Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   waarom reageert (bijna) iedereen hier zo kut op commerciele bands? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=309333)

altogrrl 15-12-2002 14:09

waarom reageert (bijna) iedereen hier zo kut op commerciele bands?

Hey.
Ik heb laatst een bericht geplaatst over di-rect. bijna iedereen vindt ze kut, en dan zegen ze allemaal als reden: ze zijn zo fucking commercieel!! Wat is daar mis mee? Is commerciele muziek dan maar meteen niet goed??
Ik vind namelijk Avril Lavigne, Di-Rect, Linkin Park, Sum41 en Alicia Keys hardstikke goed.
Minder bekende bands zijn dus bij voorbaat cooler dan commercieel???

Kussss Sabine

eXo 15-12-2002 14:10

Nee hoor.

White Cluster 15-12-2002 14:13

minder bekende bands vind ik ten 1e al beter ja,simpelweg omdat er minder mensen zijn die bands kennen.Die zogenaamde 'metal' bandjez op tv kunnen misschien ook wel goed zijn maar zeg nu is zelf,moesten die mensen van di-rekt of sum 41 of whatever oerlelijk zijn,zou je hun muziek dan nog goed vinden ofzo?nou ik denk van niet.die muziek is dus gewoon gemaakt om geld binnen te krijgen,niks meer of niks minder.daarom vind ik ze kut.

altogrrl 15-12-2002 14:18

Citaat:

Hybrid schreef:
minder bekende bands vind ik ten 1e al beter ja,simpelweg omdat er minder mensen zijn die bands kennen.Die zogenaamde 'metal' bandjez op tv kunnen misschien ook wel goed zijn maar zeg nu is zelf,moesten die mensen van di-rekt of sum 41 of whatever oerlelijk zijn,zou je hun muziek dan nog goed vinden ofzo?nou ik denk van niet.die muziek is dus gewoon gemaakt om geld binnen te krijgen,niks meer of niks minder.daarom vind ik ze kut.
Hey.
Nee bij mij maakt het nix uit of ze knap of lelijk zijn....ik weet dat er van die "wipkippies" zijn die het alleen maar om het uiterlijk van de bands gaat. maar niet iedereen is zo!!!

eXo 15-12-2002 14:22

Citaat:

Hybrid schreef:
Uh, niet om het 1 of het ander maar volgens mij zijn die mensen van direkt en (vooral) sum 41 'behoorlijk' oerlelijk hoor.

a new noise 15-12-2002 14:24

als grind in de top40 zou komen zou ik het nog wel vet vinden :p

Silent Enigma 15-12-2002 14:25

Citaat:

eXo schreef:
Nee hoor.
niet allemaal

eXo 15-12-2002 14:31

Die is van Harry Potter! :D (y)

Silent Enigma 15-12-2002 14:32

Citaat:

eXo schreef:
Die is van Harry Potter! :D (y)
:cool: Emma Watson is een geil wijf (y)

Silent Enigma 15-12-2002 14:35

de mainstream muziek is vaak gewoon niet zo boeiend, omdat alles wat in de mainstream gebeurd al 42781420 keer is gedaan, zie een Linkin Park, Sum41, Avril Lavigne...
er is over het algemeen gewoon meer interessants te vinden onder de minder commerciële muziek...

neemt dus niet weg dat mainstream (vaak commerciële) bands niet goed kunnen zijn...

SpiT 15-12-2002 14:39

Ik vind het geen goede muziek en niet omdat het commercieel is maar omdat het me gewoon niet aanspreekt.

Roxy 15-12-2002 14:47

wij zijn nou eenmaal kei true hier....

McMotion 15-12-2002 14:52

Citaat:

Silent Enigma schreef:
de mainstream muziek is vaak gewoon niet zo boeiend, omdat alles wat in de mainstream gebeurd al 42781420 keer is gedaan, zie een Linkin Park, Sum41, Avril Lavigne...
dat is net als bij de meeste muziek die NIET in de top 40 staat.. dat is OOK al 42781420 keer gedaan

Silent Enigma 15-12-2002 14:56

Citaat:

McMotion schreef:
dat is net als bij de meeste muziek die NIET in de top 40 staat.. dat is OOK al 42781420 keer gedaan
ja duh,

maar in de alternatievere muziek wordt vaak nog s geexperimenteerd, terwijl commerciële muziek vaak nog s wordt gemaakt voor et grote publiek en wat zij leuk vindt, veel van t zelfde dus

Wouter Youth 15-12-2002 15:05

Ze doen vaak trieste uitspraken e.d. om truier (zie noisy) te lijken.
En de muziek is vaak lomp.

Thunder Child 15-12-2002 15:10

ik krijg bij direct en sum41 en avril lavigne al snel het idee dat het gewoon 1 grote nepzooi is
die di-rect figuren zaten me ook vet vies aan te kijke "wat staat er nou op je tiesjurt?" amorphis
"oh dat ken ik niet hoor *arrogante kop*"
"wil je niet met ons op de foto ofzo?"
nee ik vind dat jullie geen leuke muziek maken
"oh lijkt het niet genoeg op aamorvis dan? *wederom een arrogante kop*"

nah toen hak zoiets van damn jullie laten mij niet eens in me waarde omdat k jullie muziek toevallig niets vind dan ben ik er klaar mee
en toen ging ik ze uitschelde :rolleyes:

maja beetje stom van mij dat ik nu al dat soort bandjes over 1 kam scheer

Thunder Child 15-12-2002 15:11

dat was de meest onsamenhangende post die ik ooit gepost heb
het komt er dus op neer dat ik die muziek gewoon nooit echt leuk vind en dat die direct figuren mijn mening over de nepheid en viesheid alleen maar versterkt hebben

Master of Puppets 15-12-2002 15:32

dit is al zooo vaak geweest.. (n)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.