Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Geen titel, wel gedicht (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=309119)

Vogelvrij 15-12-2002 10:53

Geen titel, wel gedicht

Jullie aan de ene kant
en ik hier aan de rand
Laat me meedoen, alsjeblieft
Ik werd toch niet expres verliefd?

Waarom sluiten jullie me uit?
Zwijgend, zonder enig geluid
Wordt me verstaan gegeven
Dat ik beter niet kan leven

Anne 15-12-2002 15:50

Een beetje kort. Misschien dat je er nog een strofe bij kunt schrijven. Ik vind de 4e regel van de eerste strofe wel heel sterk. :)

Vogelvrij 16-12-2002 17:53

Inderdaad is hij niet al te lang. Dit komt omdat ik mijn gedichten tijdens het wandelen met de hond maak, en het redelijk moeilijk is om een gedicht van 6 strofes uit je hoofd te leren...

Bedankt voor je reaktie!!

Leonoor 16-12-2002 18:23

Citaat:

Monrath schreef:
Inderdaad is hij niet al te lang. Dit komt omdat ik mijn gedichten tijdens het wandelen met de hond maak, en het redelijk moeilijk is om een gedicht van 6 strofes uit je hoofd te leren...
Ik ken het probleem. :D Maar misschien kun je het halverwege een keer opschrijven? Of het thuis verder uitwerken? Dat doe ik vaak (niets handiger dan een mobiele telefoon waar je smsjes kunt schrijven en die op kunt slaan zonder te hoeven versturen ;)).

LiNiaaL 16-12-2002 22:17

Citaat:

Leonoor schreef:
niets handiger dan een mobiele telefoon waar je smsjes kunt schrijven en die op kunt slaan zonder te hoeven versturen ;).
jawel. gewoon altijd een schrijfblok + minstens 2 pennen bijhebben is echt handiger... sms-schrijven suckt namelijk hard...

klier 17-12-2002 12:12

ik schrijf savonds meestal of na een shittie day
meeste van me gedichten schrijf ik van me af dus ik hoef nix te onthouden komt vanzelf best simpel en makkelijk eigenlijk :p

Vogelvrij 17-12-2002 17:24

Tja.... ik weet niet hoe jullie dat doen, maar mijn lieve kooikerhondje springt altijd van de ene naar de andere kant, dus dan kan ik echt niet schrijven hoor!!!!!!!

Mad Ruda 17-12-2002 18:17

Citaat:

Monrath schreef:
Tja.... ik weet niet hoe jullie dat doen, maar mijn lieve kooikerhondje springt altijd van de ene naar de andere kant, dus dan kan ik echt niet schrijven hoor!!!!!!!
er zijn toch ook wel andere momenten van inspiratie dan tijdens het wandelen van de hond? ga eens op de stoel naast je poes zitten, misschien ontstaat er dan wel inspiratie en dan kun je het makkelijker opschrijven.

klier 18-12-2002 10:53

tja daar ben ik het mee eens ik heb het bijv. na een dag bij me vriendin te zijn geweest dat geeft ook wel es inspiratie (nu alleen nog een vriendin :p) of op school in een saaie les

Vogelvrij 19-12-2002 15:27

Citaat:

Mad Ruda schreef:
er zijn toch ook wel andere momenten van inspiratie dan tijdens het wandelen van de hond? ga eens op de stoel naast je poes zitten, misschien ontstaat er dan wel inspiratie en dan kun je het makkelijker opschrijven.
Haha, Monrath en poezen.... Ik ben als de dood voor poezen, dus daar komt mijn inspiratie niet vandaan... Maar je hebt gelijk, het hoeft niet per se tijdens het wandelen met de hond te zijn. Het punt is dat ik me op zulke ogenblikken nogal verveel. En wat doe ik als ik me verveel? Dan ga ik dichten, juist ja...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.