![]() |
USB kabels
Hallo mensen.
ik wil een netwerk bouwen via Usb dat gaat lekker snel. maar ik heb gehoord dat een usb kabel maar 5 meter lang mag zijn. maar ik heb ook gehoord dat als ze langer zijn ze het ook goed doen. weet iemand hier wat over. Alvast bedankt. |
Een netwerk aanleggen via USB? Hmzz, nooit iets van gehoord, ik ben wel benieuwd...
|
Citaat:
|
Weet iemand ook hoe duur dat soort kabels zijn??????????????????????
|
ik zie ze http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/42 niet langer dan 3 meter..
maar nou vraag ik me af; is het nou echt zo'n onmogelijke opgave om een UTP-netwerkje op te zetten? of anders simpel BNC? -- volgens mij is dat 100x sneller dan USB.. 't is namelijk niet eens USB 2.0 wat jij hebt, als ik me niet vergis |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1,5 Megabit = 0,18 MegaByte per seconde (USB) Nogal een verschil dus. Verder kun je alleen tussen 2 PCs USB hangen (als het door de ander al ondersteund wordt), niet tussen meerdere. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik had in ee boek trouwens gelezen dat usb met 12MB/s gaat dat is toch sneller. of zie ik dat nou verkeerd?????????
oh ja en hoe duur is zo'n UTP kabel dan ongeveer????? |
Citaat:
CAT5 UTP kabels kosten ongeveer een gulden per meter. Beetje afhankelijk ook van de kwaliteit van de stekkers, en de lengte van de kabel. Korte kabels zijn per meter duurder dan lange. |
Citaat:
Thanks |
kan je van zo'n UTP kabel de stekkers ooook afhalen want ik wou de kabel door een muur heen leggen. en ik heb geen zin om een heeeeeel groot gat te maken.
PLEASE RESPOND |
Citaat:
|
Citaat:
Groeten MM |
Citaat:
2 kaartjes van 40 piek + een crosscable en je bent klaar. |
je hebt ook complete network kit's voor ongeveer 100,-- heb je dan 2 kaarten+kabels en progje voor het te laten werken, site com, voor 300 of 200 heb je dacht ik ook eentje voor 4 users die heeft er dan ook nog een ethernet hubje bij zitten. info www.sitecom.nl ofzo denk ik (ja heb haast..)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10. |