Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   als vrienden rondom je het uitmaken? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=310859)

igfy 16-12-2002 20:38

als vrienden rondom je het uitmaken?

Ik vroeg me vandaag ineens af: hebben vrienden zo'n invloed op je dat je relatie erom beeindigd.. het zit namelijk zo: in een paar weken tijd hebben allerlei mensen in mijn omgeving ineens hun verkering uit, en iedereen wordt dus best wel depri van elkaar, maar alles ging echt ineens bijna tegelijk uit, terwijl de meesten best wel serieus waren... en nou ja, tussen mij en mijn vriend gaat het ook niet geweldig.. heeft dit invloed op elkaar??

kunnen je vrienden zo'n invloed op jou en elkaar hebben door hun eigen leven??

Piccola 16-12-2002 20:55

Als je je daardoor laat beinvloeden dan vind ik je triest.

a new noise 16-12-2002 20:57

ja tis eens soort magie
zoals in harry potter

Menahem 16-12-2002 21:09

Citaat:

ja tis eens soort magie zoals in harry potter
LOL,

Maar ontopic:
Niet bij mij in ieder geval.....

Coconut 16-12-2002 21:41

Volgens mij heet dat gewoon toeval...

De afgelopen tijd zijn er 3 serieuze (allen langer dan 1,5 jaar) relaties beeindigd van vrienden van me, maar met mijn relatie gaat het nog steeds goed :)

Super Vegeta 16-12-2002 23:04

Citaat:

igfy schreef:
Ik vroeg me vandaag ineens af: hebben vrienden zo'n invloed op je dat je relatie erom beeindigd.. het zit namelijk zo: in een paar weken tijd hebben allerlei mensen in mijn omgeving ineens hun verkering uit, en iedereen wordt dus best wel depri van elkaar, maar alles ging echt ineens bijna tegelijk uit, terwijl de meesten best wel serieus waren... en nou ja, tussen mij en mijn vriend gaat het ook niet geweldig.. heeft dit invloed op elkaar??

Ik zou me niks van ze aantrekken, het is toch mijn eigen keuze en niet die van hun.

Methuselah 16-12-2002 23:54

volgens mij is't puur toeval...

Esmée 17-12-2002 10:31

Nee dat lijkt me duidelijk gewoon toevallig. Hier ging het pas geleden ook zo, ineens alle relaties uit, maar in die tijd kreeg ik net een nieuwe relatie, en een andere vriendin van me ook, enz. Hangt echt niet met elkaar samen hoor.

igfy 17-12-2002 12:09

dacht ik zelf eigenlijk ook al, alleen ik vond het zo'n raar idee dat ineens alles tegelijk ging

Alicia Silverstone 17-12-2002 12:13

Ik snap wel dat je je dat afvraagt :)
Maar ik heb zoiets van: als het om zo'n reden uit zal gaan, dan zat er toch al iets niet goed in die relatie en was het vroeg of laat toch wel uitgegaan.

Als 2 mensen echt helemaal stapelgek op elkaar zijn dan gaat het niet zomaar uit omdat dat bij stelletjes in de omgeving toevallig gebeurt..

*blue angel* 17-12-2002 14:28

't is inderdaad toeval, maar het IS wel een FEIT dat dat regelmatig voorkomt... hier bij ons is het ook al een paar keer gebeurd, zelfs een keer drie relaties op één avond! :eek:
ik heb het al een paar keer meegemaakt dat op korte tijd verschillende relaties plotsklaps gedaan waren. dit is een fenomeen dat uiteraard niet bij IEDEREEN voorkomt, 't is natuurlijk niet zo dat ineens iedereen die je kent zijn relatie gaat afbreken, 't zijn er zo een paar, en als je geluk hebt, net als mijn vriend en ik, dan hoor je niet bij die ongelukkige stellen.
je hoort dat wel vaker hoor...

xxx

*blue angel* 17-12-2002 14:29

Citaat:

Alicia Silverstone schreef:
Ik snap wel dat je je dat afvraagt :)
Maar ik heb zoiets van: als het om zo'n reden uit zal gaan, dan zat er toch al iets niet goed in die relatie en was het vroeg of laat toch wel uitgegaan.

Als 2 mensen echt helemaal stapelgek op elkaar zijn dan gaat het niet zomaar uit omdat dat bij stelletjes in de omgeving toevallig gebeurt..

ze gaan niet uit elkaar OMDAT dat andere stel er ook mee kapt, 't is gewoon toevallig rond dezelfde periode, het een veroorzaakt het ander niet.

damaetas 17-12-2002 14:50

heb ik ook al een paar keer gemerkt, dat de beëindiging van een relatie nooit alleen komt, altijd in vlagen ofzo, niet perse van mensen die elkaar kennen. misschien is het de tijd van't jaar, ofzo. heb je bij mensen die samenkomen ook

Dusjcrib 17-12-2002 15:54

Citaat:

igfy schreef:

Wat ik denk dat het is.. Is dat als iemand dichtbij je het uitmaakt, jou dat ms aan het nadenken zet over je eigen relatie, waardoor je ms op bepaalde problemen stuit. Het kan als het ware je ogen openen omdat je er eigenlijk eerst niet over nadacht..

Het kan ook zijn dat alles ongeveer tegelijk aan is gegaan, en in lange relaties ga je vaak door een moeilijke periode, die overleeft je relatie vaak niet.. en ms komen ze allemaal zo'n beetje tegelijk in die periode...

toeval kan trouwens ook nog.. als ik naar de band van mn ex kijk.. eerst ging het uit bij de drummer (was een relatie van 5 jaar geweest), toen bij de bassist (4 jaar), toen bij de gitarist (mijn ex, 1,5 jaar) en toen bij de zanger (2 jaar, woonden al samen zelfs)... Nja, dit allemaal binnen ongeveer 6 maanden tijd.. maar het had echt allemaal niets met elkaar te maken.. mijn ouders zijn toen ook nog uit elkaar gegaan.. het was echt allemaal puur toeval, namelijk telkens de meisjes, en die kenden elkaar allemaal niet goed.. dus die werden niet door elkaar beïnvloed...

StefanLovertje 17-12-2002 16:28

dat zal bij mij niet zo zijn. maar niemand van mijn vrienden op 1 na heeft een serieuse relatie of uberhoupt een relatie dusja

marlies 17-12-2002 22:07

Dat lijkt me wel raar als je je er echt door laat beinvloeden, maar het kan je wel aan het denken zetten.

Wim Wok 18-12-2002 01:59

:rolleyes:

Tatsu 18-12-2002 02:46

Hmm, als je de relatie tussen vrienden de relatie met je vriend/vriendin laat beinvloeden, is er ook niet iets lekker...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.