![]() |
Als je zomaar bas speelt...
Wat speel je dan? Als je gewoon thuis zit dus. K zou af en toe gewoon niet weten wat ik nou weer moet spelen :confused:
|
ik oefen nummers die ik speel met m'n bandje
of gewoon nummers die ik zelf wil spelen Gewoon door je cd/mp3 collectie gaan en kijken of daar wat leuks tussen zit en tabs zoeken *mijn ouders lopen nu te zeiken over herrie :mad:* |
Citaat:
|
Poeh.. dat doe ik eigenlijk bijna altijd .. :)
Idd, gewoon als je wat leuks hoort ff tabje printen en spelen maar .. :) |
Citaat:
|
zelf nummers bedenken, bestaande nummers spelen, oefenen om te spelen en van de tafel te springen en kijken of je dan goed door kan spelen...
|
Ik speel altijd unplugged... wel lastig met een elektrische bas, maar anders krijg ik gezeik. Ik speel eigenlijk van alles. ben ooit begonnen met pepper liedjes, af en toe speel ik 'groove is in the heart''(ja heeel fout,ikke weet) en gewoon bas riedeltjes die leuk klinken en niet zo moeilijk zijn....
|
Varianten op de begin solo van: "Metallica - Friend of misery". Want die is makkelijk en je hoort goed of je 'm goed doet.
Liedjes na spelen vind ik trouwens moeilijk omdat je in liedjes eigelijk nooit iets van bas hoord.. |
Citaat:
En my friends of misery heb ik alweer gezien... die speelde ik 3 jaar geleden ofzo. (incl. de life variant) |
Citaat:
Krummeltje |
Citaat:
|
Citaat:
Net nog gerepeteerd met mn (nou ja, niet mijn, maar...) bandje, en dat was gaaf... :) |
Citaat:
|
Citaat:
We mogen alleen niet 's avonds repeteren. Het zit zo, de enige in huis die niets met muziek doet is mijn mama. Mijn broertje drumt, dus we hebben een drumstel, en er staan 2 akoustische en twee elektrische gitaren + een akoustische versterker (voor de zang) en twee gitaarversterkers (waarvan de slechtste voor de bas wordt gebruikt. Dus. Het is niet echt veel ruimte, maar we kunnen repeteren, dat is geweldig |
Citaat:
|
ehmik probeer eigenlijk alleen eigen dingen...
verzinnen en nummers doorspelen |
Citaat:
|
Citaat:
Woon je in een grote stad dan? Hiero is het zowiezo niet zo moeilijk om een goede oefenruimte te krijgen. We hebben in Coevorden Metal Front. (verhuurt oefenruimte, =wel kewl geloof ik.) |
Citaat:
|
ik heb ook komplete oefenruimte thuis. cool hè :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pak gewoon een cd en probeer met de gitaarakkoorden mee te spelen. Ook nog heel leerzaam!
|
Citaat:
les claypool rules. zeker een van de betere bassisten die er zijn. |
inderdaad een van de beste bassisten die er zijn maar de muziek is saai
|
Fock! Waar komen al die basstopics vandaan :eek:
Maarre... les claypool is goed, maar k vind Jaco Pastorius en Mark King nog ff wat beter.... en vergeet VICTOR WOOTEN zeker niet. Maarre zelf speel ik van alles. K heb mijn leraar gevraagd om funk te gaan spelen, dus op les en thuis ben ik veel met funky dingen bezig, maar naast dat speel ik van alles. Zelf wat dingen verzinnen (voor mijn band), dingen uitzoeken van Sublime tot Rammstein tot Alkaline Trio tot de Peppers tot Daft Punk (:D) |
Ik had mazzel met een creatieve basleraar die geweldige stukken voor bas solo schrijft. Ik heb bijvoorbeeld een erg gaaf stuk met alleen flageolets (hmm, dat heb ik vast al eerder gezegd - toen wist ik ook niet hoe ik het moest schrijven).
Verder is mijn verhaal niet zo origineel... |
Citaat:
|
Citaat:
www.billthebuddhadickens.com |
stanley clarke mag ook wel vermeld worden he!
Citaat:
dit herhaal ik en probeer er wa andere dingen bij te verzinnen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59. |