![]() |
[laptop] Wil er 1 kopen, welke van de 2 moet ik nemen?
Ik heb beetje rondgekeken, advies ingewonnen bij de Vobis en daarna op internet gezocht. Ik kwam op 2 modellen die mij(en mijn vader :p) wel wat leken. De Acer Travelmate 634 LC en de Acer Travelmate 427 LC. Qua prijs scheelt het weinig(1908 om 1940 Euro), en er zitten slechts kleine verschillen in de specificaties. Nu wil ik graag weten welke van de 2 de beste koop is.
Acer Travelmate 634 LC Pentium 4 1,8 Ghz processor 15'' TFT scherm 512 kB Cache STd 512 MB RAM 1 GB Max. RAM nVidia GeForce2 Go, 16 MB 16,7 million colours 1024x768 pixels Dual View 30 GB Harddisk smartcard reader incl. 2 smartcards verwisselbaar Combo drive (CD-RW/DVD) SoundBlaster-Pro en MS DirectSound-compatible Ports: 1 x CardBus type II slot, 1 x Smart Card interface slot, 1 x RJ-11 jack for modem, 1 x RJ-45 jack for Ethernet, 1 x DC-in jack for AC adapter, 1 x ECP/EPP-compliant parallel port, 1 x external VGA port, 1 x speaker/ headphone/ line-out jack, 1 x microphone/ line-in jack, 1 x FIR port, 2 x USB ports, 1 x IEEE 1394 port, 1 x S-video-out (NTSC/PAL) port, 1 x 100-pin docking port 56k Modem V.90 Integrated 10/100 MBit Fast Ethernet 323 (W) x 265 (D) x 35 (H) mm case dimensions Weight 2.66 kg incl. battery Acer Travelmate 427 LC Pentium 4 2,5 Ghz processor 15'' TFT scherm 512 kB Cache STd 512 MB RAM 1 GB Max. RAM ATI Mobility Radeon 7500, dedicated 32MB DDR video memory 16,7 million colours 1400x1050 pixels Dual View 40 GB Harddisk verwisselbaar combo drive (CD-RW/DVD) SoundBlaster-Pro en MS DirectSound-compatible Ports: 1 x CardBus type II slot, 1 x Smart Card interface slot, 1 x RJ-11 jack for modem, 1 x RJ-45 jack for Ethernet, 1 x DC-in jack for AC adapter, 1 x ECP/EPP-compliant parallel port, 1 x external VGA port, 1 x speaker/ headphone/ line-out jack, 1 x microphone/ line-in jack, 1 x FIR port, 2 x USB ports, 1 x IEEE 1394 port, 1 x S-video-out (NTSC/PAL) port, 1 x 100-pin docking port 56k Modem V.90 Integrated 10/100 MBit Fast Ethernet 323 (W) x 265 (D) x 35 (H) mm case dimensions Weight 2.66 kg incl. battery De verschillen zitten dus in de kloksnelheid, de pixels, de videokaart, de harde schijf en de smartcard. Kloksnelheid, pixels en harde schijf zijn mij duidelijk. De videokaart lijkt in het voordeel van de 427 LC, maar dit is geen GeForce, hoe goed een ATI is weet ik niet. En wat is een smartcard? Is dat een verwisselbaar opslagmedium???? Bedankt voor je hulp (y) |
ATI Mobility Radeon 7500, dedicated 32MB DDR video memory Die ATI videokaart is goed hoor, volgens mij net zo goed of zelfs beter dan de Geforce Go. Sowieso 32mb videogeheugen ipv. 16mb. Een Smartcard is een verwisselbaar opslagmedium. Wel heel handig! Je kunt losse flashkaartjes kopen van 32mb tot soms wel 512mb. (wel heel duur dat laatste)
Het nadeel van die laptops vind ik dat ze altijd heel groot zijn en nogal log. Geef mij maar een mininotebook met een 10.4" of 11.1" scherm. |
de tweede lijkt mij er beter uitzien, alleen vind ik de resolutie een beetje vreemd, weet neit of dit normaal is bij laptops.
maar de specs van de 2e zijn beter dan bij de eerste (zal ook wel duurdere variant zijn van de eerste) |
hmmm, wat een smartcard juist is weet ik ook niet goed. zoek google. maar ik zou voor de 2de gaan. zeker als je er eens een spelletje wil op spelen. 16MB videogeheugen is beetje weinig. ATI zijn goede kaarten, niks mis mee.
ik heb een Acer Aspire 1300xv sinds september en ik ben der content van. kan er juist gepast GTA3 op spelen. succes (y) |
Ik zou sowieso voor iets anders gaan, maargoed, van deze twee zou ik zeker de tweede nemen.
Lmd, snellere cpu, en een wáy betere grafische kaart. Die GeForce 2 Go valt in 't niet bij die ATI Radeon 7500. |
Sja.. hangt natuurlijk af wat je ermee wilt doen.. Maarja, als 't verschil in prijs nagenoeg niets is, dan die tweede..
1400x1050 is iets wat ik wel vaker op notebooks heb aangetroffen, m'n vorige laptop, een dell inspiron5000 had zo'n ding. Werkte best goed, alleen tsja.. wel wat beperkingen.. Niet minder dan dat andere scherm hoor.. Ik heb nu 1600x1200, en daar past 800x600 vier keer in.. en aangezien ik veel spellen in 800x600 doe krijg je geen vreemde vervormingen.. Maar 't was wel miniem hoor, bij dat vorige scherm.. (bla bla bla bla) die tweede dus.. of nog verder rondkijken.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar Dell, Toshiba, Compaq (=Hewlett Packard) , Sony Vaio , etc, maken ook mooie laptops :) |
http://www.comet.co.uk/comet/dyn_img...rge/879899.jpg
geil ding, alleen jammer van de harddisk (30gb), dan maar extern met firewire |
Citaat:
of heeft die persoon gewoon uit de duim gezogen van wie ik ut van gehoord heb |
Volgens de Consumentenbond is de Compaq Presario de beste laptop die op de markt is op dit moment.
|
Citaat:
egt waar :confused: had eerder een dell inspiron verwacht |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
- Brakke BIOS. (Weinig instelmogelijkheden ed) - Compaq levert van die waardeloze restore Cd's ipv Cd's waar de software die je hebben wilt stand-alone op staat. - Compaq is een duur merk. - Verschrikkelijk veel mensen hebben al geklaagd over de slechte service. En zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. Natuurlijk; Compaq maakt in verhouding betere notebooks dan workstations. Maar laten we eerlijk zijn, die Pressario serie was echt een flop. Misschien zijn hun laptops wel enigszins te pruimen, maar ik heb meer vertrouwen in merken als Dell en Sony. |
Citaat:
Het enige echt verkeerde dat Compaq ooit gedaan heeft is DEC opkopen :( |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47. |