![]() |
Kamers
Hey folks!
Ik wil heel graag op kamers gaan wonen. Kan iemand die al op kamers woont mij vertellen wat er dan allemaal leuker wordt en wat slechter wordt? Is t heel moeilijk of is dat alleen maar de eerste week zo? I'm curious!! |
Dating?
|
op je 16e??? *no offence*
ik zit neit op kamers maar de voor- en nadelen lijken me duidelijk: voordelen: - meer vrijheid - je maakt meer mee omdat je minder beschermt bent, in de positieve en negatieve zin, maar dat vormt je. - je kunt kiezen. Tussen o.a. leuke dingen doen in de stad waar je kamer is en die dingen doen in de plaats waar je ouderlijk huis staat nadelen: - kost geld, veel geld; er komt meer kijken dan de kamerhuur alleen! - als er eens iets is, kun je niet zo makkelijk op je ouders terug vallen die je helpen op te lossen - je woont minder ruim, (lees: klein) - je hebt meer verantwoordelijkheden: moet zelf koken e.d. - op de momenten dat je niets te doen hebt (en je huisgenoten zijn er niet of hebben zelf iets te doen), ben je maar alleen, je hebt niet de faciliteiten van thuis waar je je mee kunt vermaken - je hebt niet de faciliteiten van thuis, zoals bijv. keukenmachines, computer en bijbehoren, e.d. |
Het geld is het grootste probleem, maar als je redelijk voor jezelf kan zorgen (koken ed) en een beetje discipline hebt, zijn er geen problemen
|
Citaat:
16 zijn hoeft geen probleem te zijn hoor, zo oud was ik ook toen ik op kamers ging.. grootste voordeel vind ik dat je niet elke dag kweetniethoeveel kilometers hoeft te reizen, maar slechts 2 keer per week. grootste nadeel zijn de kosten.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En faciliteiten die je thuis wel hebt, maar niet op je kamer. Voorbeelden hiervan zijn: contact met je ouders, misschien een snellere PC dan op je kamer, of een Playstation2, super rielekste geluidsinstallatie voor bij de mega breedbeeld tv van je ouders. Ik noem maar enkele dingen, lijkt me wel duidelijk. |
Ik heb wel een computer (twee zelfs, omdat m'n vriend er ook eentje heeft ;)) en zo nog een heleboel troep. En ik heb ook een inetverbinding, adsl zelfs. :o ;) Alles kan, als je maar wilt en het kunt betalen.
Maar goed, de voordelen: iets echt van je zelf, lekker rustig, eigen 'baas', enz. Nadelen: je moet alles zelf doen en dat is soms meer dan je denkt, het geld, je mist idd bepaalde 'faciliteiten',je bent alleen (tenzij je samenwoont natuurlijk) iets wat ik vooral als ik ziek ben een erg groot nadeel vind, tja, dat soort dingen. Ik zit wel op 'kamers' (ik woon niet kleiner dan bij m'n ouders, mijn huis is wel kleiner dan dat van hun, maar ik woon er met minder mensen (m'n vriend en ik) ;)), maar samen met m'n vriend, gelukkig. :) Tja, als je het echt wilt, dan moet je het doen, maar denk er goed over na (en dat doe je). 16 is nog behoorlijk jong, maar hoeft geen probleem te zijn. De practische dingen leer je aldoende vaak wel (beetje 'vooroefenen' kan geen kwaad btw). Het 'vervelendst' vind ik denk ik toch wel dat je het merendeel van de tijd alleen bent (vooral 's winters, je je niet zo lekker voelt en als je ziek bent ed), maar dat kan ook heel positief zijn, dat ligt aan jezelf, denk ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als ik bij mijn ouders thuis een PS2 had staan, zou ik niet weten waarom ik die niet mee genomen zou hebben naar mn kamer...
ik heb geen pc en mis er weinig aan - zo snel als die dingen op de universiteit kan ik zelf toch nooit betalen en waarom met minder genoegen nemen als je er op school goed gebruik van kunt maken??? ik heb een tijdje echt alleen gewoond, maar ben blij dat ik nu in de wintermaanden (en sowieso voor de gezelligheid) 3 huisgenoten heb... maar goed het grootste probleem is idd het geld meer verantwoordelijkheid zou ik geen nadeel noemen (hoewel het af en toe wel vervelend kan zijn) |
Het enige wat ik mee wil nemen als ik op kamers ga is mijn hond :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40. |