![]() |
[C#] Delegates/Events/MdiParent-MdiChildren
Een vraag. Ik heb een MdiParent en wat MdiChildren; hoe kan de MdiParent communiceren met de children en ze een voor een identificeren.
Ik dacht zelf, via delegate events. Dit werkt ook wel, behalve dan als een MdiChild gedestroyed word het event blijft bestaan en ik geen idee heb hoe die event uit de lijst te halen. :-/ |
ik denk dat ik je vraag niet snap.. dat kan toch met de property MdiChildren? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heeft iemand hier nog wat nuttige antwoorden ipv. de breezergoogleantwoorden "Trial & error" of "zoek het op" ????!? |
MdiChildren is een array met de MDI Children van je form :) veel makkelijker kan het niet lijkt mij
(MyChildForm)(ParentForm.MdiChildren[1]).DoeEsWat; ofzoiets.. 'k heb geen ervaring met C# dus de syntax zal wel wat anders zijn, maar zoiets moet het zijn lijkt mij |
Citaat:
nu ja :o ik ben ziek en kan toch niet helder nadenken |
DoeEsWat is dan een Method die je zelf hebt gedefinieerd in je Form
|
Citaat:
|
wat voor foutmelding krijg je dan
|
Citaat:
Er moet nog iets bij maar ik weet niet precies wat. Misschien werkt dat gewoon niet zo in C# Ik kan met MdiChildren wel algemene zaken doen, afsluiten enzo. Maar geen zelfgemaakte publieke methodes. *zucht* |
nee je moet ook wel typecasten naar jouw Form descendant :)
|
Citaat:
(MyChildForm) ParentForm.MdiChildren[0].Blah Misschien werkt het gewoon niet zo in C#? :S ik zal wel wat vergeten zijn. |
Hmm. heb het al.
(MyChildForm) ParentForm.MdiChildren[0].Blah werkt niet , maar MyChildForm Blah=(MyChildForm) ParentForm.MdiChildren[0] Blah.DoSomething werkt wel :-/ |
((MyChildForm) this.MdiChildren[0]).myAction;
werkt ook :-/ Hmm, thanks voor je hulp iig. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12. |