Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Kymco K12 start niet! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=30966)

ick 26-09-2001 13:45

Kymco K12 start niet!
 
een vriend van me heb 'n K12, prachtig ding, van buitenaf niet te zien dat die opgevoerd is, begrenzer kan aan/uit via 't alarmlichtknoppie, tops: 48 digi met begrenzer, 98 digi zonder....

maar hij start heel vaag... hij's helemaal in orde, maar ik denk dat de carbu nie goed aangesloten zit.... hij heb wel ff gedraaid waar ik bij was, maar hjij sloeg weer af....

nu de vraag, heb iemand 'n plaatje met de schema's hoe die carbu aangesloten moet? zijn meer slangetjes als me vespa... http://forum.scholieren.com/smile.gif hij heb overigens 'n losse olietank om zelf te mengen met Euro loodvrij

ick 27-09-2001 08:25

genesis? where art thou?

broed 27-09-2001 08:50

dinkytoy speelgoed man
koop een echte scooter...

Genesis 27-09-2001 15:46

De carbu van een normale scoot is op zich niet erg ingewikkeld, je moet gewoon ff logisch bekijken waar de slangetjes weg komen, en welke stelschroefjes daar bij horen.

Over het algemeen komt de lucht niet via een slangetje, maar via een kunstof buis. De schroefjes van benzine en olie kan je beter afblijven, over het algemeen is dat het probleem niet. Stationair toerental is een stelschroefje waar geen slangetje heen loopt.. als het goed is is dat er maar een, zommige scooters hebben echter nog een schroefje voor de choke.

Bij startproblemen moet je je wel realiseren dat er veeeeel meer dingen aan de hand kunnen zijn. Het HOEFT de carb dus helemaal niet te zijn..
Ga anders eerst maar een beetje met de luchtschroef en de stationair schroef ouwehoeren, en onthou daarbij de stand waarin deze eerst stond (ERG belangrijk http://forum.scholieren.com/smile.gif) Dit kan je trouwens het beste als volgt doen: zet de scoot op de standaard, en speel steeds een beetje met het gas. Stel daarbij het schroefje totdat je denkt dat ie mooi loopt. Ga dan een rondje rijden (ook ff op top) en kijk of ie goed is. Zo niet -> try again http://forum.scholieren.com/biggrin.gif


Maarrehh.. ff ter info: start ie moeilijk of helemaal niet, en startte ie opeens niet meer of had ie al langer problemen? Wat5 heeft ie er trouwens precies aan veranderd??Begrenzer is trouwens de beste manier om je CDI-unit goed te verneuken, dus das een erg groot nadeel van een electronische begrenzer.. (als ie helemaal niks meer doet, kan het de cdi dus zijn)

Genesis

ick 27-09-2001 16:12

Citaat:

Genesis schreef:
De carbu van een normale scoot is op zich niet erg ingewikkeld, je moet gewoon ff logisch bekijken waar de slangetjes weg komen, en welke stelschroefjes daar bij horen.

Over het algemeen komt de lucht niet via een slangetje, maar via een kunstof buis. De schroefjes van benzine en olie kan je beter afblijven, over het algemeen is dat het probleem niet. Stationair toerental is een stelschroefje waar geen slangetje heen loopt.. als het goed is is dat er maar een, zommige scooters hebben echter nog een schroefje voor de choke.

Bij startproblemen moet je je wel realiseren dat er veeeeel meer dingen aan de hand kunnen zijn. Het HOEFT de carb dus helemaal niet te zijn..
Ga anders eerst maar een beetje met de luchtschroef en de stationair schroef ouwehoeren, en onthou daarbij de stand waarin deze eerst stond (ERG belangrijk http://forum.scholieren.com/smile.gif) Dit kan je trouwens het beste als volgt doen: zet de scoot op de standaard, en speel steeds een beetje met het gas. Stel daarbij het schroefje totdat je denkt dat ie mooi loopt. Ga dan een rondje rijden (ook ff op top) en kijk of ie goed is. Zo niet -> try again http://forum.scholieren.com/biggrin.gif


Maarrehh.. ff ter info: start ie moeilijk of helemaal niet, en startte ie opeens niet meer of had ie al langer problemen? Wat5 heeft ie er trouwens precies aan veranderd??Begrenzer is trouwens de beste manier om je CDI-unit goed te verneuken, dus das een erg groot nadeel van een electronische begrenzer.. (als ie helemaal niks meer doet, kan het de cdi dus zijn)

Genesis


wat was cdi ook weer?

hij heb pas problemen gekregen toen die met 75 over 'n drempel vloog en z'n luchtfilter verloor, hij heb z'n hele carbu losgesloopt, schoongemaakt en weet nie meer wat waar hoort.... we hebben der uren aan geklooit, en soms startte die, maar dan sloeg die weer af met 'n benzinelos geluid...


ik weet bijna 100% zeker dat 't daar aan legt, de rest is 100% in orde

Genesis 28-09-2001 12:07

Citaat:

ick schreef:
wat was cdi ook weer?

hij heb pas problemen gekregen toen die met 75 over 'n drempel vloog en z'n luchtfilter verloor, hij heb z'n hele carbu losgesloopt, schoongemaakt en weet nie meer wat waar hoort.... we hebben der uren aan geklooit, en soms startte die, maar dan sloeg die weer af met 'n benzinelos geluid...


ik weet bijna 100% zeker dat 't daar aan legt, de rest is 100% in orde



Je cdi is het blokje tussen je ontsteking en je bobine.

*zucht* mister beunhaas.. Tja nou ja, ik ben bang dat ik je dan niet verder kan helpen, zeker niet vanaf hier.. Zou je langs de dealer moeten gaan denk ik. Probleem is, dat je de carb waarschijnlijk ook nog weer af moet stellen.. Dus ookal heb je het allemaal weer goed aangesloten zitten, starten wil ie dan nog niet, en weet je dus nooit of het nou wel of niet goed aangesloten zit..

Genesis

L@CuTu$ 28-09-2001 13:00

Ik weet wel dat het motor blok van men zus der motor toch en HEEL stuk ingewikkelder is dan dat van mijn schakel-bromer (RS50)

Razor - Blade 28-09-2001 13:23

tis echt wat he met jou en die scooterzz.. damn...spaar voor een auto die hoeredingen zijn het geld niet waard......

Genesis 29-09-2001 12:02

Citaat:

Razor - Blade schreef:
tis echt wat he met jou en die scooterzz.. damn...spaar voor een auto die hoeredingen zijn het geld niet waard......
hehe... go razorblade! http://forum.scholieren.com/biggrin.gif Het is maar net of je er verstand van hebt he.. Sommige lui denken dat ze alles van hun scooter weten, maar zelfs bij kleine, simpele dingetjes gaat het al mis..

Heb btw net mn firefox uit mekaar gesloopt.. heb net mn weetikveel hoeveelste krukas in 2 stukken gedrukt.. Iemand toevallig nog tips welke ik nu moet nemen ipv Polini?? Heb trouwens een 70CC Polini EVO cilinder.

Genesis

ScitzoFreak V4 30-09-2001 18:55

Citaat:

Genesis schreef:
Heb btw net mn firefox uit mekaar gesloopt.. heb net mn weetikveel hoeveelste krukas in 2 stukken gedrukt.. Iemand toevallig nog tips welke ik nu moet nemen ipv Polini?? Heb trouwens een 70CC Polini EVO cilinder.

Genesis


errhm, misschien eens een keer onder de 12000 rpm blijven? http://forum.scholieren.com/tongue.gif http://forum.scholieren.com/biggrin.gif

Genesis 30-09-2001 20:04

mwah.. hij draaide altijd zo tussen de 11000 en de 12000 toeren.. Maar ja, dat moet ie wel draaien, anders ken je net zo goed een Polini Corsa kopen.. Dan heeft ie gewoon amper meer vermogen..

Heb mn blok al onder mn scoot vandaan, maar kan er nog niet mee bezig, want heb nu geen tijd.. Komt overigens ook meteen racevertanding in van Polini..

Genesis

broed 01-10-2001 11:40

wat heb je eigenlijk aan een kiemko
domme speelgoed dingen......

ick 01-10-2001 14:06

Citaat:

broed schreef:
wat heb je eigenlijk aan een kiemko
domme speelgoed dingen......

die K12 is zekers wel 'n echte scoot, 't is geen DJ Y50 ofzo, da's nou wel speelgoed.

maar hij startte dfus met die carbu af en toe wel (en zeer soepel) en toen sloeg die weer af, dus wij proberen de slangetjes weer eens op 'n andere manier, lukt nie.... totaal issie 3x gestart en weer afgeslagen op 'n lege carbu, maar we weten dus nie hoe die goed zit.... http://forum.scholieren.com/frown.gif daar zijn dus geen schematjes van te vinden?


Cazzz 01-10-2001 17:34

http://www.scooterz.nl/forum
stel hier je vraag, hier zijn de profs

Genesis 01-10-2001 22:30

Citaat:

ick schreef:
die K12 is zekers wel 'n echte scoot, 't is geen DJ Y50 ofzo, da's nou wel speelgoed.

maar hij startte dfus met die carbu af en toe wel (en zeer soepel) en toen sloeg die weer af, dus wij proberen de slangetjes weer eens op 'n andere manier, lukt nie.... totaal issie 3x gestart en weer afgeslagen op 'n lege carbu, maar we weten dus nie hoe die goed zit.... http://forum.scholieren.com/frown.gif daar zijn dus geen schematjes van te vinden?

Tuurlijk is dat wel te vinden.. Alleen IK heb het niet.. Je moet het gewoon ff proberen logisch te bekijken!

Genesis


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.