![]() |
Brandsnelheid
Ik heb een Philips CDRW800 Series brander, die toch echt 8x zou moeten kunnen branden, maar hij haalt hooguit 4x. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?
|
Met welk programma brand je?
|
wat een overdosis aan informatie geef je..
- welk OS - welk brandprogramma - welke brandmethode - je configuratie m.b.t. de IDE-kanalen en de eigenschappen (DMA ja ofte nee, bijvoorbeeld) - welk type media |
Citaat:
|
Citaat:
wat probeer je te branden? iets vanaf je HD? of probeer je een kopietjes te maken van CD's? -- indien het laatste het geval is moet je het probleem zoeken bij je CDROM-speler; die is dan domweg te beroerd om 600kB/s bij te houden.. mocht je vanaf je HD proberen te branden; weet je zeker dat je een CD-R hebt die 8x ondersteund? en weet je zeker dat het geen CD-RW is? enfin, dan de DMA-kwestie.. het zou kunnen zijn dat jouw apparaat in de BIOS bij het corresponderende IDE-kanaal op 'AUTO' staat.. dat zou je kunnen proberen op PIO Mode 4 te zetten, het wil nog wel eens zijn dat je dan wél DMA aan kunt vinken.. |
Krijg je een melding dat de hardware het niet ondersteund, of krijg je een melding dat dit 'ongewenste gevolgen kan hebben voor de hardware. Neem contact op met uw leverancier om te zien of uw apparaat deze functie ondersteunt.'?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
------------------ Ik ben niet doof, ik negeer je gewoon!! [Dit bericht is aangepast door C'est moi! (03-10-2001).] |
Citaat:
en wat bedoel je precies met 'gaat niet sneller'? kun je in de brandsoftware niet kiezen voor 8x? mocht dat wél zo zijn, en de brandsoftware schakelt zélf terug naar 4x, heb je wel 8x-gegarandeerde CD-R's? en weet je zéker dat je een CD-R gebruikt, en geen CD-RW? |
Citaat:
|
Citaat:
wat zeggen andere brandprogramma's? hetzelfde? |
Citaat:
|
Citaat:
10 minuten, da's 600 seconden, 680MB (de grootte van je CD) deel je door 600 seconden, en je komt op 1.13MB/s uit.. 8x branden wil zeggen 1.2MB/s, dus dat klopt gewoon hoor.. je brandt weldegelijk op 8x.. dat je niet aan 1.2 komt is te wijten aan tijd die je kwijt bent aan de lead-in en lead-out (dat is nauwelijks data, maar wel tijd).. dus.. het klopt.. trouwens, sommige programma's geven niet aan dat ze de lead-in of lead-out aan het schrijven zijn, dus misschien dat het daardoor lijkt dat het langzamer gaat? |
Citaat:
Ik heb trouwens DMA nu ingeschakeld, ondanks die boodschap, en alles doet het nog prima, en ik heb nog niet gebrand, dus wie weet is het nu eindelijk goed. |
*zucht*
hoe lang duurt het branden van een CD op wélke snelheid nou bij jou.. even iets concreter.. |
Als ik van mp3'tjes een gewone audio cd wil maken, duurt dat ongeveer 3 kwartier, of ik hem nou op 8x zet of op 4x
|
Citaat:
goed, ik heb echt geen idee meer.. misschien is het handig als je eens een telefoontje geeft naar je PC-boer ofzo.. |
Citaat:
|
Citaat:
je brandt op de snelheid die het brandprogramma aangeeft.. niet sneller, niet langzamer.. |
ik heb ook een Phillips CDRW 800 series, en die diet 't perfect, maximaal 'n kwartier voor 'n volle cd te kopie-en, ik denk dat 't echt aan je instellingen ligt... overigens, hij brand hier ook 8x op "4x compatible" cdtjes, dus dat maakt denk ik niezzo veel uit
|
Citaat:
|
Kan het trouwens ook nog te maken hebben met hoe de IDE kabels zijn aangesloten?
|
Citaat:
|
ik weet niet of je het andwoord al heb maar je moet als je Easy CD Creator gebruikt een update halen voor die brander dat ken je doen op www.roxio.com
|
Citaat:
Zet je eerst de mp3tjes zelf om naar wav bestanden en brand je de wav bestanden of laat je het programma de mp3s decoderen? In het laatste geval, ligt daar uw probleem. |
Citaat:
en dan zit er trouwens wel een verdomd trage codec in die brandprogramma's; met Nero werkt alles naar behoren OTF |
kan zijn dat de cd's die je gebruikt max. 4 speed ondersteunen..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46. |