zicht in een lijn. Het alleen zijn in het zaaltje maakt haar klein, zo ook haar gevoel. Haar armen gespreid, een levendig balans in haar doen en laten voor eeuwig ? |
Ik vind dat je heel leuk begint, maar dat het later afzwakt qua woordgebruik. De inhoud is goed, maar dat ze zich klein voelt, in de zin van; omdat ze zich alleen voelt?.
De vorm en ritme vind ik wel ok:) 2 gedichten die ik heb geschreven over dansers(danseressen), deed mij er wel een beetje aan denken; Dansend in de gebroken werkelijkheid Voor even zweven in een extase, van een gevleugelde droom Tot gevoelens sprankelen, kruipen vloeiend omhoog, door handen en benen Draaien sierlijk los, van de verstilde grond, Bevrijd. Tot waar ze met de tijd, weer levensloos stond. Daar danst ze Haar armen Hoog zwevend in de lucht Gedachten ver weg Even in haar eigen wereld gevlucht Maar wanneer ze weer uit Haar danspassen treedt Is daar waar zij weer Haar wezen bekleedt Anders, maar wel een beetje rond dat thema, vonk gewoon leuk even te laten zien :o |
Het begin is een beetje cru, je hakt erin. Dat is wat, toch onhandig, als je met een ballerina aan de slag gaat, niet? Eind is sterker.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31. |