Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Heeft er hier iemand een opgevoerde Yamaha Neo's? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=31036)

Cryptic Winterstorm 07-10-2001 12:04

Heeft er hier iemand een opgevoerde Yamaha Neo's?
 
Ik heb er gisteren een snelle pijp onder gezet, maar hij trekt niet snel weg, maar na dat de koppeling heeft aangegrepen -> BLAAAAAAAAAAAS! Wat kan ik er aan doen, dat hij vanuit stilstand gewoon snel trekt. Want de power zit er duidelij wel in. De top is in elk geval nog boven de 80 km/h op de teller.

Trouwens, tot 10 km/h rijd hij met de koppeling, dan neemt de vario het over, en van 10 tot zo'n 50 km/h blaast hij echt als een gek, niet normaal, echt hard, maar daarna komt hij in een serieuze dip, en volgens mij komt hij benzine tekort ofzo. Er zit nu een sproeier maat 72 in. Verder heb ik er niks aan veranderd.

De luchtfilter begrenzing zit er nog wel in. http://forum.scholieren.com/smile.gif

L@CuTu$ 07-10-2001 12:46

Ik denk ook niet dat en Neo erg ver is optevoeren

LANG LEVEN APRILIA !!!

Cryptic Winterstorm 07-10-2001 12:51

Citaat:

L@CuTu$ schreef:
Ik denk ook niet dat en Neo erg ver is optevoeren

LANG LEVEN APRILIA !!!

Jah, ik vind Aprilia ook mooier, maar jah, ik heb nu eenmaal een Neo's, en trouwens, ik heb een autorijbewijs, dus ik ga echt geen andere kopen.

Maar hij loopt toch over de 80, met alleen een andere uitlaat. http://forum.scholieren.com/smile.gif

TouchOfDarkness 07-10-2001 13:35

Citaat:

L@CuTu$ schreef:
LANG LEVEN APRILIA !!!
anders blijf je ff ontopic? http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif

L@CuTu$ 07-10-2001 13:52

Sorry dat ik of topic ga maar en RS die 160 trekt is toch ietsjes bruuter (en duurder http://forum.scholieren.com/frown.gif )

Genesis 08-10-2001 17:08

ten eerste wil ik even melden dat een Yamaha Neo's is voorzien van het befaamde minarelli horizontaal blok, die in vloeistofgekoelde versie de aprilia sr, yamaha aerox en malaguti forefox tot goede prestaties leidt.
Neo's is wel deglijk goed te tunen!!

Vervolgens: wat voor uitlaat heb je eronder gezet? en hoezo trekt ie niet weg, is het toerental dattie draait bij het wegrijden te laag? Doe er dan strakkere trekveertjes in.
Heb je de drukveer en rolletjes ook hetzelfde gelaten? neem een sterkere drukveer als een gele of witte, en lichtere rolletjes, afhankelijk van wat voor uitlaat je hebt. (het beste kan je trouwens verschillende rolletjes, drukveren en trekveertjes proberen, en kijken wat het beste loopt!)
Wat voor sproeier je moet hebben is lastig te zeggen, maar ik zou eens een wat grotere proberen als ik jou was. Als je de luchtfilterbegrenzer eruit haalt, moet je nog weer een grotere sproeier nemen. (Let daarbij goed op de kleur van de bougie: mooi koffiebruin moet die zijn, dan heb je de goede sproeier)

Heb je dan nog steeds een dip, probeer dan een racevario.

Genesis

Gilo 08-10-2001 17:53

rolletje en trekveren veranderen... plus koop een echte scoot.. geen Neo's want die zijn zeer slecht !!!

S 08-10-2001 18:45

Citaat:

Gilo schreef:
plus koop een echte scoot.. geen Neo's want die zijn zeer slecht !!!
Daar heeft ie ook echt veel aan... http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif

Gilo 08-10-2001 22:16

Citaat:

S schreef:
Daar heeft ie ook echt veel aan... http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif

dat ie een nieuwe scoot moet kopen http://forum.scholieren.com/biggrin.gif

Genesis 08-10-2001 23:06

Citaat:

Gilo schreef:
rolletje en trekveren veranderen... plus koop een echte scoot.. geen Neo's want die zijn zeer slecht !!!
bullshit.. ben zelf ook niet zo weg van het model, maar de neo's heeft WEL een minarelli horizontaal blok, en is daarmee van een goede kwaliteit en zeker weten goed te tunen!!
De neo's is zn geld meer dan waard, als je het model voor lief neemt...

Razor - Blade 09-10-2001 15:35

je bent zeker niks gewend?? een neos die blaast http://forum.scholieren.com/confused.gif tis wel minarelli inderdaad. dus het rijd ongeveer als iedere andere luchtgekoelde scooter... (alleen tja luchtkoeling suckz) heb er ooit 1 getuned en liep 95 op de teller. (alleen andere uitlaat en koppeling snaar en vario..)probeer andere trekveertjes en rollers. dan kom het wel goed... greetzzz

Razor - Blade 09-10-2001 15:37

ooh ik zeg hetzelfde als genesis,,, mwah laat het wel staan, http://forum.scholieren.com/smile.gif

Razor - Blade 09-10-2001 15:39

Citaat:

L@CuTu$ schreef:
Sorry dat ik of topic ga maar en RS die 160 trekt is toch ietsjes bruuter (en duurder http://forum.scholieren.com/frown.gif )
sjeez man, een wereld van een verschil, scooter, of schakelbrommer RS..
iele kutbandjes trouwens onder die RS.....koop dan gelijk een goede moter..


Cryptic Winterstorm 09-10-2001 21:59

Nou die Neo's van mij... hij kan wel blazen in elk geval. Het is dus een beetje vaag, jah het is wel op te lossen dus.
De koppeling is gewoon niet goed afgesteld, en de standaard vario is gewoon k*t, dat is algemeen bekend van de Neos. Maar wat duidelijk is, is dat die uitlaat die Neo's echt wel power geeft, want dat voel ik.
Hij acceleert van de 60 naar de 80 echt wel hard hoor. En van de 10 naar de 50 ook. Alleen tussen de 0 en 10 en de 50 en 60 zit een dip. Het is trouwens, een goedkope Tecno uitlaat, echt zo'n meuk ding. Maar hij maakt op zich best een tof geluidje, niet zo hard, maar wel een beetje sportief. Het moet ook niet te veel opvallen, omdat er hier in Eindhoven nog al veel wouten rond rijden, dus ik moet een klein beetje uitkijken...

Ik hoef ook niet zonodig zo'n lawaai schopper te zijn... Ik ben liever stil en snel.

M'n neos moet in elk geval sneller op toeren komen als ik weg rijd. Dus moet er iets aan de koppeling gedaan worden... Moet er dan een andere drukveer in, of moet ik die veertjes in de koppeling zelf strakker maken of whatever...? http://forum.scholieren.com/smile.gif

Razor - Blade 09-10-2001 22:37

strakkere trekveertjes erin of koop racekoppeling.

Cryptic Winterstorm 09-10-2001 22:40

Citaat:

Razor - Blade schreef:
strakkere trekveertjes erin of koop racekoppeling.
Die klote vario heeft ook veel dips. Dus andere vario - anders koppeling - anders carberateur (die is te klein) - andere sproeier - anders cilinder (cilinder heeft slechte squish, cilinderkop niet goed gevormd, is algemeen bekend van de neo's, jah dus: als de motor koud is, presteert ie echt supah, maar als ie warm is, heeft ie heel wat minder vermogen)

Dat word me toch wat te duur, maar ik weet nu wel ongeveer wat het probleem is...

Genesis 10-10-2001 14:27

je hoeft niet meteen een racekoppeling te kopen.. Heb met standaard koppeling ook prima ervaringen.. Zet er gewoon strakkere veertejs in, en je rijdt al weg met een hoger toerental, zodat ie harder trekt vanuit stilstand.

De vario is idd niet zo goed, dus een racevario kan de moeite waard zijn. Vind zelf de Polini Speed Control goed, die kan je afstellen op topsnelheid of trekkracht. Ik geloof dat die F160,- kostte ofzo.

Cilinder is standaard idd begrensd, maar ook met de standaard cilinder zijn prima oprestatieste halen. Een andere cilinder zit je dus echt niet meteen aan vast!

Genesis

Cryptic Winterstorm 10-10-2001 15:34

Citaat:

Genesis schreef:


Cilinder is standaard idd begrensd, maar ook met de standaard cilinder zijn prima oprestatieste halen.

De cilinder van mij is niet begrensd, want dat zei ik ook niet ik zei dus:
De cilinder heeft een slechte squish. Dat houd eigenlijk in, dat de cilinderkop niet helemaal goed gevormd is, waardoor de cilinder "oververhit" raakt, enzo minder compressie heeft... Dat merk je ook, want als de cilinder koud is, heb ik geen andere koppeling nodig, en ook geen andere vario, want dan trekt ie zo al als een beer. http://forum.scholieren.com/smile.gif

Andere veertjes in de koppeling, is dat zelf goed te doen?

Genesis 10-10-2001 23:32

ja, nou ja zoiets bedoel ik.. hoe het precies zat wist ik niet, maar dit vat ik ook op onder begrensde cil.

Maar goed, die trekveertjes: draai je koppeling los, pak het koppelingshuis eraf, en de rest van de koppeling. Zet de koppeling in een bankschroef en draai die grote moer eraf, en draai voorzichtig de bankschroef weer open. Pak nu je eigenlijke koppeling, dus dat deel waar ook je veertjes aan zitten.

Piel die veertjes eruit op een manier die jij makkelijk vindt, en zet er strakkere in. Zet nu de koppeling weer in elkaar, en draai hem vooral goed vast!
Scooter rijdt vanuit stilstand nu vast stukken beter weg!!

ick 11-10-2001 18:54

Citaat:

Genesis schreef:
ja, nou ja zoiets bedoel ik.. hoe het precies zat wist ik niet, maar dit vat ik ook op onder begrensde cil.

Maar goed, die trekveertjes: draai je koppeling los, pak het koppelingshuis eraf, en de rest van de koppeling. Zet de koppeling in een bankschroef en draai die grote moer eraf, en draai voorzichtig de bankschroef weer open. Pak nu je eigenlijke koppeling, dus dat deel waar ook je veertjes aan zitten.

Piel die veertjes eruit op een manier die jij makkelijk vindt, en zet er strakkere in. Zet nu de koppeling weer in elkaar, en draai hem vooral goed vast!
Scooter rijdt vanuit stilstand nu vast stukken beter weg!!



vergeet je nie dat 't 3,5 grams rollen en 'n malossi geel drukveer moet zijn, of haal ik nu dingen door mekaar?

Genesis 12-10-2001 13:54

Citaat:

ick schreef:

vergeet je nie dat 't 3,5 grams rollen en 'n malossi geel drukveer moet zijn, of haal ik nu dingen door mekaar?

Euh? nu dat zoekt ie zelf maar uit hoe die het beste loopt.. Verschilt ook per uitlaat, En ik weet niet hoe dat met een tecno uitlaat zit, aangezien die niet ERG veel gebrukt wordt.. Heb het vermoeden dat ie een witte drukveer moet gebruiken met rolletjes van ongeveer 4 gram. Misschien toch een gele, maar dat zoekt ie maar uit :P

Razor - Blade 15-10-2001 17:55

dat kan je alleen zelf uitzoeken iedere scooter is er vrij anders in..

L@CuTu$ 15-10-2001 18:23

Citaat:

Razor - Blade schreef:
sjeez man, een wereld van een verschil, scooter, of schakelbrommer RS..
iele kutbandjes trouwens onder die RS.....koop dan gelijk een goede moter..


Die bandjes vervang je ook meteen met breedere http://forum.scholieren.com/biggrin.gif

Tha Wheeliemaster 15-10-2001 20:49

neos is wijfending, neem n schakel een mt ofzo mb of nsr of mtx

Cryptic Winterstorm 15-10-2001 20:56

Citaat:

Tha Wheeliemaster schreef:
neos is wijfending, neem n schakel een mt ofzo mb of nsr of mtx
Nee jij bent stoer... je bent 14 jaar en je crossed op een MTX enzow... Ik hoop niet op de openbare weg...

Anyway... zo slecht rijd zo'n Neo's niet hoor... OK, het is niet een van de snelste... Hij is wel snel te maken...
Ik begrijp bij nader inzien ook niet waarom ik ooit een Neo's heb gekocht... Maar goed... Ik wist toen niet zo veel van scooters af, en ze hebben me deze gewoon aangesmeerd... Maar hij rijd op zich goed, en de kwaliteit is ook goed.

Maar als ik mocht kiezen, zou ik graag een Aprillia DiTech willen... Jah ik weet... misschien is dat wel voor lamers, maar dat interesseert me niet... Ze zijn snel, zuinig, en mooi.
Maar vooral de techniek bevalt me wel... http://forum.scholieren.com/smile.gif

L@CuTu$ 15-10-2001 21:52

Citaat:

Tha Wheeliemaster schreef:
neos is wijfending, neem n schakel een mt ofzo mb of nsr of mtx
MTX is ook en wijven ding http://forum.scholieren.com/biggrin.gif heeft men zus gehad !

Genesis 16-10-2001 21:27

Citaat:

Cryptic Winterstorm schreef:
Nee jij bent stoer... je bent 14 jaar en je crossed op een MTX enzow... Ik hoop niet op de openbare weg...

nee dat hoop ik ook niet http://forum.scholieren.com/eek.gif Anders moesten wij jouw gegevens maar eens door gaan sturen naar de politie ofzo http://forum.scholieren.com/mad.gif Jouw soort bezorgt de eerlijke scooteraars zoals ik ( http://forum.scholieren.com/redface.gif) een slechte naam!!




Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.