![]() |
[linux] Servermonitoring software gezochjt
hoi,
ik heb mijn servertje draaien maar was wel benieuwd naar hoe hij bezig is aangezien je niets merkt dus nu wilde ik een software prtogramma dat op een debian 3.0 in textmode het volgende kan - (near) realtime Weergeven CPU, geheugen, Netwerktraffic - deze gevens laten zien op een remote PC met winXP/Redhat ik heb al op sourceforge en freshmeat gezocht maar daar hebben ze niet echt uitgespiltst en lijkt er niets realtine te kunnen |
Waarom niet een apache servertje draaien (evt lokaal) en daar PHPSysInfo op zetten? Dat werkt prima, geeft alles realtime weer, en toch overzichtelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nog een goeie die ff in me opkwam is Netsaint.
|
cacti lijkt me ook wel een prachtige tool ('k krijg het alleen nog niet helemaal aan de praat :()
http://euphoria.student.utwente.nl/cacti/ login: guest pass: guest |
en een beetje dezelfde vraag..
is er een goede 'logger' waarop je kan zien wie er poogt binnen te komen, en wie er daadwerkelijk inlogt, en wat er allemaal gedaan word? |
Wat is er mis met de standaard netstat, iostat en vmstat ?
|
Citaat:
Code:
cat /home/user/.bash_history |
Ik heb zelfs een aparte kaart voor m'n server voor externe monitoring.. :D
|
Citaat:
En een IDS: Snort Dec 21 06:17:27 gaia snort: [1:485:2] ICMP Destination Unreachable (Communication Administratively Prohibited) [Classification: Misc activity] [Priority: 3]: {ICMP} 213.229.148.82 -> 213.84.111.64 Wat lief enzo :D Bash-bofh patch kun je commands van users mee loggen. GrSecurity.net patch kan 't ook. |
ah oke :)
dat ga ik straks dan ff proberen :D tnx :) en is er ook een soort progje voor X dat het dan in een grafiekje weergeeft enzo? met een mooi windowtje met alle gemene ip-adresjes enz? :D of moet dat er dan weer zelf bij gemaakt worden..? |
Snort met ACID webinterface. Met browser kun je dan alles checken :)
GKRELLM voor stats. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48. |